Cuvinte cheie: ,,studiu de piata", ,,produs", ,,concurenta", ,,identitate doctrinara", ,,votanti", ,,mass-media", ,,manipulare", ,,regimuri opresive", ,,propaganda".
Publicitatea politica face apel la operatii de segmentare a pietei, la studii de piata, la cercetare asupra concurentei si la folosirea comunicarii intr-o maniera cat mai eficienta pentru a obtine sprijinul grupului-tinta.
Marketingul strategic presupune un studiu de piata in prealabil, o concepere a produsului urmarind cererea pietei si o stabilire a costurilor si a bugetului pentru elaborarea viitoare a strategiilor electorale. In cazul marketingului politic, produsul este reprezentat de candidat si de platforma electorala, pretul fiind alegatorii si voturile acestora. Promovarea ,,produsului" se face prin intermediul mesajelor electorale, sloganelor si a publicitatii electorale. Ca urmator pas, acest ,,produs" trebuie distribuit catre votant prin intermediul tacticilor de promovare. Votantul plateste ,,pretul" (un vot), ca urmare a unei informari prin intermediul diferitelor surse. De cele mai multe ori, media este principala sursa de informare a potentialilor votanti, insa, produsul se promoveaza si prin intermediul evenimentelor de pe teren (concerte, mitinguri, intalniri publice) sau prin intermediul afiselor distribuite prin orase, comune si sate. Presa poate sa modifice convingeri electorale ale cetatenilor, poate sa confirme si sa re-intareasca optiunile existente, poate sa induca idei noi, in mod unidirectional. Liderii de opinie stimuleaza loialitatea de grup si identitatea sociala.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.