1. Intre impozit si taxa nu exista nici o deosebire.F
2. Metodele si tehnicile de dimensionare a veniturilor si cheltuielilor bugetare sunt grupate in: clasice si moderne A
3. Creditul public poate fi contractat si de o persoana particulara, nu doar de catre stat. A
4. Veniturile si cheltuielile publice se inscriu in buget in sumele lor totale, conform principiului bugetar privind specializarea bugetara. F
5. Principiul anualitatii bugetare se refera doar la perioada de timp pentru care se intocmeste si se aproba bugetul, nu si la perioada de incasare a veniturilor si efectuare a cheltuielilor. F
6. Intocmirea bugetelor autonome reprezinta o abatere de la principiul echilibrului bugetar. F
7. Intocmirea bugetelor extraordinare reprezinta o abatere de la principiul echilibrului bugetar. A
8. Sistemul de exercitiu prevede inregistrarea in bugetul anului respectiv a veniturilor si cheltuielilor aferente acelui an, dar incasate/cheltuite si dupa expirarea sa, ceea ce conduce la prelungirea perioadei de exercitiu bugetar. A
9. Sistemul de gestiune consta in inchiderea bugetului la data expirarii anului bugetar. A
10. In tara noastra bugetul se intocmeste corespunzator sistemului de exercitiu, iar anul bugetar nu coincide cu anul calendaristic. F
11. In tara noastra bugetul se intocmeste corespunzator sistemului de gestiune, iar anul bugetar coincide cu anul calendaristic. A
12. Intre sistemul de gestiune si sistemul de exercitiu, ca practici de intocmire a bugetului, nu exista nici un fel de deosebire. F
13. Principiul specializarii bugetare consta in inscrierea in buget a veniturilor pe surse de provenienta si a cheltuielilor pe categorii, conform clasificatiei bugetare. A
14. Principiul transparentei bugetare si principiul publicitatii bugetului reprezinta unul si acelasi principiu. A
15. Acceptiunea moderna privind deficitul bugetar considera ca deficitul bugetar voluntar devine un mijloc de relansare a activitatii economice, in conditiile in care conjunctura nu are caracter inflationist. A
16. Gradul de indatorare a tarii se calculeaza ca raport procentual intre datoria publica totala si PIB. A
17. Creditul public poate fi contractat atat pentru necesitati de trezorerie, cat si pentru echilibrarea bugetului de stat. A
18. Inflatia si gradul de indatorare sunt fenomene care nu au legatura intre ele. F
19. Inflatia si indatorarea nu au legatura cu evolutia finantelor publice. F
20. Inflatia si indatorarea statului se genereaza reciproc. A
21. Inflatia si indatorarea statului nu reprezinta factori cu influenta asupra finantelor publice. F
22. Inflatia si indatorarea statului reprezinta factori foarte importanti care se manifesta in conjunctura actuala, cu impact asupra finantelor publice. A
23. Monetarismul (sau Scoala de la Chicago) are o viziune identica, in comparatie cu keynesianismul, privitor la domeniul monetar. F
24. Scoala libertariana accepta interventiile statului-providenta. F
25. Scoala libertariana acuza statul-providenta ca este un factor de anchilozare a societatii. A
26. Rolul finantelor publice in perioada statului-providenta, s-a extins foarte mult. A
27. Rolul finantelor publice in perioada statului-providenta, era foarte restrans. F
28. Rolul finantelor publice in perioada statului-jandarm, se limita la un set restrans de servicii publice. A
29. Rolul finantelor publice in perioada statului-jandarm, includea o importanta latura sociala. F
30. Gandirea libertariana are ca punct central ideea ca toti oamenii au un set de drepturi care nu pot fi negate, anulate sau confiscate in interesul colectivitatii. A
31. Conform punctului de vedere libertarian, statului ii este permis sa intervina pentru a afecta drepturile de proprietate ale unor indivizi in favoarea altora, prin redistribuirea veniturilor. F
32. Adeptii teoriei libertariene considera indreptatita existenta unui "stat minimal". A
33. Adeptii teoriei libertariene considera ca doar un "stat minimal" are legitimitate morala, deoarece el nu incalca <<drepturile naturale>> ale indivizilor, intre care dreptul la viata si proprietate. A
34. Finantele publice reprezinta o stiinta veche, care si-a conturat obiectul de studiu inca din antichitate. F
35. Finantele publice nu au nici o legatura cu relatiile economice si sociale. F
36. In perioada statului-providenta, conceptul de finante publice avea un pronuntat caracter juridic. F
37. In perioada statului-jandarm, impozitele reprezentau un rau necesar. F
38. In perioada statului-providenta, se respecta cu strictete principiul echilibrului bugetar. F
39. In perioada statului-jandarm, cheltuielile publice erau limitate la maximum. A
40. Doctrina interventionista corespunde cu epoca statului-jandarm. F
41. Doctrina interventionista incurajeaza infiintarea de intreprinderi publice si societati mixte, acordarea de subventii si de facilitati fiscale pentru intreprinderile particulare. A
42. Masurile interventioniste ale statului pot viza combaterea somajului si redresarea economiei stagnante. A
43. Economia de oferta se incadreaza in teoriile privind interventionismul. A
44. Conform economistilor de oferta, statul poate si trebuie sa-si extinda aria misiunilor sale traditionale. A
45. In cadrul noilor abordari liberale privind evolutia finantelor publice, se includ: monetarismul, scoala libertariana, scoala optiunilor colective si economia de oferta. A
46. Economia de oferta condamna orice politica de reglare a cererii si rolul statului-providenta, militand pentru manifestarea liberei initiative ca singura in masura sa produca avutie. A
47. Adeptii economiei de oferta propun cresterea cheltuielilor publice, indeosebi a celor care vizeaza protectia sociala. F
48. Economistii de oferta propun cresterea ratei fiscalitatii si, pe aceasta baza, sporirea cheltuielilor publice. F
49. Conform orientarilor economiei de oferta, extinderea interventiilor economice si sociale ale statului a condus la excese de reglementare, de cheltuieli publice si prelevari obligatorii, cu efecte negative asupra incitarii la munca, economisirii si investirii. A
50. Economistii de oferta afirma ca extinderea interventiilor economice si sociale ale statului, nu reprezinta o frana in desfasurarea activitatilor economice. F
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.