Analiza Surselor de Finanțare ale Întreprinderii

Previzualizare seminar:

Cuprins seminar:

1. Prezentarea generală a întreprinderii 3
1.1. Obiectul de activitate 3
1.2. Piața de desfacere 3
1.3. Concurența 4
1.4. Structura acționariatului 4
2. Structura surselor de finanțare ale companiei OMV Petrom 5
3. Analiza mutațiilor în structura capitalului propriu și a factorilor de influență 9
4. Analiza mutațiilor în structura resurselor împrumutate 12
Bibliografie 18

Extras din seminar:

1. Prezentarea generală a întreprinderii

Denumire companie: OMV Petrom S.A.

CUI: 1590082

Registrul comerțului: J40/8302/1997

Simbol bursier: SNP

Domeniul de activitate: Extracția petrolului

1.1. Obiectul de activitate

Grupul internațional OMV Petrom este cel mai gigantic grup petrolier din Europa de Sud-Est, care are activități în sectoarele Rafinare și Marketing, Explorare și Producție, Gaze Naturale și Energie. Grupul valorifică în România și Kazakhstan rezerve dovedite de petrol și gaze evaluate la 832 milioane de barili echivalent petrol, iar în România 805 milioane echivalent petrol și are o capacitate nominală anuală de rafinare de 8 milioane de tone.

1.2. Piața de desfacere

Grupul Petrom, pe piața distribuției de produse petroliere, este prezent prin intermediul unui lanț de aproximativ 800 de stații, operat sub două branduri, Petrom și OMV. Prin intermediul OMV Petrom Marketing se realizează activitatea din România, care, la rândul ei, este deținută în totalitate de Petrom. OMV Petrom Marketing coordonează 546 stații de distribuție, dintre acestea 389 Petrom și 157 OMV. De asemenea, grupul mai deține și o rețea internațională de aproximativ 250 benzinării, care se găsesc la rândul lor, în Republica Moldova, Serbia și Bulgaria.

Strategia Petrom 2021 este: ,, Performanță durabilă pentru creștere ”. Petrom își dorește să rămână cea mai mare companie de țiței și gaze din regiune, să obțină cele mai performante rezultate.

Printre direcțiile strategice pentru 2021 se numără: maximizarea valorii portofoliului existent și poziționarea pentru creștere, îmbunătățirea valorii gazelor naturale din producția proprie, optimizarea integrării țițeiului din producția proprie. Pentru implementarea cu succes a propriei strategii, Petrom se va concentra pe doi factori importanți: oamenii și sustenabilitatea. În legătură cu salariații, accentul se va pune pe dezvoltarea unei culturi organizaționale ce se va baza pe performanță și pe talente. Iar, în ceea ce privește sustenabilitatea, Petrom va dezvolta o cultură a sustenabilității, care se va baza pe utilizarea eficientă a resurselor naturale, împărțind valoarea cu părțile interesate, pentru beneficiul comun pe termen lung.

1.3. Concurența

În industria petrolieră, concurența este foarte mare, întrucât se întâlnește cu un lanț de provocări care pot influența semnificativ activitatea acestora. Printre principalii concurenți ai Petrom se numără: Rompetrol, Lukoil, MOL, Rafo Onești, AGIP. Însă, în comparație cu principalii săi concurenți, Petrom deține un avantaj prin ceea că oferă cel mai bun raport ,,calitate – preț” în cadrul celor mai bine plasate stații de distribuție.

Evaluat la 5,49 miliarde de euro, în scădere față de ediția din 2013, Petrom se menține liderul clasamentului în top 100 Cele mai valoroase companii din 2014 .

1.4. Structura acționariatului

Structura acționariatului companiei Petrom este :

- OMV Aktiengesellschaft loc. Wienaut – 51,0105 %

- Statul Român prin Ministerul Economiei – 20,6389 %

- Fondul Proprietatea S.A. – 18,9934 %

- Alți acționari – 9,3572 %

Bibliografie:

1. Gheorghe Filip, Bogdan Zugravu, Suport de curs Finanțe, Anul II, Științe Economice

2. Dumitru Bucătaru, Finanțele întreprinderii, Editura Tipo Moldova, Iași, 2010

3. Bistriceanu Gh., ... , Finanțele agenților economici, Editura Didactică și Pedagogică, București, 2004

4. www.bvb.ro

5. http://ro.wikipedia.org/wiki/OMV_Petrom

6. www.petrom.com

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza Surselor de Finantare ale Intreprinderii.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
25 pagini
Imagini extrase:
25 imagini
Nr cuvinte:
4 667 cuvinte
Nr caractere:
29 023 caractere
Marime:
286.37KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Finanțe
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Profesorului:
A. Sava
Sus!