Dacia Logan

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Logan este noul model al firmei Dacia Automobile Pitesti, membra a companiei franceze Renault din 1999. Infuzia de capital dar si de noutati tehnice realizata de catre francezi se observa cel mai bine in aspectul si caracteristicile modelelor Logan si Logan MCV. Disponibila in 6 versiuni cu motoare pe benzina sau diesel, Logan impresioneaza prin robustete, prin optiunile si designul total nou, dar si prin motoarele de o putere si fiabilitate superioare modelelor Dacia Berlina, Nova, Supernova sau Break.

In prezentul studiu de caz, se observa, ca rezultat al analizei raspunsurilor persoanelor, ca perceptia marcii in subconstient se afla in stransa legatura cu termeni din familia lexicala a cuvantului “automobil”; spre exemplu: “masina”, “motor”. De asemenea se pot asocia si termini ce denumesc actiunea de a se misca si modul de a o face: “miscare”, “rapid”. Aceste cuvinte sunt cele mai des intalnite in opiniile respondentilor fapt pentru care putem trage urmatoarele concluzii:

- Fiind cel mai des intalnit, cuvantul “masina” (21), plaseaza intelesul termenului “Logan” in cadrul unei vaste game de produse, in speta cea a automobilelor.

- Cuvintele “motor”(3), “miscare”(3) si “rapid”(3) sunt prezente in raspunsurile obtinute si pot afirma ca imediata asociere a acestor termeni modelului Logan reprezinta o constientizare a schimbarilor la nivelul motorului noului tip Dacia fapt pentru care calatoriile, fie ele scurte sau de lunga durata, se vor realiza intr-un timp mai redus.

Din punct de vedere al VIP-urilor se observa o preponderenta a personalitatilor din sfera vietii publice, in special din sfera politicului si sporturilor cu motor. Mai exact presedintele actual al tarii, Traian Basescu apare de 8 ori in cadrul raspunsurilor adunate, in timp ce Ion Iliescu si Adrian Nastase au acumulat cate 4 iar Calin Popescu Tariceanu si Michael Schumacher cate 3. Se observa ca persoanele alese sunt barbati, peste 30 de ani si cu o putere finaciara bine conturata.

De asemenea constatam ca VIP-urile respective inspira o stare de sobrietate, o imagine de putere si un stil aparte. Asocierea acestor personalitati cu modelul Logan se poate rezuma in ideea ca imaginile acestor persoane sunt complementare cu cea a masinii, sugerand o personalitate unica a masinii ce insumeaza toate aceste calitati: putere, siguranta si robustete imbinate intr-un stil inedit.

Culorile asociate sunt atat calde cat si reci iar printre cele mai des intalnite se numara : albastru(18), rosu(5), gri(5), alb(4), negru(4).

Albastrul este culoarea apei si a cerului, a intelepciunii, a pacii dar si a necunoscutului, a protectiei si, nu in ultimul rand, a frumusetii.

Daca ar fi sa tragem cateva concluzii din aceste optiuni mai sus prezentate am putea sustine, fara sa gresim, ca ideea asociata modelului Logan este cea de confort oferita in cadrul unei calatorii, senzatia de siguranta ce o ai in timpul condusului, robustetea acestei masini furnizand o stare de multumire, de placere in a te afla la volanul unui asftel de automobil.

Observații:

Studiu de caz

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dacia Logan.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 041 cuvinte
Nr caractere:
5 877 caractere
Marime:
22.61KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Claudia Bobalca
Sus!