Analiza brandului RedBull

Previzualizare seminar:

Cuprins seminar:

1. Scurt istoric al bauturilor energizante
2. Aparitia Red Bull in Austria
3. Strategie de marketing:
- ingrediente, gust, ambalaj, pret, caracteristici
- public tinta
- strategii de lansare a brandului, advertising
4. Evolutia in Europa
5. Aparitia si evolutia in SUA
6. Red Bull in Romania
- comunicare de marketing Red Bull vs Burn
7. Concluzii

Extras din seminar:

SCURT ISTORIC AL BAUTURILOR ENERGIZANTE

In 1929, in Marea Britanie, se folosea in spitale bautura "Lucozade" de catre pacientii de la recuperare.

In anii 1980, aceasta bautura a fost relansata ca bautura energizanta.

In Japonia, inca din anii 1960, municitorii consumau "Lipovitan" pentru a rezista unui program de lucru prelungit.

Prima bautura racoritoare cu continut ridicat de cafeina, "Jolt Cola", a aparut in anii 1980.

O data cu aparitia pe piata a bauturii "Red Bull" (cu o cota de piata mondiala in prezent de 47%), in SUA, s-a consemnat in 1987 ca bauturile energizante reprezinta o categorie importanta de produse de larg consum. Trebuie de asemenea mentionat faptul ca o data cu lansarea Red Bull pe piata, s-a derulat o adevarata campanie de promovare pentru aceasta marca, campanie ce se continua pana in zilele noastre.

APARITIA RED BULL IN AUSTRIA

Red Bull was inspired by an energy drink from Thailand called Krating Daeng. Red Bull is the literal translation of Krating Daeng in Thai. (Krating = Bull, Daeng = Red) The logo of redbull is even the same as logo of Krating Daeng. Dietrich Mateschitz, an Austrian entrepreneur developed the Red Bull Energy Drink brand.

In schimbul a 51% din actiuni, Dietrich Mateschitz cumpara licenta de fabricatie de la un producator de bauturi din Thailanda, TC Pharmaceuticals

o Red Bull a aparut in anul 1985, fiind descoperit de catre Dietrich Mateschitz

o Timp de 5 ani, aceasta bautura se comercializeaza doar in Austria, intrarea pe noile piete dorind a se face incet si sistematic.

o Red Bull a intampinat anumite dificultati la intrarea pe piata in Austria

o A fost nevoie de introducerea unei noi categorii de produse: hrana functionala, Red Bull neputandu-se incadra in niciuna din categoriile existente pana in acel moment.

o In 2004 compania avea vanzari in intreaga lume de peste 2 miliarde de recipiente in 120 de tari

o Au existat si alte cateva mai companii printre care Coca -Cola si Pepsi care au introdus produse similare in anul 2000.

o Cresterea si continua dominanta in categoria sa de produse fac din Red Bull una din cele mai de succes bauturi nealcolice din istorie.

o Red Bull contine urmatoarele ingrediente al caror scop este da a intensifica enegria: cafeina, taurina si glucuronolacton.

o Aceste ingrediente alaturi de anumite vitamine si indulcitori contribuie la efectele ale acestei bauturi: imbunatateste rezistenta fizica, ajuta la eliminarea substantelor nefolositoare, creaza buna dispozitie, imbunatateste viteza de reactie si concentrare, creste vigilenta.

Gustul Red Bull

o ,,Nu am fost niciodata foarte interesati de gustul produsului deoarece ne-am concentrat mai mult pe functiie acestuia" a declarat Norbert Kraihamer, directorul de vanzari si marketing.

Ambalajul si pretul

o Redd Bull se diferentiaza prin ambalajul unic: un recipient zvelt de 250 ml specific japonez precum si logo-ul oriental care sugereaza o parte din beneficiile produsului.

o Ambalajul

o Elementele de identificare ale marcii sunt pozitionate pe o cutie de aluminiu ce foloseste doua culori, albastru si argintiu. Rosul indeamna la actiune, dinamism, este o culoare care sugereaza forta si vigoare, puls ridicat, respiratie accelerata Albastrul si argintiul sunt culori nobile care indica nivelul premium al produsului. Combinarea celor doua culori confera produsului un efect puternic de atractie, ambalajul inspira incredere unui consumator pretentios.

o Ambalajului atrage si prin forma originala, o cutie inalta si supla, de altfel usor de manevrat in momentul consumului.

o In ceea ce priveste pretul, Mateschitz a considerat ca, daca Red Bull ar avea acelasi pret ca traditionala Cola, nimeni nu ar fi crezut in efectele sale

? Caracteristicile produsului:

- creste rezistenta fizica

- stimuleaza metabolismul si ajuta la eliminarea subtantelor reziduale

- imbunatateste starea generala de bine

- creste viteza de reactie si concentrare

- creste gradul de vigilenta

Public tinta

"Nu urmarim decat 2 dimensiuni: oamenii care sunt obositi mental si oamenii care sunt obositi psihic" (Kraihamer)

- consumatorii se incadreaza de obicei in urmatoarele categorii: studenti, soferi, clubberi, oameni de afaceri si sportivi. Categoriile de varsta cu cei mai multi consumatori sunt 14-19 si 20-29

STRATEGII DE MARKETING

- la inceput s-a folosit strategia "word-of-mouth", considerata de Dietrich Mateschitz ca fiind cea mai potrivita pentru a determina consumatorii sa incerce produsul;

- Red Bull a suplimentat aceasta strategie initiala cu sponsorizarea unor evenimente, a unor campanii de sampling, cu incheierea unor contracte cu atleti cunoscuti, etc.

- De la inceput, Red Bull a constituit o sursa de mister pentru consumatori, datorita caracterului functional de "produs energizant", un concept nou pt austrieci, care a determinat clientii curiosi si aventurosi sa isi doreasca sa incerce produsul; de exemplu, compania obisnuia sa plaseze cutii goale de Red Bull in cluburi si in baruri, pt a crea iluzia popularitatii; la inceput, intre 1987 si 1992, produsul era disponibil doar in Austria, iar cei din tarile apropiate - Germania sau Ungaria- doar auzisera de la altii de Red Bull; intrucat produsul nu putea fi exportat, exista o contrabanda cu Red Bull in afara granitelor Austriei. Toate acestea au contribuit la misterul creat in jurul produsului;

- In afara Austriei, circulau numeroase zvonuri legate de ingredientele produsului; unii credeau ca e un soi de bere, altii ca e o bautura alcoolica; se spunea chiar ca Red Bull contine testicule de taur

- Mistificarea Red Bull-ului a dat nastere insa si unor zvonuri negative, aceasta baututra fiind asociata cu consumul de droguri.

Bibliografie:

KEVIN LANE KELLER, 2008, Best practice cases in branding: Lessons from the world's strongest brands

Academia de studii economice Bucuresti, Facultatea de marketing, 2007, Analiza comparativa a publicitatii pentru marcile Red Bull si Burn

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • analiza_swot_red_bull.doc
  • prezentare_redbull.doc
  • prezentare_redbull_1.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, ppt
Diacritice:
Nu
Nota:
4/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
3 359 cuvinte
Nr caractere:
18 573 caractere
Marime:
2.06MB (arhivat)
Publicat de:
George Ion
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
seminar, Red Bull, bautura energizanta
Predat:
la master , Universitatea Transilvania din Brasov
Materie:
Marketing
Sus!