Management Comparat

Previzualizare seminar:

Cuprins seminar:

Capitolul I. APLICAREA TEORIEI ECONOMICE LA DOMENIUL EDUCATIEI
1.1. Investitia educativa: abordare la nivel microeconomic 5
1.2. Piata serviciilor educationale si particularitatile ei 14
1.3. Capitalul educational ca produs al pietei educatiei 24
1.4. Aspectele macroeconomice ale educatiei prin prisma teoriei externalitatilor 30
Capitolul II. SISTEMUL DE MARKETING AL INSTITUTIEI DE INVATAMANT SUPERIOR
2.1. Directiile si conceptele de marketing ale institutiei de invatamant superior 37
2.2. Diagnosticul pietei serviciilor educationale: analiza mediului de marketing a institutiei superioare de invatamant 41
2.3. Programele de studii si problema calitatii lor 54
2.4. Problemele formarii pretului serviciilor educationale 71
2.5. Modalitatile de promovare ale serviciilor educationale 80
Capitolul III. SISTEMUL DE MANAGEMENT AL INSTITUTIEI DE INVATAMANT SUPERIOR
3.1. Conceptul si elementele de baza ale sistemului de management educational 89
3.2. Procesul de instituire, planificare si organizare a institutiei de invatamant superior 98
3.3. Gestiunea resurselor umane in institutiile de invatamant superior 112
3.4. Managementul calitatii in institutiile de invatamant superior 120
3.5. Controlul activitatii educationale 131
Capitolul IV. PROBLEMELE TEORETICE, MANAGERIALE SI DE MARKETING ALE INVATAMANTULUI LA DISTANTA
4.1. Noua modalitate de obtinere a cunostintelor si competentelor - invatamantul la distanta 134
4.2. Instruirea virtuala transnationala si impactul ei asupra sistemului educational national 156
4.3. Instruirea virtuala ca obiect al analizei si alegerii strategice la nivel de institutie 174
4.4. Solutii de organizare, gestiune si motivare in cadrul implementarii instruirii virtuale 195
4.5. Evaluarea eficientei implementarii sistemului de instruire virtuala la A.S.E.M 214

Extras din seminar:

Importanta educatiei a fost evidentiata de I.Kant atunci cand scria: ,,Exista doua descoperiri ale omului care pot fi considerate ca cele mai dificile: arta de a guverna oamenii si cea de a-i educa" . Punctul de pornire al cercetarii noastre il va constitui determinarea continutului economic al educatiei in sistemul de invatamant superior.

Ce ii face pe oameni sa recurga la serviciile sistemului de invatamant superior ? Dupa cum mentioneaza A. Pankruhin , aceste servicii permit atingerea urmatoarelor obiective umane:

- obtinerea mijloacelor financiare necesare supravietuirii;

- un grad mai inalt de securitate in viitor;

- aderarea la un grup social superior;

- stima din partea celor din jur si autostima;

- o realizare mai buna a posibilitatilor potentiale ale individului.

Actualmente in lume are loc procesul de edificare a societatii bazate pe cunostinte. Aceasta constatare este confirmata de faptul ca 80-90% din sporul PIB al tarilor dezvoltate sunt determinate de cunostintele materializate in tehnici, tehnologii, capital uman si metode manageriale. Ca urmare, producerea noilor cunostinte si tehnologii, precum si utilizarea lor eficienta in practica economica nu determina doar nivelul competitivitatii unor firme singulare, ci si cel al unor tari si regiuni in ansamblu.

Principal furnizor de noi cunostinte este sistemul de invatamant, in primul rand cel superior. Acest fapt a conditionat schimbarea strategiilor organizatiilor financiare internationale. Daca in anii 80 ai sec. XX in centrul atentiei Bancii Mondiale se afla problema lichidarii analfabetismului si dezvoltarea invatamantului primar si secundar, conceput ca ,,invatamant pentru toti", in anii 90, sub influenta revolutiei informational - comunicationale si schimbarilor din activitatea economica, politica si sociala, prioritate devine sustinerea invatamantului superior. Anume dezvoltarea lui, in aprecierea Bancii Mondiale, poate solutiona, in mare masura, problema combaterii saraciei si cresterii economice in tarile subdezvoltate si accelera ritmurile constituirii societatii bazate pe cunoastere in tarile dezvoltate, sloganul de ultima ora a UNESCO devenind: ,,O educatie mai buna azi pentru o lume mai buna maine".

Aceasta schimbare de atitudine este generata de schimbarile fundamentale care au loc in sistemele de invatamant superior national, european si mondial:

- Se observa o crestere masiva a nevoii de instruire, ca urmare a tranzitiei de la modelul linear al formarii capitalului uman la cel ciclic, determinat de permanentele schimbari.

- Are loc diversificarea serviciilor educationale: dupa continut, forma, termene, fiind creat un sistem plurinivelar al institutiilor de invatamant.

- Devine mai accentuata componenta comerciala a prestarii serviciilor educationale, ce se exprima in cresterea rolului unor parametri cum ar fi marimea taxei de instruire, ameliorarea calitatii produsului educational, intensificarea concurentei pe piata educatiei, ratingul institutiilor de invatamant.

- Au aparut tendinte de internationalizare a instruirii prin mobilitatea academica a studentilor si cadrelor didactice, recunoasterea internationala a diplomelor de studii, a gradelor si titlurilor stiintifice, aceasta generand necesitatea conformarii la standardele educationale internationale.

- In urma aplicarii active in procesul de instruire a noilor tehnologii informatice si de comunicatie se extinde invatamantul la distanta, cunostintele si competentele devenind accesibile oricui, oriunde si oricand.

Toate aceste schimbari, survenite in procesul de invatamant superior, genereaza o serie de probleme privind organizarea si gestionarea procesului de instruire - probleme analizate in lucrarea de fata. In ea sunt abordate problemele generale ale managementului si marketingului educational, precum si principalele forme, metode, instrumente si indicatori de organizare eficienta a activitatii institutiei de invatamant superior la nivel strategic, tactic si operational. Lucrarea mai poate fi conceputa ca ghid de orientare si implementare a sistemului invatamantului la distanta de tip online, sau instruire virtuala - tip de instruire aplicat pe larg in institutiile de invatamant superior de peste hotare.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Management Comparat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
222 pagini
Imagini extrase:
222 imagini
Nr cuvinte:
70 511 cuvinte
Nr caractere:
407 175 caractere
Marime:
297.14KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Management
Tag-uri:
manageri, organizare, intreprindere
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Fauras Calin
Sus!