Auxiliar Textile

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. INTRODUCERE
2. COMPETENTE SPECIFICE. OBIECTIVE
3. FISA DE DESCRIERE A ACTIVITATII
4. FISA DE PROGRES SCOLAR
5. GLOSAR DE TERMENI
6. MATERIALE DE REFERINTA PENTRU PROFESORI
7. MATERIALE DE REFERINTA PENTRU ELEVI
8. SUGESTII METODOLOGICE
9. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect:

Modulul "ASIGURAREA CALITATII" face parte din curriculum-ul pentru clasa a XII-a/ a XIII-a prin care se asigura formarea profesionala in calificarile de nivel 3.

La acest modul au fost agregate competente dintr-o singura unitate de competenta tehnica generala si anume Asigurarea calitatii.

Pentru toate calificarile de nivel 3, modulul de Asigurarea calitatii este inclus in curriculum si poate fi utilizat prezentul auxiliar didactic.

Modulul are alocat 1 credit si se desfasoara prin parcurgerea a 47 de ore din care:

- 16 ore pentru teorie

- 31 ore pentru laborator.

Continuturile din cadrul modului ofera elevilor cunostinte care le vor permite sa-si dezvolte abilitati practice privind:

- utilizarea documentelor sistemului calitatii

- utilizarea procedurilor de audit ale calitatii

- aplicarea instrumentelor calitatii

- definirea notiunilor despre conceptele de asigurarea calitatii, controlul calitatii si sisteme de calitate.

Pentru sarcinile ce urmeaza a fi realizate de elevi, s-au avut in vedere atat competentele subordonate unitatii de competenta "Asigurarea calitatii", dar si competente specifice abilitatilor cheie. S-au avut in vedere, de asemenea, si stilurile de invatare ale elevilor (auditiv, vizual, practic).

Profesorul trebuie sa cunoasca particularitatile colectivului de elevi si stilurile de invatare ale acestora pentru reusita centrarii pe elev a procesului instructive educativ; el poate adapta materialele in raport cu cerintele clasei si cu specificul calificarii, utilizand activitati variate de invatare si, in special, cu caracter aplicativ.

Materialele de invatare propuse sunt usor de citit si de inteles, informatiile si cerintele sunt formulate intr-un limbaj adecvat nivelului elevilor, accesibil si sustinut prin exemple sugestive si prin imagini.

Prezentarea materialelor de invatare pe suport electronic faciliteaza organizarea orei de curs prin prezentari ale materialelor de invatare (Power Point, Excel), prin valorificarea informatiilor prin programul AEL, cu ajutorul foliilor transparente si a retroproiectorului precum si adaptarea informatiilor la nivelul elevilor.

Abilitatile pecare elevii trebuie sa le dobandeasca sunt:

- intelegerea activitatii/ exercitiului

- abilitati de cercetare/ documentare utilizand o serie de resurse inclusiv Internetul

- identificarea unor solutii alternative pentru rezolvarea problemelor

- modul de discutie, de dezbatere si de luare de decizii in diverse situatii

- planificarea, efectuarea si evaluarea unei activitati prin analiza punctelor tari, a punctelor slabe si a aspectelor ce urmeaza a fi imbunatatite in viitor

- abilitati de pregatire si utilizare a echipamentelor

- luarea de notite, scrierea de rapoarte si lucrul in echipa

- intelegerea diferitelor roluri pe care le au ceilalti in cadrul grupului si influenta stilurilor de invatare

Evaluarea trebuie sa fie un proces continuu si sumativ referindu-se in mod explicit la criteriile de performanta si la conditiile de aplicabilitate ale acestora, corelate cu tipulde evaluare specificat in Standardul de Pregatire Profesionala pentru fiecare competenta.

Bibliografie:

Olaru, M. Managementul Calitatii, Editura Economica, Bucuresti, 1999

Olaru, M., Tantau, A Managementul productiei si al calitatii, Editura Economica Preuniversitaria, Bucuresti,2002

Juran, J.M., Gryna, F.M. Calitatea produselor, Editura Tehnica, Bucuresti, 1979

Olaru, M. Cadrul conceptual al managemnentului calitatii, in Managementul calitatii si protectia consumatorului, Editura ASE, Bucuresti, 1997

Olaru, M. Tehnici si instrumente ale managementului calitatii, in Managementul calitatii si protectia consumatorului, Editura ASE, Bucuresti, 1997

Miramis, M., McElheron, P. Certificarea ISO 900, Editura Teora, Bucuresti, 1998

Isaic-Maniu, Al., Voda, V. Manualul Calitatii, Editura Economica, Bucuresti, 1998

Kolaric, JW. Creating Quality.Conce/pt, Systems, Strategies and Tools, Mc. Graw- Hill International Edition ,1995

Olaru, M. Tehnici si instrumente utilizate in managementul calitatii, Editura Economica, Bucuresti,2000

Olaru, M. Managementul calitatii.Concepte si principii de baza, Editura ASE, Bucuresti, 1999

Olaru, M. Managementul calitatii. Tehnici si instrumente, Editura ASE, Bucuresti, 1999

Tantau, A. Management und Strategie, Editura ASE, Bucuresti, 2000

Tantau, A. Strategisches Management, Editura ASE, Bucuresti, 1999

Ciobanu, E. Auditul sistemelor calitatii, in Managementul calitatii si protectia consumatorilor, Editura ASE, Bucuresti, 1996

Cozas, A. Gestiunea calitatii produselor, Editura Dacia, Cluj- Napoca, 1986

***** Standardul SR EN ISO 9000/2001, Sisteme de management al calitatii. Principii fundamentale si vocabular

***** Standardul SR EN ISO 9001/2001, Sisteme de management al calitatii. Cerinte

***** Standardul SR EN ISO 10011, partea 1,2 si 3 /1994 Ghid pentru auditarea sistemelor de management al calitatii

***** Standard ISO 10013/2001, Guidelines for quality management system documentation

***** Standard ISO 10014/1997, Guidelines for managing the economics of quality

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Auxiliar Textile.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
75 pagini
Imagini extrase:
75 imagini
Nr cuvinte:
12 509 cuvinte
Nr caractere:
79 941 caractere
Marime:
987.25KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Textile Pielărie
Tag-uri:
pregatire profesionala, Evaluare, performanta
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!