Seminar / Psihopedagogie / Facultate
in educatie se prezinta o relatie intre doi poli, agentul si receptorul, primul avind misiunea de a initia si declansa actiunea, cel de-al doilea de a raspunde si reactiona la ea. in autoeducatie atributiile ambilor poli sunt preluate de una si aceeasi persoana. Educatia se... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Cadrul de predare-invatare prezentat mai sus exprima, in fapt, o conceptie despre instruire, care ii ofera profesorului un mecanism de organizare a activitatii instructive si prilejul aplicarii a numeroase metode de instuire. Acestea pot fi folosite in diferite etape ale cadrului pentru... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Preadolescenta se plaseaza intre 10-11 ani si 14-15 ani, deci sfirsitul micii scolaritati si inceputul virstei scolare mari. Este perioada de tranzitie, virsta cu cele mai intense transformari si modificari, atit in planul fizic, cit si cel psihic. La aceasta virsta individul nu mai... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Situata intre copilaria propriu-zisa si virsta adulta, adolescenta, cu cele doua etape ale ei, marcheaza un adevarat salt in dezvoltarea somatica a copilului. intr-un timp relativ scurt apar elemente noi, care imprima o restructurare profunda a intregului organism al preadolescentului.... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Prin hiperactiv se intelege o persoana mai activa in general, intr-un mod lipsit de finalitate, comparativ cu alte persoane de aceeasi varsta, la masa, somn, lectura, studiu sau alte activitati. Hiperactivul pare mereu in miscare.Prezenta hiperactivitatii nu indica existenta unei... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
ETAPELE CORECTARII SUNETELOR EMITEREA DEMONSTRATIA ARTICULATORIE: -analiza miscarilor articulatorii -sinteza miscarilor articulatorii -articulare cu vove tare - articulare cu voce normala EXERCITIUL -articulatoriu -fonatoriu -ortofonie COMPARATIA -sonora -grafica... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Reforma in invatamantul romanesc vizeaza transformari pe verticala,prin asigurarea continuitatii intre treptele de invatamant si pe orizontala,prin conceperea continuturilor intr-o perspective intra-, inter- si transdisciplinara. Conceptul de interdisciplinaritate poate fi explicat ca... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Chiar si atunci cind suntem singuri nu putem sa ne consideram solitari. Cineva numaidecit se gindeste la noi" (face o totalizare si aduce la cunostinta participantilor seminarului tema si obiectivele lui) Cercetarile de psihologie sociala arata ca elevul se crede principalul... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Filimon Daniel are 15 ani si este elev in clasa a IX-a. Acesta este aproape de necontrolat, conform spuselor profesorilor sai. Ii place sa fie in centrul atentiei, facand tot posibilul pentru a capta privirile celor din jur: tipete pe coridoarele scolii, cuvinte si gestuir vulgare,... citeste tot seminarul
Seminar / Psihopedagogie / Facultate
Ca forme de organizare a activitatilor estracurriculare se pot enumera urmatoarele : a) studiul literaturi in afara clasei si a scolii ; b) cursurile literar - artistice ; c) revistele scolare a) Studiul literaturi in afara clasei si a scolii Lectia cu toate variantele sale,... citeste tot seminarul