Motorul de curent continuu prezinta o deosebita importanta in actionarile de reglaj de viteza avand o tot mai larga dezvoltare atat ca fabricatie cat si ca utilizare.
Aceste motoare sunt din ce in ce mai utilizate in tractiunea electrica, actionarea masinilor unelte in metalurgie, instalatii de transport si ridicat, etc.
Motorul de curent continuu este alcatuit din 2 elemente constructive principale:
STATOR
ROTOR
Principiul de functionare
In stator se afla infasurarea de excitatie care va produce un camp
magnetic constant produs de niste electromagneti alimentati in curent
continuu sau de niste magneti permanenti.
Principiul de functionare
Infasurarea rotorica este alimentata
la o sursa de curent continuu, prin
urmare prin spirele rotorice va debita
un curent electric. Asupra laturii spirei
aflate sub polul nord va actiona o forta
elctromagnetica (F = B *Ia *l) iar asupra
laturii spirei de sub polul sud va actiona
o forta egala dar de sens contrar.
Ca urmare asupra spirei va actiona
un cuplu electromagnetic M care va roti
Principiul de functionare
Infasurarea rotorica este conectata
la un colector format din lamele, prin
contactul perii-colector se face
alimentarea infasurarii.
Polaritatatile de pe stator atrag
polaritatile opuse din rotor create de
infasurarea rotorica pana cand sa se
alineze, dar exact inainte de aliniere
periile se muta pe lamele urmatoare
ce alimenteaza urmatoarele spire care
vor sustine miscarea rotorului.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.