Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala
Institutia publica in care am efectuat activitatea de practica este Gradinita nr. 232, str. Patriotilor nr. 3, sector 3, Bucuresti. Profilul institutiei este invatamant, iar obiectul de activitate profesionala este educatia prescolara. Construita in anul 1975, Gradinita nr. 232 a fost data in folosinta la 1 martie 1976. Cu o suprafata totala de 5.650 m? (suprafata construita 950 m? si curte cu teren de joaca pentru copii de 4.700 m?), gradinita se afla in prezent sub ingrijirea Consiliului Local al Sectorului 3, Bucuresti.
Resurse materiale existente: cladire modernizata - usi si ferestre cu termopan, parchet nou in toate salile de clasa, grupuri sanitare moderne, intretinute in stare igienica perfecta. Spatiile scolare sunt adecvate pentru domeniul didactic din gradinita, salile de clasa sunt spatioase si luminoase, cu ambient corespunzator (mobilier modern adecvat varstei). Institutia dispune de un cabinet medical, o spalatorie, o cantina in capacitate de 120 de locuri, o sala de sport, o sala de calculatoare si 8 sali de grupa. Cabinetul metodic este dotat cu meteriale didactice si mijloace de invatamant necesare realizarii obiectivelor procesului de invatamant. Baza didactica este moderna: seturi de materiale illustrative, seturi de materiale necesare pregatirii copiilor pentru scoala (cifre, litere, imagini), truse de joc pentru exersarea unor deprinderi tehnice si de munca intelectuala, calculatoare, combina muzicala, copiator Xerox, imprimante, pian. Exista sistem de asigurare a securitatii gradinitei, prin parteneriat cu firma BGS. Spatiu amenajat pentru jocurile in aer liber. Programa gradinitei (aprobata de Ministerul Educatiei si Cercetarii) este imbogatita cu activitati optionale la alegerea parintilor: limba engleza, calculator, pian, gimnastica ritmica. Anul acesta se aniverseaza 30 de ani de la infiintarea gradinitei, ocazie cu care Primaria Sectorului 3 s-a implicat in proiectarea, reamanejarea si dotarea curtii gradinitei cu plante si arbusti, locuri de joaca moderne pentru copii illuminate pe timp de noapte, nisipare,alei, o frumoasa fantana arteziana, ce vor oferi copiilor un climat propice de joaca si distractie.
1.2 Baza legala de infintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea
Gradinita nr. 232 este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii invatamantului nr. 84 / 1995, a legii 128 / 1997 privind statutul personalului didactic, modificata si completata si a Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat cu O.M.Ed.C nr. 4925/2005 si a Contractului de Management Educational, in baza Codului Muncii si in conformitate cu actul de numire dat de catre Ministerul Educatiei si Cercatarii privind aprobarea organigramei si numarului de posturi ale aparatului propriu.
1.3 Minister coordonator
Ministerul coordonator al institutiei este Ministerul Educatiei si Cercetarii.
1.4 Contract de management
Institutia nu detine contract de management in nume propriu, dar activeaza in baza Contractului de Management Educational.
1.5 Structura organizatorica
Structura organizatorica a Gradinitei nr. 232 cuprinde urmatoarele compartimente:
- Consiliul Profesoral
- Consiliul de administratie
- Cabinet director
- Personal medico-sanitar
- Departament administrativ
- Personal didactic auxiliar
- Comisia pentru curriculum
- Comisia pentru protectia muncii
- Comisia PSI
- Comisia Metodica
- Comisia de parteneriat cu parintii si comunitatea locala
Consiliul Profesoral reprezinta o structura de decizie in cadrul institutiei, in cadrul careia se aproba planul de scolarizare si repartizarea lui pe grupe, promovarile si recompensarile. Se ocupa de probleme care tin de buna organizare si desfasurare a procesului instructiv-educativ la fiecare inceput de semestru, de proiectarea activitatii manageriale (director, educatoare), cu responsabilitati si termene. Consiliul se intruneste de fiecare data cand trebuiesc discutate probleme si luate decizii, dar in mod obisnuit, o data la 2 luni. Se prezinta si se aproba tematicile consiliului profesoral, comisiei metodice, activitatilor extra-curriculare, activitatilor comune cu scoala si familia. De asemenea, in cadrul Consiliului Profesoral se evalueaza activitatea copiilor si caracterizarea psiho-pedagogica privind aptitudinea de scolaritate. La sfarsitul anului scolar, Consiliul se intruneste pentru autoevaluarea activitatii de catre educatoare, prin fisele de evaluare, conform criteriilor de competente profesionale precizate, dar si pentru organizarea activitatii pe perioada vacantei de vara.
Consiliul de administratie ia decizii alaturi de Consiliul Profesoral privind buna functionare a institutiei, aproba cheltuieli, sanctioneaza abateri.
Consiliul de administratie se poate reorganiza la fiecare inceput de an scolar, daca acest lucru este necesar. Acesta se intruneste in fiecare luna
1. Alina Profiroiu, Irina Popescu - Introducere in Stiinta Administrativa, Editura ASE, Bucuresti, 2003
2. Ion Corbeanu - Drept administrativ, Editura Lumina LEX, Bucuresti, 2002
3. Ion Corbeanu - Management public, Editura ASE, Bucuresti 2003
4. Site-ul oficial al Ministerului Educatiei si Cercetarii - http://www.edu.ro/
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.