Management Strategic

Previzualizare seminar:

Cuprins seminar:

CAPITOLUL I. Notiuni generale 3
Management 3
Conceptul de strategie 3
Management strategic 4
Etapele managementului strategic 4
1. Formularea strategiei: 4
2. Implementarea strategiei 5
3. Evaluarea strategiei 5
Termeni cheie in managementul strategic 6
CAPITOLUL II. Modelul de management strategic 8
Avantajele managementului strategic: 9
CAPITOLUL III. Misiunea organizatiei si Viziunea organizatiei 10
Angajamentul fata de viziunea firmei 10
Aderarea la o viziune 10
Misiunea organizatiei 11
Viziunea versus Misiunea Organizatiei 11
Procesul elaborarii declaratiei misiunii unei organizatii 12
Importanta viziunii si a misiunii organizatiei 12
Caracteristicile misiunii 13
Componentele misiunii organizatiei 14
CAPITOLUL IV. Analiza mediului extern 14
CAPITOLUL V. Analiza interna 24
Procesul de evaluare al mediului intern 25
Cultura organizatiei 25
Istoria organizatiei 25
Mediul psihologic 26
Liderii organizatiei 26
Cadrul fizic 26
Tehnologia si efectele asupra culturii organizatiei 26
Miturile si legendele organizatiei 26
Povestile si anecdotele organizatiei 26
Managementul organizatiei 27
Relatiile de management 27
Functiile managementului unei organizatii - Definitii 27
Matricea De Evaluare Interna (IFE) 28
Strategiile 29
Tipuri de strategii 29
Strategiile de Integrare 29
Strategiile Intensive 29
Strategii de diversificare 29
Strategii defensive 29
Joint-venture si Strategii combinate 29
Fuziuni 29
CAPITOLUL VI. Managementul Strategic in Administratia Publica 30
Consideratii generale 30
Noua abordare manageriala in administratia publica 30
Modelul de management strategic in administratia publica 32
1. Premisele planificarii 33
2. Misiunea si obiectivele strategice 35
3. Stabilirea obiectivelor organizatiei 36
4. Implementarea 37
5. Evaluarea 38
Previziunea in managementul strategic 39
Metode de previziune. 39
Conceptul de "Reinventing Government" 41
Conceptul de Marketing Public. 41
Este nevoie de management strategic in administratia publica? 41
Bibliografie 43

Extras din seminar:

Baza obiectiva a managementului o constituie activitatea umana, managementul fiind un proces de dirijare si orientare a activitatii resurselor umane in scopul realizarii unor obiective. "Managementul este ansamblul tehnicilor de organizare si administrare, de previzionare si modernizare a structurilor organizationale, acceptand noile provocari privind competitivitatea, reglementarile, exigentele sociale, nevoile multiple ale utilizatorilor, restrictiile cu privire la mijloace "

Managementul presupune:

- A obtine rezultate prin altii, asumandu-se responsabilitati pentru aceste rezultate

- A fi orientat spre mediul inconjurator

- A lua decizii privind finalitatea organizatiei

- A avea incredere in personal, incredintandu-le responsabilitati pentru rezultatele propuse a fi obtinute

- A descentraliza sistemul organizatoric si a aprecia salariatii in functie de rezultatele obtinute

Managementul reprezinta ansamblul interventilor, metodelor si tehnicilor de programare, organizare, alocare de resurse, control si activare prin care se asigura realizarea obiectivelor propuse.

Definitia managementului din punctul de vedere al managerului:

- procesul de coordonare a resurselor umane, financiare, fizice si informationale in vederea realizarii scopurilor organizatiei

- procesul de obtinere si combinare a resurselor umane, fizice si financiare in scopul indeplinirii obiectivelor primare ale organizatiei: produse si servicii dorite de un anumit segment al societatii

- d.p.d.v. al stiintei

- stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii

Succesul in management al unei organizatii, indiferent de profilul si activitatea acesteia este conturat si sustinut de promovarea managementului strategic.

Conceptul de strategie

Este un concept cu o istorie indelungata, intalnit pentru prima oara in antichitatea greaca. In timp, acest concept a fost definit de care divers specialist. Primul care a subliniat importanta deosebita a strategiei pentru activitatea unei societati a fost Peter Drucker. In 1954, acesta aprecia ca strategia unei organizatii raspunde la doua intrebari: "In ce consta afacerea?" si "Care ar trebui sa fie obiectul de activitate al organizatiei?" In 1962, Chandler, prezenta prima abordare temeinica a acestui termen. In lucrarea "Stategy and Structure" el vorbeste despre determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor unei intreprinderi, adoptarea cursurilor de actiune si alocarea resurselor necesare pentru a le atinge.

"Strategia este determinarea scopurilor si obiectivelor organizatiei pe termen lung, adoptarea politicilor determinate si alocarea resurselor pentru atingerea acestor scopuri."(Chandler, 1989) Aceasta definitie indica, practic, problemele majore la care trebuie sa raspunda procesul strategic:

- Incotro se doreste sa se avanseze?

- Prin ce parametrii se pot traduce scopurile organizatiei?

- Ce politici particulare vor implica aceste scopuri?

- Ce mijloace umane si financiare vor trebui angajate?

