Tratarea diferențiată a elevilor

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Chiar si atunci cind suntem singuri

nu putem sa ne consideram solitari.

Cineva numaidecit se gindeste la noi"

(face o totalizare si aduce la cunostinta participantilor seminarului tema si obiectivele lui) Cercetarile de psihologie sociala arata ca elevul se crede principalul responsabil de succesul sau esecul sau scolar, ca urmare a circumstantelor ce impiedica procesul de invatare (situatia sociala, materiala, culturala). Insa pentru a da o definitie temei noastre de azi sau citatului sus-mentionat ne putem usor da seama de faptul ca un rol important in reusita scolara il are cadrul didactic. Pentru aceasta el trebuie sa posede un vast spectru de competente profesionale, sa aiba o inima deschisa, sa dea dovada de atentie si grija fata de necesitatile si preferintele fiecaruia dintre elevii sai.

Reesind din cele expuse mai sus am constatat ca este binevenit de a aborda tema tratarii diferentiate a elevilor la lectie, pentru ca numai diferentierea dupa capacitati poate constitui o treapta spre o dezvoltare ascendenta a fiecarul elev, ajutindu-l incurajindu-l evaluindu-l la justa valoare, implicindu-l in procesul propriei formari si asigurindu-I sanse reale de izbinda.

Obiectivele preconizate pentru seminarul dat sunt:

O1 - de a stabili importanta tratarii diferentiate a elevilor in procesul de instruire;

O2 - de a defini componentele procesului de indeplinire a sarcinelor;

O3 - de a descrie elevii in dependenta de modul de indeplinire a sarcinelor;

O4 - de a caracteriza elevii conform stilului rezolutiv;

O5 - de a face un schimb de experienta.

Pentru inceput propunem sa stabilim importanta tratarii diferentiata. Fiecare grup primeste cite o foaie pe care este scrisa o imbinare de cuvinte. Alegeti 4 litere si formulati cite o cauza pentru necesitatea tratarii diferentiate (fiecare la obiectul sau de predare). (se da 5 min., dupa care la tabla se face paiangenul scriindu-se in partea dreapta la obiectele de cultura generala, iar in partea stinga la specialitate si instruirea practica, se face compararea cauzelor).

Obiectivele preconizate conform programei sint aceleasi pentru toti elevii, insa fiecare copil are o personalitate proprie, deci reusit

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tratarea Diferentiata a Elevilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
1 794 cuvinte
Nr caractere:
9 930 caractere
Marime:
18.42KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
ore, elevi, invatamand, educatie
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Profesorului:
Elena Nicolau
Sus!