1.Conform definitiei formulate de Comitetul de Definitii al Asociatiei Americane de Marketing, la
inceputul anilor '60 ai secolului al XX-Iea, cercetarea de marketing reprezinta:
a) culegerea, masurarea si inregistrarea datelor referitoare la aspecte legate de marketingul
bunurilor;
b) culegerea, analiza si interpretarea sistematica a datelor referitoare la orice aspecte de marketing;
c) culegerea, inregistrarea si analiza sistematica a datelor referitoare la marketingul bunurilor si
serviciilor;
d) specificarea, masurarea si diseminarea informatiilor legate de marketingul bunurilor, serviciilor si
ideilor.
2.Definitia data cercetarii de marketing de Asociatia Americana de Marketing, la inceputul anilor '60
ai secolului al XX-Iea, are urmatoarele limite:
a) nu prezinta avantajele si nu specifica importanta cercetarii de marketing;
b) nu ofera o imagine integrala a procesului cercetarii de marketing si nu indica scopul pentru care
este realizata cercetarea;
c) nu face diferenta intre cercetarea de marketing si cercetarea pietei, nu indica etapele procesului
de cercetare;
d) nu delimiteaza aria cercetarii de marketing si nu clarifica principalele activitati implicate de
cercetarea de marketing.
3.Unul dintre aporturile principale ale definitiei formulate de Asociatia Americana de Marketing, la
finele anilor "80 ai secolului al XX-Iea, este urmatorul:
a) clarificarea importantei acordate rolului pe care il indeplineste cercetarea de marketing in cadrul
organizatiei;
b) sublinierea caracterului obiectiv al cercetarii;
c) considerarea cercetarii de marketing ca fiind o functie;
d) focalizarea asupra activitatilor de culegere, inregistrare si analiza a informatiilor de marketing.
4.Scopul cercetarii de marketing este:
a) obtinerea de informatii obiective si sistematice despre mediul organizatiei;
b) cunoasterea mediului in care functioneaza organizatia, identificarea oportunitatilor, evaluarea
alternativelor actiunilor de marketing si a efectelor acestora;
c) culegerea de date suficiente, actuale, relevante si obiective;
d) fundamentarea deciziilor privind elementele mixului de marketing.
5.Principalele aspecte subliniate de definitiile formulate de specialisti, referitoare la cercetarea de
marketing, sunt urmatoarele:
a) importanta cercetarii de marketing pentru organizatie si caracterul informai al cercetarii;
b) contributia cercetarii de marketing la adoptarea deciziilor de marketing si importanta diseminarii
informatiilor;
c) sublinierea complexitatii cercetarii si indicarea multitudinii etapelor cercetarii;
d) rolul cercetarii, caracterul procesual al cercetarii si obiectivitatea cercetarii.
6.Aria cercetarilor de marketing cuprinde urmatoarele trei domenii majore:
a) firma, mediul extern, interfata intreprindere-mediu;
b) organizatia, mediul intern, mediul extern;
c) piata, mediul intern, mediul extern;
d) firma, piata, mediul intern.
7.Conform datelor ESOMAR, in anul 2000, cifra de afaceri mondiala, realizata in
domeniul cercetarii pietei, a fost urmatoarea:
a) 15,26 miliarde USD; c) 15,26 miliarde euro;
b) 15.263 miliarde USD; d) 15.263 miliarde euro.
8.Studiul anual, publicat de ESOMAR, referitor la sectorul cercetarilor de marketing pe plan mondial,
a inclus pentru prima data o evaluare a cheltuielilor efectuate in Romania, in domeniul cercetarii de
piata, in editia din anul:
a) 1999; b)2000; c)2001; d) 2002.
9. Pentru anul 2000, studiul anual, publicat de ESOMAR, referitor la sectorul cercetarilor de
marketing pe plan mondial, a prezentat in cazul Romaniei, urmatoarea cifra de afaceri in domeniul
cercetarii de piata:
a) 9 milioane USD; b) 1 1 milioane USD; c) 70 milioane USD; d) 32 milioane USD.
