Conceptul de evaluare

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Definirea conceptului de evaluare. Evaluarea este actul didactic complex, integrat intregului proces de invatamint, care asigura evidentierea cantitatii cunostintelor dobandite si valoarea (nivelul, performantele si eficienta) acestora la un moment dat, oferind solutii de perfectionare a actului de predare-invatare.

Dintre multiplele aspecte ale evaluarii, evaluarea scolara reprezinta un ansamblu de activitati in functie de anumite intentii, care transpun datele imediate, raportindu-le la o serie de functii si scopuri bine determinate. Scopul evaluarii nu este de a obtine anumite date, ci de a perfectiona procesul educativ. Nu este vorba numai de a stabili o judecata asupra randamentului scolar, ci de a institui actiuni precise pentru a adapta necontenit strategiile educative la particularitatile situatiei didactice, la cele ale elevilor, la conditiile economice si institutionale existente etc. Plecind de la evaluare, ar trebui sa se determine de fiecare data in ce masura putem transforma situatia educationala intr-o realitate convenabila, adecvata obiectivelor in extensiune ale scolii.

Evaluarea reprezinta un proces de obtinere a informatiilor despre elev, profesor, program sau sistem educational in ansamblu, cu ajutorul unor instrumente de evaluare, in scopul elaborarii unor judecati de valoare care sunt raportate la criteriile propuse asupra acestor informatii in vederea elaborarii unor aprecieri pe baza carora se vor lua o serie de decizii (privind continutul, metodele, strategiile, demersul sau produsul etc.). Pe scurt, prin procesul de evaluare ne pronuntam asupra starii unui fapt sau proces la un anumit moment, din perspectiva informatiilor pe care le selectam cu ajutorul unui instrument, ce ne permite sa masuram in raport cu o anumita norma.

Bibliografie:

C. Cucos, Pedagogie, Polirom, Iasi, 1996.

S. Cristea, Dictionar de termeni pedagogici, Editura Didactica si Pedagogica, R.A. - Bucuresti, 1998.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Conceptul de evaluare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
4/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
2 165 cuvinte
Nr caractere:
11 997 caractere
Marime:
13.36KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
Conceptul de evaluare, Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!