Programarea în Java

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

1. Scopul lucrarii

Aceasta lucrare practica familiarizeaza studentii cu notiuni introductive referitoare la

limbajul JAVA si modul de programare in acest limbaj.

2. Mod de desfasurare a lucrarii

Se acopera aspecte legate de configurarea mediului de lucru, o scurta introducere in

obiectualitate, prezentarea structurii programelor JAVA, modul de creare si distrugere

a obiectelor. Studentii sunt rugasi sa revada notiunile similare asimilate la disciplina

,,Limbaje de programare - C++".

3. Mediul de lucru JAVA

JAVA este un limbaj de programare dezvoltat de Sun Microsystems, limbaj de

programare avand kitul de dezvoltare livrat gratuit pe site-ul http://java.sun.com.

Kiturile de dezvoltare poarta denumirea Java SE Development Kit si includ mediile

runtime JRE precum si uneltele de dezvoltare in linia de comanda. Pe langa kitul de

dezvoltare JDK, pentru editarea de programe se utilizeaza medii de dezvoltare precum

Eclipse (http://www.eclipse.org/), JBuilder, Java NetBeans (livrat impreuna cu

kiturile JDK) etc. Pentru actvitatile de laborator vom folosi Eclipse.

Configurarea mediului de lucru presupune efectuarea urmatorilor pasi:

1. download JDK 6 Update 4 de pe http://java.sun.com.

2. se ruleaza kitul de instalare offline sau cel online. Recomandam instalarea

Java intr-un director care sa respecte standardele DOS pentru definirea

numelor de fisiere, de exemplu C:- Java- jdk1.6.0_04- Pentru directorul de

instalare JAVA vom considera variabile sistem $JAVA_HOME$. Pentru

instalarea JRE, se va alege o cale similara, de exemplu C:- Java- jre1.6.0_04-

3. se adauga in variabilele de mediu ale sistemului calea catre directorul

$JAVA_HOME$/bin Variabilele de mediu ale sistemului se pot edita din

ControlPanel/System/SystemProperties/EnvironmentVariables/SystemVariabl

es. Se modifica variabila Path. Se reporneste calculatorul.

4. se verifica functionarea corecta a JDK-ului instalat prin rularea in linia de

comanda a comenzilor: java -version si javac Aceste comenzi trebuie sa ruleze

si sa returneze versiunea corecta a JDK-ului instalat.

5. download Eclipse de pe http://www.eclipse.org

6. se dezarhiveaza eclipse de exemplu in $JAVA_HOME$/eclipse

7. in $JAVA_HOME$ se creeaza directorul de lucru, de exemplu

$JAVA_HOME$/workspace Directorul de lucru poate fi creat oriunde in alta

parte pe harddisc

8. se porneste mediul eclipse prin rularea executabilului eclipse din directorul

$JAVA_HOME$/eclipse. La pornire, se seteaza calea catre workspace

selectand directorul creat la pasul anterior. Se seteaza acest workspace ca si

fiind workspace-ul default.

9. In mediul eclipse se seteaza Java Virtual Machine catre JRE-ul instalat

anterior. Pentru aceasta se seteaza continutul existent in meniul

Windows/Preferences/Java/InstalledJRE catre directorul $JAVA_HOME$. Se

va avea grija ca InstalledJRE sa arate catre comenzile java si javac din

directorul de instalare a JDK

10. Pentru a crea un nou proiect java se apeleaza File/New/JavaProject si apoi se

introduce numele proiectului (de exemplu FirstProject). La crearea unui nou

proiect, acesta se va crea automat intr-un director in workspace. Avem grija ca

mediul Eclipse sa creeze directoare separate pentru codul sursa si codul

compilat (pentru aceasta se bifeaza ,,Create separate folders for sources and

class files" in fereastra New Java Project. Prin apasarea butonului Finish, noul

proiect a fost creat. In directorul radacina a proiectului s-a creat un director src

pentru codul sursa si un director bin pentru codul compilat.

4. Introducere in obiectualitate

In aceasta sectiune se vor recapitula pe scurt notiuni deprinse la disciplina "Limbaje

de programare".

Java este un limbaj de programare obiectual. Caracteristicile principale ale unui

limbaj obiectual sunt:

- orice este un obiect. Trebuie sa vedem obiectele ca pe niste variabile

inteligente unde putem stoca date si putem realiza cereri catre obiecte. Aceste

cereri vor fi executate asupra obiectelor insele.

- Un program este o multime de obiecte care discuta intre ele prin trimitere de

mesaje. O cerere catre un obiect este vazuta ca o trimitere de mesaj.

- Fiecare obiect are propria sa memorie, compusa din alte obiecte. In alta ordine

de idei, putem crea un nou obiect impachetand obiecte existente

- Orice obiect are un tip. Altfel spus, orice obiect este o instanta a unei clase.

- Obiectele de un anume tip pot primi aceleasi mesaje.

Putem vedea tipul (sau clasa) unui obiect ca si un sablon pe baza caruia se creeaza

obiectele. O clasa descrie o multime de obiecte cu caracteristici similare (date

membre similare) si comportament (functionalitate) identic. Dintr-o clasa, in general

pot exista oricate obiecte. Mai mult, obiectele au functionalitate. Obiectele din clase

diferite au functionalitati diferite, in sensul ca pot primi si trata mesaje diferite.

Mesajele pe care le poate trata un obiect formeaza interfata obiectului. Astfel, putem

sa ne imaginam un obiect ca si un furnizor de servicii.

Munca de programare este de obicei impartita in 2 categorii de actori: programatorii

care creeaza clase (cu o anumita functionalitate) si programatorii care utilizeaza

aceste clase. Obiectivul programatorilor utilizatori este sa adune laolalta clase gata

realizate cu functionalitate bine definita pentru o dezvoltare rapida a aplicatiilor. Rolul

programatorilor de clase este sa creeze astfel de clase care expun programatorilor

utilizatori doar ceea ce este necesar, pastrand restul implementarii ascuns. Acest lucru

se realizeaza in Java prin cuvintele cheie (specificatori de acces) public, private si

protected.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Programarea in Java
    • laborator1.pdf
    • Laborator10.pdf
    • laborator2.pdf
    • laborator3.pdf
    • laborator4.pdf
    • laborator5.pdf
    • laborator7.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
7 fisiere
Pagini (total):
97 pagini
Imagini extrase:
94 imagini
Nr cuvinte:
24 885 cuvinte
Nr caractere:
150 294 caractere
Marime:
1.50MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
java, programare, computere, limbaj, cod
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!