Centrul medical Virginia Mason si-a schimbat filosofia si metodologia de afacere si management prin preluarea unor parti din sistemul de productie al firmei Toyota. Scopul: a obtine calitate, siguranta si performanta. Poate acest plan functiona in alte institutii?
Tabel 1
Adoptarea Sistemului de Productie Virginia Mason
Adoptarea Sistemului de Productie Virginia Mason - VMPS necesita urmatorii pasi :
-un plan centrat pe pacient
-sprijinul complet al echipei de conducere al Centrului Virginia Mason
-atentia indreptata spre a atinge zero defecte
-scopul de a oferi cel mai sigur mediu pentru pacienti si cele mai bune rezultate
Cei mai importanti primi pasi in implementarea VMPS :
-credinta ca abordarea filosofiei << pacientul este cel mai important >> este cheia in toate procesele ;
-a crea un mediu in care oamenii sa se simta in siguranta, liberi sa se implice in procesul de imbunatatire ( incluzand adoptarea politicii << no-layoff >>) ;
-implementarea in toata organizatia a unui sistem de alerta a defectelor numit "Sistemul de Alerta pentru Siguranta Pacientilor".
-Incurajarea inovatiei si a " trystormingului"(pe langa brainstorming, trystorming implica aplicarea rapida a noilor idei).
- Crearea unei organizatii prospere economic, prin eliminarea risipei;
-Necesita leadership responsabil ;
In iunie 2002, centrul medical Virginia Mason a adoptat un nou sistem de management si productie, bazat pe un sistem industrial - din domeniul automobilelor - de mare succes, pe care l-a adaptat in domeniul sanatatii, pentru a imbunatati calitatea serviciilor de ingrijire, a creste productivitatea si a scade costurile. Bazat pe Sistemul de Productie Toyota - TPS, noul sistem - Sistemul de Productie Virginia Mason (VMPS) - a permis centrului medical sa implementeze standarde noi de calitate in domeniul sanatatii si ingrijirii pacientilor. Abordarea manegeriala VMPS este utilizata pentru a realiza reale si vizibile imbunatatiri in siguranta si calitatea serviciilor, satisfactia personalului si performantei in ceea ce priveste costurile, explica doctorul Gary S Kaplan. << Sistemul nostru ajuta la identificarea si eliminarea risipei si ineficientei in numeroase procese, care fac parte din domeniul ingrijirii si sanatatii. Prin reducerea aspectelor ne-esentiale si repetitive ale procesului de ingrijire a pacientilor, personalul medical poate petrece mai mult timp vorbind cu, ascultand si tratand pacientii. >>
Tabel 2
Lean Thinking
Principiile de "lean thinking" ale Centrului Medical Virginia Mason includ:
Conducerea :
-implementarea conceptului de "lean thinking" necesita schimbari majore de management in intreaga organizatie;
-implicare puternica si conducere inspirata din partea leaderilor din varf sunt esentiale;
Cultura:
-evaluarea structurii organizationale;
-reducerea ierarhiilor inutile;
- organizarea personalului in echipe operationale bazate pe productie sau servicii;
- stabilirea unei viziuni clare pentru a ghida personalul sa adopte deciziile corecte;
Procesul :
Doctorii, spitalele , guvernul, si personalul au condus adesea activitatile dintr-o institutie. Valorile trebuie schimbate si concentrate pe satisfacerea dorintelornevoilor pacientului. Intr-un proces perfect, fiecare pas trebuie sa :
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.