10. Publicatia americana, specializata in domeniul cercetarilor de marketing, "Journal
of Marketing Research" a aparut pentru prima data in anul:
a) 1954; b) 1964; c) 1984; d) 1994.
11.Cercetarea de marketing creeaza conditiile necesare practicarii unui management:
a) partenerial; b) reactiv; c) proactiv; d) elementar.
12. in esenta, rolul pe care il indeplineste cercetarea de marketing in procesul
decizional al unei organizatii, este definit de urmatoarele coordonate:
a) identificarea oportunitatilor si cunoasterea pericolelor din mediul in care firma isi desfasoara
activitatea;
b) identificarea oportunitatilor si pericolelor potentiale din mediul extern al organizatiei,
fundamentarea alegerii unor alternative decizionale, evaluarea eficientei deciziilor de marketing;
c) culegerea de date si informatii despre mediul extern al organizatiei, in vederea fundamentarii
deciziilor de marketing;
d) culegerea de date si informatii referitoare la piata in care isi desfasoara activitatea organizatia, in
vederea fundamentarii deciziilor referitoare la componentele mixului de marketing.
13.Informatiile oferite de cercetarea de marketing si recomandarile formulate de
cercetator sunt folosite atunci cand:
a) informatiile sunt actuale, valide, ofera o imagine clara asupra fenomenului investigat, indiferent
de gradul de concordanta dintre recomandari si obiectivele firmei;
b) managerii solicita efectuarea unei cercetari cu scopul de a legitima varianta de actiune pe care
au ales-o deja;
c) informatiile sunt actuale, valide, relevante pentru situatia decizionala considerata si ofera o
imagine judicioasa asupra fenomenului sau procesului investigat;
d) informatiile sunt obiective, actuale, gradul de conformitate a informatiilor cu asteptarile
anterioare este mare, indiferent de gradul de concordanta dintre recomandari si obiectivele
firmei.
14.In privinta cercetarii de marketing, se pot face urmatoarele afirmatii:
a) este un lux inutil, poate fi realizata numai de firmele ce dispun de suficiente resurse financiare;
b) este utila doar decidentilor fara experienta, din cadrul organizatiilor care urmaresc obtinerea de
profit;
c) focalizarea asupra costurilor cercetarii, fara considerarea valorii informatiilor rezultate din
cercetare, limiteaza eficienta procesului decizional;
d) doar situatiile decizionale majore sau critice pentru organizatie presupun realizarea unei cercetari
de marketing.
15.Conform studiilor ESOMAR, cei mai importanti utilizatori ai cercetarilor de marketing sunt:
a) producatorii de bunuri de consum sau industriale;
b) intermediarii cu ridicata;
c) agentiile de publicitate si relatii publice;
d) mijloacele de comunicare in masa.
16.Conform datelor publicate de ESOMAR, in anul 2000, in Romania, ponderea cercetarilor de piata
referitoare la consumatori in cifra de afaceri realizata din cercetari de piata a fost urmatoarea:
a) 15%; b)38%; c) 59%; d) 86%.
17. in cazul in care satisfacerea necesitatilor de cercetari de marketing ale firmei
constituie responsabilitatea unui singur grup de specialisti ai organizatiei, organizarea
departamentului de cercetari este de tip:
a) centralizat; b) descentralizat; c)mixt; d) strategic.
18. Apelarea la solutia organizatorica in care departamentul de cercetari de marketing are o
pozitie de stat major permite:
a) informarea rapida a conducerii de la cel mai inalt nivel al organizatiei;
b) evitarea limitarii rolului atribuit cercetarii de marketing la acordarea de consultanta conducerii
superioare a firmei;
c) implicarea in mod indirect in realizarea obiectivelor organizatiei;
d) asigurarea caracterului obligatoriu al utilizarii rezultatelor cercetarilor de marketing.
grile rezolvate
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.