Etnogeneza Românească

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Unitatea şcolară: Şcoala cu clasele I-VIII Grumazesti

Profesor: Gavriloae Sînzîiana

Data: 15.05.2012

Clasa: a –V- a

Aria curriculară: Om şi societate

Disciplina: Istorie

Unitatea de învăţare: GENEZA LUMII ÎN MILENIUL I D.HR.

Competenţe specifice: 3.6. Utilizarea informaţiilor istorice selectate dintr-o sursă istorică, într-o expunere scrisă sau orală

Tema lecţiei: Etnogeneza românească

Tipul lecţiei: predare-învăţare-evaluare

Timp, loc: 50 de minute; sala de clasă- CDI

Competenta generala: Transmiterea, sistematizarea și consolidarea cunoștințelor elevilor privind etnogeneza românească, precum si valorificarea lor în scopul conștientizării condițiilor care au condus la apariția primelor formațiuni statale românești.

Competenţe specifice:

3.3. Localizarea în timp şi în spaţiu a faptelor istorice din Antichitate, pe baza surselor istorice

3.6. Utilizarea informaţiilor istorice selectate dintr-o sursă istorică, într-o expunere scrisă, sau orală

Competente derivate:

a)informationale:

Pe parcursul lecției elevii trebuie:

C1- să indice etapele etnogenezei româneasti

C2- să extragă informaţii esenţiale dintr-un text

C3- sa identifice, pe baza textului, relatiile dintre autohtoni si migratori (slavi)

C4- să descrie modul în care s-au format cnezatele şi voievodatele româneşti

C5- să utilizeze corect termenii istorici: continuitate, etnogeneză, limbă romanică, obști sătești, cnezat, voievodat

b)formative:

-sa aprecieze contextul european de formare a popoarelor romanice;

-sa manifeste interes pentru lecturi istorice referitoare la etnogeneza poporului roman si a limbii romane

Condiţii prealabile : elevii au cunoştinţe anterioare despre geto – daci.

Srategii didactice şi procedee:

Metode de lucru: ciorchinele, analiza de text, conversatia euristică; explicaţia ; invatarea prin descoperire; lucrul cu harta

Forme de oganizare a activităţii elevilor: activitate individuală; activitate frontală ; activitate în perechi

Mijloace de evaluare a procesului didactic: portofoliul

Resurse:

Materiale: calculatorul, fişe de lucru, prezentarea power-point, videoproiectorul, harti: Imperiul Roman in perioada Principatului, Getii si dacii in sec VI i.Hr si inceputul sec II d Hr, Provincia romana Moesia inferior si Dacia, manualul de istorie-- pp.122, 145, 154, manualul

BIBLIOGRAFIE:

- Liuba Gheorghiţă, Sorin Oane, Istorie.Manual pentru clasa a V- a, editura Teora, Bucureşti, 2008.

- Gheorghe Alexandru, Vasile Voinescu, Ion R.Popa (coordonator), Maria Napruiu, Claudia Gheorghe-Cartu, Metodica predarii istoriei în învatamantul preuniversitar , Editura Gheorghe Alexandru, Craiova, 1999.

- Elena Joita, Didactica aplicata (I), Editura Gheorghe Alexandru, Craiova, 1994.

- Liviu Mărghitan, Zece tezaure carpatine, editura Ion Creangă, Bucureşti, 1988.

MOMENTELE

LECŢIEI ŞI CONŢINUTURILE C.D. ACTIVITATEA PROFESORULUI DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A PREDĂRII -ÎNVĂŢĂRII - EVALUĂRII ACTIVITATEA

ELEVULUI DE ÎNVĂŢARE- AUTOEVALUARE STRATEGII DIDACTICE(METODE, PROCEDEE ŞI FORME DE ORGANIZARE) MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT, RESURSE ŞI TIMP EVALUARE

1.Momentul organizatoric

Notează absenţele

Pregateste mijloacele de învăţământ

Rãspund la salutul profesorului , nominalizeazã absenţii şi pregãtesc materialele necesare desfãşurãrii lecţiei

Conversaţia

frontalã - manualul

- calculatorul

- caietele

- fise de lucru

2. Reactualizarea cunoștințelor necesare dobândirii lecției noi.

Profesorul adresează întrebări din lecția referitoare la locul, momentul și modul formării popoarelor europene, grupele de migratori, urmărind astfel revitalizarea cunoștințelor necesare lecției noi.

• verifică prin sondaj tema,

identifică problemele şi exerciţiile nerezolvate de elevi acasă

Elevii răspund la întrebările profesorului reactualizând informațiile însușite anterior , menționând aspecte legate de locul, timpul și modul cum s-au format popoarele europene

•Rezolvă, sub îndrumarea profesorului exerciţiile nerezolvate acasă;

•Corectează greşelile

Participă la completarea ciorchinelui

Explicaţia

Conversaţia euristică

Frontală

Individuală

Caietele elevilor

Manualul

Ciorchinele

Controlul temei şi analiza acesteia.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Etnogeneza Romaneasca
    • Etnogeneza Romaneasca.docx
    • FISE DE LUCRU.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, docx
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
2 107 cuvinte
Nr caractere:
12 759 caractere
Marime:
37.81KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Istorie Universală
Predat:
la facultate
Materie:
Istorie Universală
Sus!