Propaganda și publicitate politică

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Cuvinte cheie: ,,studiu de piata", ,,produs", ,,concurenta", ,,identitate doctrinara", ,,votanti", ,,mass-media", ,,manipulare", ,,regimuri opresive", ,,propaganda".

Publicitatea politica face apel la operatii de segmentare a pietei, la studii de piata, la cercetare asupra concurentei si la folosirea comunicarii intr-o maniera cat mai eficienta pentru a obtine sprijinul grupului-tinta.

Marketingul strategic presupune un studiu de piata in prealabil, o concepere a produsului urmarind cererea pietei si o stabilire a costurilor si a bugetului pentru elaborarea viitoare a strategiilor electorale. In cazul marketingului politic, produsul este reprezentat de candidat si de platforma electorala, pretul fiind alegatorii si voturile acestora. Promovarea ,,produsului" se face prin intermediul mesajelor electorale, sloganelor si a publicitatii electorale. Ca urmator pas, acest ,,produs" trebuie distribuit catre votant prin intermediul tacticilor de promovare. Votantul plateste ,,pretul" (un vot), ca urmare a unei informari prin intermediul diferitelor surse. De cele mai multe ori, media este principala sursa de informare a potentialilor votanti, insa, produsul se promoveaza si prin intermediul evenimentelor de pe teren (concerte, mitinguri, intalniri publice) sau prin intermediul afiselor distribuite prin orase, comune si sate. Presa poate sa modifice convingeri electorale ale cetatenilor, poate sa confirme si sa re-intareasca optiunile existente, poate sa induca idei noi, in mod unidirectional. Liderii de opinie stimuleaza loialitatea de grup si identitatea sociala.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Propaganda si publicitate politica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 121 cuvinte
Nr caractere:
6 111 caractere
Marime:
11.69KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Științe Politice
Tag-uri:
Propaganda si publicitate politica, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Științe Politice
Profesorului:
Andrei Palovici
Sus!