1. Cand se considera ca este inceputul cercetarile de marketing, acestea fiind realizate sistematic:
a. 1860 c. 1950
b. 1911 d. 1990
ANS: B
2. Aria cercetarilor de marketing cuprinde urmatoarele trei domenii majore:
a. firma, mediul extern, interfata intreprindere-mediu c. piata, mediul intern, mediul extern
b. organizatia, mediul intern, mediul extern d. firma, piata, mediul intern
ANS: C
3.Cum se numesc cercetarile care au ca obiectiv elaborarea, testarea si validarea chestionarelor?
a. descriptive c. Instrumentale
b. exploratorii d. Cauzale
ANS: C
3. Cercetarea care are ca scop dezvoltarea teoriei marketingului se numeste:
a. cercetare predictiva c. cercetare de birou
b. cercetare fundamental d. cercetare aplicativa
ANS: B
4. Cercetarea instrumentala poate fi o cercetare:
a. Cauzala c. de birou
b. fundamentala d. Indirect
ANS: C
5. Experimentele de laborator fac parte din cercetarile:
a. exploratorii c. Predictive
b. instrumentale d. Conclusive
ANS: A
6. Cercetarea descriptiva poate fi o cercetare:
a. cauzala c. de birou
b. aplicativa d. Indirect
ANS: C
7. Panelurile de magazine sunt cercetari:
a. Periodice c. Permanente
b. Ocazionale d. ad-hoc
ANS: C
8. Cercetarea de piata facuta in vederea lansarii in vanzare a unui produs sau serviciu face parte din cercetarile:
a. permanente c. Ocazionale
b. periodice d. Indirect
ANS: C
9. Cercetarea de marketing pentru a fi eficienta trebuie:
a. sa se desfasoare permanent de catre departamentul de marketing c. sa se realizeze in colaborate cu o firma de cercetari de marketing dar pe baza indicatiilor primite de la conducerea superioara a organizatiei
b. sa fie integrata in mod organic in strategia de marketing a unitatii economice d. sa fie vazuta ca o tactica si sa fie realizata de departamentul de marketing impreuna cu o firma de cercetari de marketing
ANS: B
10. Nu face parte din faza preliminara a infaptuirii unei cercetari de marketing:
a. estimarea valorii informatiilor obtinute prin cercetare c. definirea scopului cercetarii
b. alegerea surselor de informatii d. elaborarea obiectivelor si ipotezelor cercetarii
ANS: B
11. Formularea unor ipoteze valide nu poate avea ca punct de plecare:
a. cercetari exploratorii c. cercetari anterioare
b. teoria unor discipline d. metoda de culegere a datelor
ANS: D
12. Pentru evaluarea contributiei informatiei la imbunatatirea procesului decizional se folosesc urmatoarele criterii printre care si acuratetea care presupune:
a. masura in care informatia reflecta realitatea c. masura in care informatia asigura luarea unei decizii corecte
b. prospetimea informatiei d. masura in care informatia poate fi obtinuta
ANS: A
13. Pentru evaluarea contributiei informatiei la imbunatatirea procesului decizional se folosesc urmatoarele criterii printre care si actualitatea care presupune:
a. masura in care informatia reflecta realitatea c. masura in care informatia asigura luarea unei decizii corecte
b. prospetimea informatiei d. masura in care informatia poate fi obtinuta
ANS: B
14. Pentru evaluarea contributiei informatiei la imbunatatirea procesului decizional se folosesc urmatoarele criterii printre care si suficienta care presupune:
a. masura in care informatia reflecta realitatea c. masura in care informatia asigura luarea unei decizii corecte
b. prospetimea informatiei d. masura in care informatia poate fi obtinuta
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.