Strategia de distribuție Millennium Bank

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Bancile de pe piata din Romania incearca sa tina pasul cu Europa, nu doar la servicii oferite clientilor, ci si la strategiile de marketing aferente segmentului bancar.

Evolutia bancilor pe piata autohtona coincide si cu dezvoltarea strategiilor de marketing. Daca in 2000 bancile erau preocupate de obtinerea unei sigurante pe un domeniu inca necunoscut si voiau sa-si creeze o imagine cat mai solida, in perioada 2005-2006 datele s-au schimbat. In intervalul 2003-2004 imaginea bancilor pe piata din Romania a fost caracterizata de dinamism si de o continua inovare a produselor, iar in 2005-2006 imaginea a devenit accesibila, reteaua bancara fiind una "exploziva". Bancile au venit cu un portofoliu complet de produse si servicii, care a condus la un boom al creditelor personale si al celor imobiliare.

In conditiile unei concurente din ce in mai profunde pe piata bancara din Romania, jucatorii care vor risca mai mult, din punct de vedere financiar, pot inregistra castiguri proportionale. Notorietatea bancii este foarte importanta in viziunea clientilor sau a potentialilor clienti si crearea unei marci pe baza acestei notorietati este corelata cu cota de piata a bancii.

Erste a stabilit tinte ambitioase de crestere pentru BCR, in conditiile in care trebuie sa recupere investitia de 3,75 miliarde de euro pe care a facut-o pentru a intra pe piata. La jumatatea anului, BCR ajunsese la active de 16 miliarde de euro, in timp ce activele Raiffeisen (raportate de grup la Viena ) se apropiau de 5 miliarde de euro.

Austriecii sunt in plin proces de expansiune a retelelor de unitati, intreaga piata mergand de altfel spre o crestere a densitatii teritoriale.

BCR opereaza circa 530 de unitati, avand astfel a doua retea ca extindere dintre bancile private, dupa cea a BRD, care a trecut de 700 de unitati. Raiffeisen a ajuns in prezent sa opereze 381 de unitati, dupa ce a inaugurat peste 110 locatii de la inceputul anului.

Volksbank si-a extins reteaua pana la circa 200 de unitati, dupa ce a implementat de anul trecut un model de agentii operate in franciza, care i-a permis sa atenueze costurile legate de expansiunea teritoriala.

Bancile intrate pe piata romaneasca in 2008 au ales strategii diverse, patrunzand fie ca banca locala, aflata sub supravegherea bancii centrale, fie ca sucursala a bancii-mama. Daca statutul de sucursala prezinta avantaje in privinta creditarii, bancile locale prezinta un potential mai mare de dezvoltare regionala.

Cipriotii de la Bank of Cyprus au lansat operatiunile din Romania in iunie. A urmat Millennium BCP (lider pe piata bancara din Portugalia ) si la Caixa (cea mai mare institutie de economii din Spania), care si-au deschis sediile in octombrie, si, cea mai recent inregistrata, Finicredito, divizia de credite de consum a grupului portughez Finibanco, care a demarat operatiunile in noiembrie. Totodata, pana la sfarsitul anului, Fortis, cea mai mare unitate financiara din Belgia este asteptata sa demareze operatiunile in Romania

Atat Bank of Cyprus, cat si la Caixa si Finicredito au ales sa intre pe piata locala ca sucursale, pe baza pasaportului european, conform statutului juridic acestea fiind considerate entitati bancare incorporate bancii mama si nu institutii financiare independente. Ca sucursale, bancile sunt subordonate de regula autoritatii de supraveghere din tara de origine a bancii mama, si nu Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

Millenium este singura institutie de credit care ales sa intre pe piata ca banca locala, aflata sub supravegherea BNR. Desi nu se afla sub supravegherea Bancii Nationale, sucursalele trebuie sa conformeze unora dintre normele emise de BNR, cea mai importanta dintre acestea fiind constituirea rezervelor minime obligatorii, de 40% pentru creditele in valuta si de 20% pentru cele in lei.

Atat bancile locale

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategia de distributie Millennium Bank.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
2 295 cuvinte
Nr caractere:
12 425 caractere
Marime:
19.40KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
banci, distributie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!