II. Planul de marketing al produsului ales - partea III
4. Mixul de marketing - partea I
Se vor analiza si se vor face recomandari cu privire la imbunatatirea urmatoarelor aspecte ale produsului ales:
A. structura PRODUSUL ales
B. structura PRETULui produsului ales
Notiuni teoretice
Mix de marketing (4P) - ansamblu de obiective si strategii (actiuni, resurse, responsabilitati si termene), in concordanta cu cele organizationale, pentru urmatoarele elemente: produs, pret, plasare(distributie), promovare
Observatie:
In cadrul temei de casa se vor formula recomandari, pe baza informatiilor obtinute de la clienti si concurenta, privind diferite imbunatatiri ale structurii produsului, modului de stabilire a pretului, de distributie si de promovare. De asemenea, fiecare echipa va trebui sa realizeze o reclama pentru produsul ales.
A. Aspecte ale produsului
a) Conceptul de produs:
- produsul de baza - reprezentat de functia/functiile de baza pe care le indeplineste (ex. functie de transport, de relaxare, de energizare etc.)
- produsul asteptat - reprezentat de trasaturile tangibile (ambalaj, gabarit, culoare, masa etc.)
- produsul dezvoltat - reprezentat de trasaturile intangibile (marca, stil, tip si periada de garantie, alte servicii asociate etc.)
b) Tipuri de produse:
1. Produse de larg consum - utilizate de consumatorul individual. Pot fi:
- produse uzuale - presupun o implicare minima din partea cumparatorului: produse serie (lapte, paine, zahar etc.), produse cumparate sunt forta impulsului sau pentru situatii de urgenta
- produse deosebite - se compara cu alte produse similare inainte de a fi cumparate; presupun efort si implicare din partea consumatorului
- produse speciale
- produse nedorite - produsele noi si cele periferice
Observatie: un produs nou poate fi: nou pentru consumator (imbunatatit), nou fata de produsele existente (difera ca functionare etc.) nou pentru organizatie (il realizeaza pentru prima data)
2. Produsele industriale pot fi:
- produse de proces (materii prime, materiale, componente etc.)
- utilaje si echipamente de protectie: mijloace de productie, consumabile etc.
- furnituri si servicii: intretinere, reparatii, servicii
c) Modalitati de protectie a produsului
- prin numele marcii (cuvant, deviza etc.)
- prin numele comercial (inregistrare legala a numelui marcii)
- licenta
d) Ciclul de viata al produsului - intervalul de timp dintre momentul aparitiei pe piata a unui produs si momentul disparitiei.
Un produs trece / se poate afla in una dintre urmatoarele etape:
- intrare pe piata / lansare
- crestere
- maturitate + saturare
- declin
Observatie:
Fiecare echipa trebuie sa isi analizeze produsul ales din perspectiva tuturor celor patru aspecte: concept, tip, modalitate de protectie si ciclu de viata
B. Aspecte ale pretului
- forme ale pretului
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.