Finanțe publice

Previzualizare subiecte:

Extras din subiecte:

1. Intre impozit si taxa nu exista nici o deosebire.F

2. Metodele si tehnicile de dimensionare a veniturilor si cheltuielilor bugetare sunt grupate in: clasice si moderne A

3. Creditul public poate fi contractat si de o persoana particulara, nu doar de catre stat. A

4. Veniturile si cheltuielile publice se inscriu in buget in sumele lor totale, conform principiului bugetar privind specializarea bugetara. F

5. Principiul anualitatii bugetare se refera doar la perioada de timp pentru care se intocmeste si se aproba bugetul, nu si la perioada de incasare a veniturilor si efectuare a cheltuielilor. F

6. Intocmirea bugetelor autonome reprezinta o abatere de la principiul echilibrului bugetar. F

7. Intocmirea bugetelor extraordinare reprezinta o abatere de la principiul echilibrului bugetar. A

8. Sistemul de exercitiu prevede inregistrarea in bugetul anului respectiv a veniturilor si cheltuielilor aferente acelui an, dar incasate/cheltuite si dupa expirarea sa, ceea ce conduce la prelungirea perioadei de exercitiu bugetar. A

9. Sistemul de gestiune consta in inchiderea bugetului la data expirarii anului bugetar. A

10. In tara noastra bugetul se intocmeste corespunzator sistemului de exercitiu, iar anul bugetar nu coincide cu anul calendaristic. F

11. In tara noastra bugetul se intocmeste corespunzator sistemului de gestiune, iar anul bugetar coincide cu anul calendaristic. A

12. Intre sistemul de gestiune si sistemul de exercitiu, ca practici de intocmire a bugetului, nu exista nici un fel de deosebire. F

13. Principiul specializarii bugetare consta in inscrierea in buget a veniturilor pe surse de provenienta si a cheltuielilor pe categorii, conform clasificatiei bugetare. A

14. Principiul transparentei bugetare si principiul publicitatii bugetului reprezinta unul si acelasi principiu. A

15. Acceptiunea moderna privind deficitul bugetar considera ca deficitul bugetar voluntar devine un mijloc de relansare a activitatii economice, in conditiile in care conjunctura nu are caracter inflationist. A

16. Gradul de indatorare a tarii se calculeaza ca raport procentual intre datoria publica totala si PIB. A

17. Creditul public poate fi contractat atat pentru necesitati de trezorerie, cat si pentru echilibrarea bugetului de stat. A

18. Inflatia si gradul de indatorare sunt fenomene care nu au legatura intre ele. F

19. Inflatia si indatorarea nu au legatura cu evolutia finantelor publice. F

20. Inflatia si indatorarea statului se genereaza reciproc. A

21. Inflatia si indatorarea statului nu reprezinta factori cu influenta asupra finantelor publice. F

22. Inflatia si indatorarea statului reprezinta factori foarte importanti care se manifesta in conjunctura actuala, cu impact asupra finantelor publice. A

23. Monetarismul (sau Scoala de la Chicago) are o viziune identica, in comparatie cu keynesianismul, privitor la domeniul monetar. F

24. Scoala libertariana accepta interventiile statului-providenta. F

25. Scoala libertariana acuza statul-providenta ca este un factor de anchilozare a societatii. A

26. Rolul finantelor publice in perioada statului-providenta, s-a extins foarte mult. A

27. Rolul finantelor publice in perioada statului-providenta, era foarte restrans. F

28. Rolul finantelor publice in perioada statului-jandarm, se limita la un set restrans de servicii publice. A

29. Rolul finantelor publice in perioada statului-jandarm, includea o importanta latura sociala. F

30. Gandirea libertariana are ca punct central ideea ca toti oamenii au un set de drepturi care nu pot fi negate, anulate sau confiscate in interesul colectivitatii. A

31. Conform punctului de vedere libertarian, statului ii este permis sa intervina pentru a afecta drepturile de proprietate ale unor indivizi in favoarea altora, prin redistribuirea veniturilor. F

32. Adeptii teoriei libertariene considera indreptatita existenta unui "stat minimal". A

33. Adeptii teoriei libertariene considera ca doar un "stat minimal" are legitimitate morala, deoarece el nu incalca <<drepturile naturale>> ale indivizilor, intre care dreptul la viata si proprietate. A

34. Finantele publice reprezinta o stiinta veche, care si-a conturat obiectul de studiu inca din antichitate. F

35. Finantele publice nu au nici o legatura cu relatiile economice si sociale. F

36. In perioada statului-providenta, conceptul de finante publice avea un pronuntat caracter juridic. F

37. In perioada statului-jandarm, impozitele reprezentau un rau necesar. F

38. In perioada statului-providenta, se respecta cu strictete principiul echilibrului bugetar. F

39. In perioada statului-jandarm, cheltuielile publice erau limitate la maximum. A

40. Doctrina interventionista corespunde cu epoca statului-jandarm. F

41. Doctrina interventionista incurajeaza infiintarea de intreprinderi publice si societati mixte, acordarea de subventii si de facilitati fiscale pentru intreprinderile particulare. A

42. Masurile interventioniste ale statului pot viza combaterea somajului si redresarea economiei stagnante. A

43. Economia de oferta se incadreaza in teoriile privind interventionismul. A

44. Conform economistilor de oferta, statul poate si trebuie sa-si extinda aria misiunilor sale traditionale. A

45. In cadrul noilor abordari liberale privind evolutia finantelor publice, se includ: monetarismul, scoala libertariana, scoala optiunilor colective si economia de oferta. A

46. Economia de oferta condamna orice politica de reglare a cererii si rolul statului-providenta, militand pentru manifestarea liberei initiative ca singura in masura sa produca avutie. A

47. Adeptii economiei de oferta propun cresterea cheltuielilor publice, indeosebi a celor care vizeaza protectia sociala. F

48. Economistii de oferta propun cresterea ratei fiscalitatii si, pe aceasta baza, sporirea cheltuielilor publice. F

49. Conform orientarilor economiei de oferta, extinderea interventiilor economice si sociale ale statului a condus la excese de reglementare, de cheltuieli publice si prelevari obligatorii, cu efecte negative asupra incitarii la munca, economisirii si investirii. A

50. Economistii de oferta afirma ca extinderea interventiilor economice si sociale ale statului, nu reprezinta o frana in desfasurarea activitatilor economice. F

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Finante publice
    • grila Finante Publice completa.doc
    • rasp finante 1 sem2.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
28 pagini
Imagini extrase:
28 imagini
Nr cuvinte:
9 558 cuvinte
Nr caractere:
59 468 caractere
Marime:
44.64KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Subiecte
Domeniu:
Finanțe
Tag-uri:
finante, stat, subiecte
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Sus!