Calitatea produselor poate fi apreciata si prin caracteristicile ce pun in evidenta lipsa calitatii sau un nivel scazut al acesteia. Acestea sunt caracteristicile de noncalitate.
pot fi :
- de tip vizual -aspect neuniform al suprafetei, asimetrie evidenta, combinatii cromatice nepotrivite;
- de tip tactil - suprafete aspre, materiale cu incarcare electrostatica mare;
- de tip functional - produse care se imbraca cu dificultate, care limiteaza miscarile corpului, care produc iritatii ale pielii, sau care produc senzatii de disconfort termic.
Prezentate de standardul SR EN ISO 9000:2001
Neconformitatea este neindeplinirea unei cerinte;
Defectul reprezinta neindeplinirea unei cerinte referitoare la o utilizare intentionata sau specificata.
N - neconformitati;
D - defecte;
a - neconformitati ce pot fi detectate si eliminate in proces;
b - neconformitati nedetectate in proces si care pot deveni defecte;
c - defecte ale produsului finit detectate in proces
Sunt evidentiate prin:
Pozitia defectelor
Distributia
Marimea
Frecventa
Gravitatea
Cauzele
Locul de aparitie
Gradul de degradare
Posibilitati de remediere
Succesiunea de aparitie
Modul de detectare al defectelor.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.