Milano Centru turistic European

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi. Primele mentiuni privind preocuparile de a voiaja, apar in antichitate in operele geografului Strabon. Descrierile lasate de Marco Polo cu ocazia periplului sau asiatic (secolul al XIII-lea), cele ale lui Arthur Young (secolul al XVIII-lea) sau, mai aproape de noi, ale lui Henri Monfreid au jalonat preocuparile viitoare privind practicarea calatoriei.

Turismul devine un complex fenomen de masa la sfarsitul secolului al XIX-lea fiind puternic articulat in mediul inconjurator.

Privit ca un fenomen social-economic creator de benifici, turismul a fost defint in variante dinte cele mai felurite: "arta de a calatori pentru propria placere" (M. Peyromarre Debord); "activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturi, datorita cunoasteri unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute" (Jan Medecin); "fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitati de refacere a sanatati si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturi ca rezultat al dezvoltari comertului, industriei si al perfectionari mijloacelor de transport" (Guy Freuler).

Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic - natural antropic - diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.

Datorita patrimoniului sau cultural de mare valoare, Italia fiind tara cu cele mai multe monumente intrate in patrimoniul universal din lume (43), Milano beneficiaza din plin si de aceasta oportunitate fiind vizitat anual de mii de turisti. Alte puncte forte ale Italiei care o plaseaza pe o pozitie favorabila in ceea ce priveste competitivitatea sa pe plan turistic sunt igiena si sanatatea, unde a fost clasata pe locul 5 si infrastructura sa, pentru care ocupa locul al 8-lea in lume.

Din punct de vedere cultural si social, Milano este fara indoiala unul dintre cele mai fermecatoare orase ale Europei si unul dintre cele mai vibrante orase ale Italiei. Cei mai faimosi creatori de moda de pe Glob isi au cartierele generale aici si renumitele strazi cu magazine din Milano atrag zilnic mii de turisti. Dar Milano nu e doar Capitala modei, orasul avand mostenirea de cultura si stil pe care o astepti de la un oras italian.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Milano Centru turistic European.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 750 cuvinte
Nr caractere:
9 326 caractere
Marime:
15.14KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Geografie
Tag-uri:
cultura, social
Predat:
la facultate
Materie:
Geografie
Profesorului:
Enache Mihaela
Sus!