Extras din seminar:

Povestea Koenigsegg este la fel de fascinantă şi unică ca automobilele sale. Inspirat de la vîrsta de 5 ani de către un film animat norvegian despre un reparator de biciclete care construieşte o maşină de curse, Christian von Koenigsegg a crescut visînd de a crea masina perfecta sport. Împotriva tuturor ciudateniilor – a reuşit. Christian a arătat o claritate timpurie pentru proiectare şi soluţii tehnice. Ca un tînăr băiat el mereu dezasambla jocuri şi toastere doar pentru a vedea modul în care lucrează şi dacă

acestea pot fi înbunătăţite. Ca un adolescent a fost cunoscut drept cel mai bun tuner de scootere în oraş şi la începutul anilor 1990, în jur de ziua lui de naştere, cind avea sa împlineasca 18 ani, Christian a început să lucreze mai serios cu inovaţiile tehnice şi a venit cu două idei interesante. Una din inovaţii el a numit-o Player Chip. El credea că într-o zi cipurile de memorie ale unui computer ar fi capabile să stocheze un CD întreg cu muzică şi că probabil ar fi mai ieftin. El a prevazut, prin urmare, şi a efectuat cîteva brevete în căutarea unui dispozitiv muzical care ar juca chipuri în loc de discuri. În final nimeni nu părea interesat de idee, astfel Christian a mers mai departe şi în 1991 a inventat o noua solutie pentru a aşterne scînduri pe podea împreună, fără adeziv sau cuie. El a numit-o Click, deoarece profilul permitea asamblarea scîndurilor foarte simplă (pur şi simplu facînd “click” pe ele). Christian a prezentat această tehnologie pentru prima oară socrului său, care, la moment avea o fabrică de podele. Însă socrul său a respins ideea, spunînd că, dacă ar fi fost o idee bună cineva ar fi venit deja cu ea cu mult timp în urmă, şi nimeni nu cerea un astfel de produs. Christian apoi a arătat conceptul la cîţiva alţi producători de podea, care, de asemenea, a respins-o. În 1995, o societate belgiană şi suedeză au brevetat practic exact aceeaşi soluţie ca podeaua lui Christian, ba chiar au numit-o Click! Acest lucru este acum o industrie de miliarde de dolari.

Sentimentele şi emoţiile puternice sunt profund integrate în toate detaliile şi aspectele legate de maşinile noastre. Cu cea mai mare grijă am adus toate detaliile la perfecţiune şi uşurinţă finală, folosind doar cele mai bune idei, materiale şi tehnologii disponibile, combinînd acest lucru cu isteţe, concentrarea şi pasiunea pe care o are compania. În procesul de creatie - numai cele mai bune au fost făcute. Tot timpul disponibil, emoţiile şi resursele au fost cheltuite- crutat nimic, totul sa aventurat si sacrificat, în numele de frumusete, perfectiune şi viteză. Eu simt cu adevărat că maşinile noastre au suflete. Noi cei de la Koenigsegg am pus sufletul în crearea de autoturisme şi suntem încrezători că acest lucru poate fi simţit în cazul conducerii unei maşini. - Eu sincer sper că tu vei avea şansa în curînd să o conduci! Christian

Christian v. Koenigsegg este fondatorul şi CEO al Koenigsegg Automotive. Mintea inventivă şi entuziasmul lui Christian este o parte vitala a tuturor aspectelor legate de automobilul său.

Christian von Koenigsegg a crescut cu visul de a crea masina sport perfectă. După mai mulţi ani de planificare a lansat proiectul Koenigsegg în 1994. A strîns un grup unit de persoane competente şi un prototip a fost asamblat, succesul care au permis fondarea Koenigsegg AutomotiveAB. În anul 2000 Koenigsegg a început producţia de serie a modelului CC-8S. Aceasta a arătat lumii că a fost într-adevăr posibil pentru un grup mic si dedicat de entuziaşti să concureze cu vechile branduri de supercaruri. În primăvara anului 2004 a lansat Koenigsegg CCR, un vehicul care lasă în urmă pe toate celelalte. Sediul central Koenigsegg este acum la Ängelholm şi gazduieste aproximativ 45 de muncitori cu normă întreagă de lucru şi citeva persoane suplimentare. Aceştia includ 7 ingineri, 4 muncitori R&D, 4 tehnicieni compozit, 5 lucratori de pre-asamblare, 3 lucrători de asamblare a motorului, 14 lucrători de asamblare finală, 3 lucrători de stocare şi 5 de la PR, vanzari, administrare şi conducere. Personalul suplimentar este chemat cînd este nevoie, de obicei în scopuri de dezvoltare. În prezent 7 vehicule pot fi asamblate simultan, cu 4 staţii în sala de pre-asamblare şi 3- în sala de asamblare finală. O reţea largă de furnizori şi parteneri este legată de Koenigsegg, dintre care majoritatea sunt bazate în Suedia. Multe sunt companii mici şi meseriaşi care produc volume mici de componente de înaltă calitate. Atât asamblarea cît şi fabricarea componentelor este foarte intensivă şi complicată (de exemplu, toate cele 300 piese+cele din carbon care alcătuiesc fiecare maşină), iar materialele sunt, fără excepţie, foarte costisitoare. Acesta este motivul pentru preţul ridicat al unui Koenigsegg.

Proiectantul norvegian şi antreprenorul Bård Eker deţinea o cota de 45 la sută în cadrul companiei la sfârşitul anului 2005, şi este în prezent cel mai mare proprietar cu 49 la sută. Christian von Koenigsegg detine 18 la sută, iar soldul stocului este deţinută de aproximativ 90 de investitori mici.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Koenigsegg.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Marime:
8.46MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Ion Gheorghiu, Andrei Florin
Sus!