Abordarea strategica in domeniul managerial si are originea in domeniul strategiei militare (utilizarea resurselor unei forte armate pentru atingerea scopurilor - victorii militare - prin construirea planurilor si obiectivelor si punerea lor in practica) si incearca sa contracareze imaginea unui proces decizional haotic la nivel organizational. Managementul strategic este atractiv datorita accentului pe care il pune pe stabilirea scopurilor, pe identificarea punctelor forte si a celor slabe, pe importanta oportunitatilor si amenintarilor externe, din perspectiva desfasurarii optime a fortelor pentru atingerea obiectivelor stabilite.

Bryson (1995) a identificat niveluri si abordari diferite in cadrul conceptului general de strategie manageriala:

sistemele de planificare strategica propun metode pentru formularea si implementarea deciziilor strategice si pentru alocarea resurselor necesare fundamentarii acestora la toate nivelurile organizatiei.

Management strategic

Bibliografie:

1. Lucica Matei - Management Public, Ed. Economica, 2001

2. Ovidiu Nicolescu, Iulian Verboncu - Management General, Ed. Economica,1999

3. A.D. Chandler, Strategies et Siritciure de l'entreprise, Editions d'Organisation, Paris, 1989.

4. Dumitrescu, Mihai.2003."Strategii si management strategic", ed. Economica, Bucuresti

5. Dumitrescu, Mihai.1995."Introducere in management si management general", Ed. EUROUNION, Oradea

6. Fred R.David - Strategic Management, Eight Edition, Prentice Hall, 2000

7. Ioan Alexandru - Teoria Administratiei Publice, 2001

8. Robert Grant-"The resource based theory of competitive advantage: Implications for Strategy Formulation", California Management Review, 1991

9. Gore, A.1993. ,,The Gore report on reinventing government: Creating a government that works better and costs less. Report of the National Performance Review" Times Books, New York

10. Calin Hintea, Cristina Mora, Management Strategic in administratia publica, Revista Transilvana de Stiinte Administrative, 2002

11. PTabatoni, P. Jarniou, Les Systemes de Gestion, Politiques et Structurez, PUF, Paris. 1975.

12. M.E. Porter, Competitive Advantage New York, Free Press, 1985.

13. Hal G. Rainey, Understanding and Managing Public Organizations, Jossey Bass Publishers, San Francisco, 1997.

14. J.M. Bryson. Strategic Planning for Public and Nonprofit Organisations: A Guide to Strenghthening and Sustaining Organisational Achivements, San Francisco, Jossey Bass, 1995.

15. P.C. Nurt si R. W. Backoff, Strategic Management of Public and Third Sector Organisations: a Handbook forLeaders. San Francisco. Jossey Bass, 1992.

16. B. Wechleser si R.W. Backoft, Policy Making and Admimistraton in State Agencies: Strategic ManagementApproaches, Public Administration Review, 1986,

17. R.E. Miles si C.C. Snow, Organisaiional Strategy, Structure and Process, New York, McGraw-Hill, 3978.

18. P.S. Ring si J.L. Perry, Strategic Management in Public and Private Organisations: Implications of Distinctive O.E. Hughes, Public Management and Administration. An Introduction, Palgrave, New York, 1998.

19. H.l. Ansoff, The New Corporale Strategy, John Wiley, New York, 1988.

20. G.S. Tott, Synoptic (One Best Way) Approaches of Strategic Management, in J. Rabin, G.J.Miller si W.B.Hildreth(eds) Handbook of Strategic Management, Marcel Dekker, Nexv York si Base, 1989.

21. B. Bozeman si J.D.Straussman. Public Management Strategies, Jossey Bass, San Francisco, 1990.

22. J.B. Olsen si D.C. Eadie, The Game Plan: Governance Foresight, Council of State Planning Agencies.Washington D.C. 1982.

23. D. Osborne, T. Gaebler, Re-inventing Government: How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector. Plume. London, 1995.

24. J.R. Montanari. G.A. Daneke si J.S. Bracker, Strategic Management for the Public Sector: Lessons from the Evolittion of Private- Sector Planning, in J. Rabin, G.J. Miller si W.B. Hildreth(eds) Handbook of Strategic

Management. Marcel Dekker. New York si Base, 1989.

25. D.C. Eadie, identifying and Managing Strategic Issnes: From Design to Action, in J. Rabin, G. J. Miiler si W.B. Hildreth(eds) Handbook of Strategic Management, Marcel Dekker, New York si Base,1989.

26. J.L. McCaffery, Making the Most of Strategic Planning and Management, in R.E. Cleary, N. Henry and Associates Managing Public Programs: Balancing Politics, Administration and Public Needs, Jossey Bass, San Francisco. 1989.

27. H.J. Einhorh si R.M. Hogarth. Decision Making: Going Forvard in Reverse, Harvard Business Review, ian-feb.1987. p. 66-70.

28. J. Bendor, Parallel Svstems. University of California Press, Berkeley, 1985.

29. ________. 2001 ,,Planul National de Dezvoltare 2002-2005". Bucuresti

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Management Strategic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
44 pagini
Imagini extrase:
44 imagini
Nr cuvinte:
15 675 cuvinte
Nr caractere:
95 366 caractere
Marime:
165.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Management
Tag-uri:
factori economici, manageri
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!