Controlul culorilor reprezentărilor grafice

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

1. Controlul culorilor reprezentarilor grafice

Functiile MATLAB folosite pentru controlul culorilor reprezentarilor grafice sunt:

- brighten (controleaza luminozitatea matricei de culoare);

- caxis (stabileste limitele intre care se scaleaza matricea de culoare pentru

reprezentarea grafica);

- colormap (stabileste sau returneaza matricea de culoare folosita pentru

reprezentarea grafica);

- contrast (controleaza contrastul matricei de culoare);

- hsv2rgb (converteste nuantele de culori saturate in culorile rosu-verde-albastru);

- pcolor (reprezinta matricea de pseudoculoare a resurselor hardware ale

calculatorului);

- rgb2hsv (converteste culorile rosu-verde-albastru in nuante de culori saturate);

- rgbplot (reprezinta grafic ponderite culorilor fundamentale (rosu-verde-albastru) in

matricea de cutoare);

- shading (stabileste modul de colorare al suprafetelor);

- spinmap (roteste culorile reprezentarii grafice (efecte speciale)).

1.1. Specificarea culorii in MATLAB

Specificarea culorii cu care se realizeaza o reprezentare grafica in MATLAB se poate

face prin unul din procedeele:

- cu numele scurt al culorii;

- cu numele lung al cutorH;

- prin tripletul RGB (Red-Green-Blue).

Numele scurt sau lung sunt siruri de caractere care specifica una din cele opt culori

predefinite. Tripletul RGB este un vector linie cu trei elemente, care specifica

intensitatea celor trei componente fundamentale ale oricarei culori (rosu-verdealbastru

). Elementele vectorului trebuie sa fie numere in intervalul [0.0 1.0].

Urmatoarele trei secvente sunt echivalente, fiecare reprezentand graficul y(x) cu o

linie de culoare verde:

- plot(x,y,'g')

- plot (x,y, 'green')

- h=plot(x,y); set(h, 'Color', [0,1,0])

k black 0,0,0

w white 1,1,1

b blue 0,0,1

9 green 0,1,0

r red 1,0,0

c cyan 0,1,1

m magenta 1,0,1

y yellow 1,1.0

Numele scurt Numele lung Tripletul RGB

Exemplu

Sa se schimbe culoarea fondului unei reprezentari grafice (background) in roz.

1.2. Stabilirea matricei de culoare

Matricea de culoare pentru o reprezentare grafica este o matrice cu dimensiunea m x

3, ale carei elemente sunt numere reale in intervalul [0.0 1.0]. Linia k a unei matrice

de culoare defineste culoarea asociata indicelui k dintr-o scala a culorilor; ea este

specificata prin intensitatea culorilor fundamentale (tripletul RGB): C(k,:)=[r(k) g(k)

b(k)].

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Controlul culorilor reprezentarilor grafice.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
3 424 cuvinte
Nr caractere:
18 452 caractere
Marime:
123.68KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Electrotehnică
Tag-uri:
matlab, culori, comenzi
Predat:
la facultate
Materie:
Electrotehnică
Sus!