Analiză economică și management industrial II

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

II. Planul de marketing al produsului ales - partea III

4. Mixul de marketing - partea I

Se vor analiza si se vor face recomandari cu privire la imbunatatirea urmatoarelor aspecte ale produsului ales:

A. structura PRODUSUL ales

B. structura PRETULui produsului ales

Notiuni teoretice

Mix de marketing (4P) - ansamblu de obiective si strategii (actiuni, resurse, responsabilitati si termene), in concordanta cu cele organizationale, pentru urmatoarele elemente: produs, pret, plasare(distributie), promovare

Observatie:

In cadrul temei de casa se vor formula recomandari, pe baza informatiilor obtinute de la clienti si concurenta, privind diferite imbunatatiri ale structurii produsului, modului de stabilire a pretului, de distributie si de promovare. De asemenea, fiecare echipa va trebui sa realizeze o reclama pentru produsul ales.

A. Aspecte ale produsului

a) Conceptul de produs:

- produsul de baza - reprezentat de functia/functiile de baza pe care le indeplineste (ex. functie de transport, de relaxare, de energizare etc.)

- produsul asteptat - reprezentat de trasaturile tangibile (ambalaj, gabarit, culoare, masa etc.)

- produsul dezvoltat - reprezentat de trasaturile intangibile (marca, stil, tip si periada de garantie, alte servicii asociate etc.)

b) Tipuri de produse:

1. Produse de larg consum - utilizate de consumatorul individual. Pot fi:

- produse uzuale - presupun o implicare minima din partea cumparatorului: produse serie (lapte, paine, zahar etc.), produse cumparate sunt forta impulsului sau pentru situatii de urgenta

- produse deosebite - se compara cu alte produse similare inainte de a fi cumparate; presupun efort si implicare din partea consumatorului

- produse speciale

- produse nedorite - produsele noi si cele periferice

Observatie: un produs nou poate fi: nou pentru consumator (imbunatatit), nou fata de produsele existente (difera ca functionare etc.) nou pentru organizatie (il realizeaza pentru prima data)

2. Produsele industriale pot fi:

- produse de proces (materii prime, materiale, componente etc.)

- utilaje si echipamente de protectie: mijloace de productie, consumabile etc.

- furnituri si servicii: intretinere, reparatii, servicii

c) Modalitati de protectie a produsului

- prin numele marcii (cuvant, deviza etc.)

- prin numele comercial (inregistrare legala a numelui marcii)

- licenta

d) Ciclul de viata al produsului - intervalul de timp dintre momentul aparitiei pe piata a unui produs si momentul disparitiei.

Un produs trece / se poate afla in una dintre urmatoarele etape:

- intrare pe piata / lansare

- crestere

- maturitate + saturare

- declin

Observatie:

Fiecare echipa trebuie sa isi analizeze produsul ales din perspectiva tuturor celor patru aspecte: concept, tip, modalitate de protectie si ciclu de viata

B. Aspecte ale pretului

- forme ale pretului

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza economica si management industrial II.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
773 cuvinte
Nr caractere:
4 186 caractere
Marime:
12.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, management, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!