Atudinile Populației Față de Desfășurarea Activității Comerțului cu Amănuntul în Municipiul Focșani

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

I. STUDIU CALITATIV
1. Stabilirea numarului de persoane interrogate
2. Esantionarea
3. Desfasurarea chestionarii
4. Prezentarea si interpretarea rezultatelor
II. STUDIUL CANTITATIV
1. Constituirea esantionului
2. Determinarea marimii esantionului
3. Redactarea chestionarului
4. Administrarea chestionarului
5. Prelucrarea si analiza datelor obtinute
6. Redactarea raportului de sinteza

Extras din proiect:

Relatiile comertului cu consumatorul fac parte din sistemul de relatii externe sustinute de unitatile din aparatul comercial. Aceste relatii imbraca forme diferite sporind mereu in importanta datorita unor factori :

- cresterea gradului de privatizare a unitatii economice;

- liberalizarea schimburilor;

- modificari in nivelul si stilul de viata al populatiei;

- cresterea contributiei comertului la satisfacerea diferitelor tipuri de nevoi ale populatiei.

La stabilirea locului pe care il ocupa relatiile cu consumatorii in ansamblul activitatii comerciale, trebuie sa se aiba in vedere transformarile pe care le cunosste societatea in perioada analizata si in perspectiva, precum si mutarile pe care respectivele transformari le genereaza asupra evolutiei comertului interior. Intre acestia cei mai importanti factori sunt :

- sporirea dimensiunilor comertului interior si a ariei sale de preocupari;

- dezvoltarea si modernizarea retelei comerciale;

- introducerea si extinderea permanenta a unor forme moderne de vanzare;

- imbunatatirea sistemelor de informare a consumatorilor si operationalizarea unor practici promotionale moderne;

- evolutia consumatorilor.

Sistemul de relatii ale comertului cu consumatorii poate fi descompus in trei domenii principale:

- organizarea unui cadru propice de dialogare cu consumatorii;

- crearea unei ambiante favorabile realizarii actului de vanzare-cumparare;

- asigurarea unor raporturi corespunzatoare intre personalul comercial si consumatori.

Din aceasta cauza consideram oportuna efectuarea acestui studiu care are drept scop scoaterea in evidenta a atitudinilor populatiei fata de desfasurarea activitatii comertului cu amanuntul in Municipiul Focsani.

Pentru a scoate in evidenta toate aspectele prezentate anterior, vom apela la metodele de studiere directa a cererii de consum, care sunt fondate pe obtinerea informatiilor direct de la consumatori (cumparatori). Aceste metode directe se pot clasifica dupa mai multe criterii, cele mai importante fiind urmatoarele:

A. In functie de natura informatiilor colectate se disting:

- studiile calitative ;

- studiile cantitative.

B. In functie de modul de desfasurare a investigatiei studiile directe cunosc urmatoarele modalitati de realizare:

- ancheta ocazionala;

- panelurile de consumatori si de magazine.

PRECIZARI:

In cadrul studiului nostru vom utiliza atat studiile cantitative cat si pe cele calitative, iar in ceea ce priveste modul de desfasurare a investigatiei vom recurge la ancheta ocazionala, in cazul nostru la forma unui sondaj.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Atudinile Populatiei Fata de Desfasurarea Activitatii Comertului cu Amanuntul in Municipiul Focsani.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
60 pagini
Imagini extrase:
60 imagini
Nr cuvinte:
8 904 cuvinte
Nr caractere:
74 108 caractere
Marime:
152.87KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Științe Politice
Tag-uri:
consumatori, studii directe, sondaj
Predat:
la facultate
Materie:
Științe Politice
Sus!