Particularitățile mașinilor de munte

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAPITOLUL I PAG 3
PARTICULARITATILE EXPLOATARII AUTOMOBILELOR IN REGIUNILE DE MUNTE
CAPITOLUL II PAG 13
PARTICULARITATILE EXPLOATARII AUTOMOBILELOR IN CONDITIILE DE DEPLASARE PE DRUMURI RELE SI PE TERENURI FARA DRUMURI
CAPITOLUL III PAG 21
EFECTELE REGIMILUI CLIMATIC DE IARNA ASUPRA FUNCTIONARII AUTOVEHICULELOR
CAPITOLUL IV PAG 23
PREGATIREA AUTOVEHICULELOR PENTRU EXPLOATAREA LA TEMPERATURI SCAZUTE

Extras din proiect:

Caracteristica principala a exploatarii automobilelor in regiunile de munte este deplasarea acestora pe drumuri cu activitati mari , cu curbe multe cu raze mici, precum si influenta negative a altitudinii , in special asupra functionarii motorului.

Astfel, lungimea declivitatilor poate atinge valori pana la 15-20 km, iar rampele si pantele marimi in medie de 7% in unele cazuri chiar 12-14%. Intensitatea curbelor cu raze mici de 20-25 m ating uneori numarul de 10-15 pe 1 km de drum. In anumite situatii, raza curbelor ajunge la 10 m, iar unghiul de intoarcere creste pana la 300 de grade.

La deplasarea automobilelor in curbe cu raze mici , pentru siguranta circulatiei, conducatorul auto reduce viteza pana la 5-10 km/h ca uramare se micsoreaza in mod sensibil viteza medie tehnica.

Drumurile, care trec prin lanturi muntoase, traverseaza se diferite zone climaterice. Pentru aceste drumuri, characteristic este schimbarea climei de la vara la poalele muntilor, pana la iarna la altitudini mari in zonele gheturilor vesnice.

Pe masura cresterii altitudinii deasupra nivelului marii se schimba si parametrii atmosferici de baza: temperature, densitatea si presiunea barometrica.(fig 1).

In consecinta, specific pentru conditiile de munte sunt o serie de particularitati in functionarea automobilelor.

Viteza de deplasare este limitata de existenta portiunilor de drum cu curbe si rampe. Pentru siguranta circulatiei valoarea maxima a vitezei de miscare este situate la autocamioane intre 40-50 km/h, la autovehicule 50-60 km/h si numai in anumite zone, isolate ajunge pana la 70 km/h.

Automobilele trebuie sa invinga rampe pana la 7% si in unele cazuri si mai mari din care cauza se utilizeaza din cutia de viteze treptele inferioare pentru a putea asigura factorul dinamic cel mai corespunzator portiunilor rspective de drum.

Motoarele se incalzesc deoarece p portiunile de drum cu rampe ele functioneaza in regim fortat. In afara de acestea, automobilele functionand la trpte inferioare din cutia de viteze, cand viteza de deplasare este mica si racirea motoarelor se inrautateste din cauza reducerii intensitatii curentului de aer care trece prin radiator. In final cu cresterea inaltimii deasupra niveluilui marii se reduce densitatea aerului si prin radiator va trece o cantitate mai mica de aer in functie de greutate. Toate acestea determina miscarea transferului de caldura desi temperatura aerului inconjurator scade, odata cu cresterea altitudinii.

Temperatura de vaporizare a apei se micsoreaza la fiecare 1500 m de crestere a inaltimii deasupra nivelului marii cu aproximativ 5 grade C, de aceea la altitudinea 4600-4700m, la deplasarea autovehiculor pe portiuni de drum orizontale in priza directa, se observa vaporizarea neintrerupta a apei in radiator, desi motorul functioneaza in acest caz la un regim tehnic si de sarcina normala.

Se incalzeste uleiul din carter din cauza regimului de functionare fortat a motoarelor pe rampe si inrautatirea conditilor de racire. Experineteke indica ca, chiar la punctele cele mai bine racite( la dopul de golire al carterului) temperatura uleiului poate atinge 110...114 grade C.

Variatia conditiilor atmosferice si, in particular, densitaea aerului, conduc la schimarea compozitiei amestecului aer - combustibilului, a coeficientului de exces de aer, reducerea incarcaturii proaspete din cilindrii motorului adica a coeficientului de umplere. Ca urmare se micsoreaza momentul si puterea motorului.

Dupa cum se poate vedea din fig 2 puterea motorului se reduce in mod insemnat poe masura cresterii altitudinii. S-a stabilit ca, la toate motoarele cu carburator, odata cu reducarea deasupra nivelului marii puterea se reduce in medie cu 12.5% la fiecare 100 m inaltime. In consecinta, este limpede ca, din aceasta cauza, se micsoreaza si factorul dinamic al automobilului..

La deplasarea automobilelor pe pante, pentru mentinerea sigurantei circulatiei, in curbe, in timpul virarii, conducatorul auto reduce viteza la 10-15 km/h iar uneori chiar pana la 5 km/h.

Pe serpentie numarul curbelor poate sa fie dupa cum sa indicat mai ininte 10-15 pe un km de drum, de aceea franarea se efecteaza pe o perioada de timp indelungata. La automobilele care nu sunt destinate pentru circulatie in aceste conditii de drum, se produce incalzirea franelor.

O consecinta inevitabila a ridicarii temperaturii pieselor franei este micsoararea mimentului de faranare deoarece se reduce marimea

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Particularitatile masinilor de munte.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
21 pagini
Imagini extrase:
21 imagini
Nr cuvinte:
4 738 cuvinte
Nr caractere:
28 825 caractere
Marime:
1.23MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
masini, caracteristici, siguranta
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!