Globalizare și antropologie culturală

Previzualizare subiecte:

Extras din subiecte:

TRUE/FALSE

1.Cresterea economiilor de scara, odata cu introducerea tehnologiilor comerciale specifice marilor suprafete, precum si cresterea preturilor terenurilor si imobilelor au sporit costul fix al intrarii pe piata; pe de alta parte, dezvoltarea formelor de comert ,,fara magazine" si in special a comertului electronic au redus substantial costul intrarii pe piata.

ANS: A

2.Comertul are multe trasaturi particulare, care il deosebesc net de celelalte domenii de activitate economica, astfel incat nu poate fi retinut ca un punct de vedere valabil acela care se bazeaza pe ideea ca problematica comertului poate fi acoperita corespunzator prin politici asa-zise ,,orizontale".

ANS: A

3.Avand in vedere inexistenta unei autoritati publice la nivel mondial, problemele de natura politicilor economice, care preocupa un numar mare din tarile lumii daca nu chiar pe toate, nu sunt solutionate prin intelegeri intre guverne si nu se negociaza intr-un cadru institutional dat.

ANS: F

4.Cadrul institutional al politicilor publice cu privire la comert la nivel mondial cuprinde institutii cu vocatie universala sau cu o mare influenta, institutii si organizatii guvernamentale, institutii si organizatii neguvernamentale; acestea nu promoveaza schimburile libere de marfuri si servicii si practici de afaceri responsabile.

ANS: F

5.Sectorul distributiei se caracterizeaza prin un numar relativ mare de personal cu calificare scazuta si salarii mici, odata cu cresterea gradului de sofisticare a marfurilor comercializate si a formelor noi de comert si a tehnologiilor avansate, se inregistreaza si o tendinta de polarizare a personalului in ceea ce priveste nivelul de calificare si nivelul veniturilor.

ANS: A

6.In general, contributia sectorului distributiei la ocuparea fortei de munca este chiar mai mare decat contributia sa la PIB, ceea ce reflecta ponderea relativ mai mica a muncii vii in compozitia organica a factorilor de productie specifica sectorului.

ANS: F

7.Comertul constituie o arie de preocupare permanenta pentru responsabilii politicii fata de intreprinderi promovate de catre Comisia Europeana, avandu-se in vedere ca acest sector este esential pentru buna functionare a Pietei Unice.

ANS: A

8.Conform Politicii Comunitare, prin organizarea intreprinderilor mai mici se considera ca nu se intareste foarte tare rivalitatea pe piata dar se prezerva posibilitati mai mari de alegere la dispozitia consumatorilor.

ANS: F

9.Masurile vizand intarirea competitivitatii comertului european si dezvoltarea spiritului intreprinzator constituie axa centrala a politicii Uniunii Europene fata de comert.

ANS: A

10.Comertului ii revine un rol fundamental in fluidizarea circulatiei marfurilor in economie, in asigurarea securitatii si bunastarii consumatorilor si in protectia mediului

ANS: A

11.Problemele de natura politicilor economice, care preocupa un numar mare din tarile lumii daca nu chiar pe toate, sunt solutionate prin intelegeri intre guverne ce se negociaza intr-un cadru institutional dat.

ANS: A

11.Interdependenta dintre comertul interior si cel exterior este foarte puternica, ca urmare si politicile corespunzatoare se intrepatrund, astfel aceasta intrepatrundere este si mai evidenta cand comertul - cu amanuntul - constituie o componenta importanta a comertului international cu materii prime.

ANS: F

13.Comisia Natiunilor Unite pentru Dreptul Comertului International (United Nations Commission on International Trade Law - UNCITRAL in engleza si CNUDCI in franceza) a fost creata in 1966 ca un instrument prin care ONU sa joace un rol mai activ in indepartarea din calea fluxurilor comerciale internationale a obstacolelor datorate diferentelor dintre legislatiile nationale.

ANS: A

14.In ce priveste internationalizarea comertului, politica comunitara distinge doua planuri diferite: unul, legat de internationalizarea intreprinderilor de comert in interiorul pietei unice, ca element de intarire a integrarii, plan in care se plaseaza si politica fata de comertul din tarile candidate, cel de-al doilea referitor la imbunatatirea utilizarii instrumentelor pentru politici, in scopul sprijinirii comertului.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Globalizare si antropologie culturala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
5 147 cuvinte
Nr caractere:
31 557 caractere
Marime:
26.67KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Subiecte
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, globalizare
Predat:
la master
Materie:
Marketing
Sus!