Ph. Aries, G. Duby coord., Istoria vietii private, vol. IX, Ed. Meridiane, Bucuresti, 1997, Antoine Prost, cap. ,,Viata privata sub influenta"
Ioana Parvulescu, Intoarcere in Bucurestiul interbelic, Ed. Humanitas, Bucuresti, 2003,
cap. ,,Tehnica si orasul" si ,,Carti si gazete"
I. Mijloacele de comunicare ale secolului XX si influenta lor asupra vietii private
- Capitolul prezinta un studiu de caz asupra presei franceze din veacul XX. Caracterul acesteia: local (vezi cifrele de la 1912: din cca 300 de cotidiane, 242 sunt editate in provincie).
- Informatia ajunge la destinatar prin intermediul tipariturii; un dezavantaj il reprezinta decalajul produs intre momentul prelucrarii ei de catre jurnalist si cel la care ajunge la cititor.
- Aparitia (si raspandirea) radioului reduce diferenta temporala dintre momentul emiterii si receptarii informatiei.
- Formele si costurile obiectelor (in acest caz, aparatele de radio) determina practica ascultarii. Aceasta este una colectiva si se produce in sfera privata (membrii familiei asculta emisiunile impreuna).
- Inovatiile tehnologice de la sfarsitul deceniului 6 (radioul cu tranzistori) preschimba caracterul colectiv. Radioul este din ce in ce mai mic, mai usor, mai ieftin, fapt care conduce la o glisare a lui dinspre sfera familiala catre cea intima.
- Intrarea in viata privata a noilor mijloace de comunicare in masa (radioul si televiziunea) diminueaza tirajul presei scrise. O alta consecinta priveste modificarea functiei informatiei. Discursul publicatiilor de la inceputul secolului se focalizeaza
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.