Proiect practică instituție publică

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Prezentarea institutiei 3
1.1 Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala 3
1.2 Baza legala de infintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea 3
1.3 Minister coordonator 4
1.4 Contract de management 4
1.5 Structura organizatorica 4
1.6 Obiectivele fundamentale pentru urmatorii 2 ani 8
2. Modalitatile de finantare a activitatii 10
3. Comunicarea si transparenta decizionala 12
3.1 Particularitati ale procesului de comunicare interna 12
4. Date statistice cu care opereaza institutia analizata. 13
5. Prezentarea programelor derulate de catre institutia analizata. 14
6. Acte administrative. Circuitul documentelor. 19
7. Aspecte privind controlul 20
7.1 Notiunea si scopul controlului 20
7.2 Modalitati si forme de control 21
8. Resursele umane in institutia analizata 22
8.1 Modul de desfasurare a proceselor de selectie, recrutare, promovare a personalului 24
8.2 Modalitati de evaluare si control al personalului 24
9. Elemente privind strategia institutiei analizate 25
9.1 Prezentarea sistemului de obiective ale institutiei publice analizate 25
9.2 Modalitati previzionale de management pentru realizarea obiectivelor fundamentale si derivate 26
10. Elaborarea diagnosticului global 26
10.1 Puncte forte 27
10.2 Puncte slabe 30
Bibliografie 32
Anexe 33

Extras din proiect:

Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala

Institutia publica in care am efectuat activitatea de practica este Gradinita nr. 232, str. Patriotilor nr. 3, sector 3, Bucuresti. Profilul institutiei este invatamant, iar obiectul de activitate profesionala este educatia prescolara. Construita in anul 1975, Gradinita nr. 232 a fost data in folosinta la 1 martie 1976. Cu o suprafata totala de 5.650 m? (suprafata construita 950 m? si curte cu teren de joaca pentru copii de 4.700 m?), gradinita se afla in prezent sub ingrijirea Consiliului Local al Sectorului 3, Bucuresti.

Resurse materiale existente: cladire modernizata - usi si ferestre cu termopan, parchet nou in toate salile de clasa, grupuri sanitare moderne, intretinute in stare igienica perfecta. Spatiile scolare sunt adecvate pentru domeniul didactic din gradinita, salile de clasa sunt spatioase si luminoase, cu ambient corespunzator (mobilier modern adecvat varstei). Institutia dispune de un cabinet medical, o spalatorie, o cantina in capacitate de 120 de locuri, o sala de sport, o sala de calculatoare si 8 sali de grupa. Cabinetul metodic este dotat cu meteriale didactice si mijloace de invatamant necesare realizarii obiectivelor procesului de invatamant. Baza didactica este moderna: seturi de materiale illustrative, seturi de materiale necesare pregatirii copiilor pentru scoala (cifre, litere, imagini), truse de joc pentru exersarea unor deprinderi tehnice si de munca intelectuala, calculatoare, combina muzicala, copiator Xerox, imprimante, pian. Exista sistem de asigurare a securitatii gradinitei, prin parteneriat cu firma BGS. Spatiu amenajat pentru jocurile in aer liber. Programa gradinitei (aprobata de Ministerul Educatiei si Cercetarii) este imbogatita cu activitati optionale la alegerea parintilor: limba engleza, calculator, pian, gimnastica ritmica. Anul acesta se aniverseaza 30 de ani de la infiintarea gradinitei, ocazie cu care Primaria Sectorului 3 s-a implicat in proiectarea, reamanejarea si dotarea curtii gradinitei cu plante si arbusti, locuri de joaca moderne pentru copii illuminate pe timp de noapte, nisipare,alei, o frumoasa fantana arteziana, ce vor oferi copiilor un climat propice de joaca si distractie.

1.2 Baza legala de infintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea

Gradinita nr. 232 este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii invatamantului nr. 84 / 1995, a legii 128 / 1997 privind statutul personalului didactic, modificata si completata si a Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat cu O.M.Ed.C nr. 4925/2005 si a Contractului de Management Educational, in baza Codului Muncii si in conformitate cu actul de numire dat de catre Ministerul Educatiei si Cercatarii privind aprobarea organigramei si numarului de posturi ale aparatului propriu.

1.3 Minister coordonator

Ministerul coordonator al institutiei este Ministerul Educatiei si Cercetarii.

1.4 Contract de management

Institutia nu detine contract de management in nume propriu, dar activeaza in baza Contractului de Management Educational.

1.5 Structura organizatorica

Structura organizatorica a Gradinitei nr. 232 cuprinde urmatoarele compartimente:

- Consiliul Profesoral

- Consiliul de administratie

- Cabinet director

- Personal medico-sanitar

- Departament administrativ

- Personal didactic auxiliar

- Comisia pentru curriculum

- Comisia pentru protectia muncii

- Comisia PSI

- Comisia Metodica

- Comisia de parteneriat cu parintii si comunitatea locala

Consiliul Profesoral reprezinta o structura de decizie in cadrul institutiei, in cadrul careia se aproba planul de scolarizare si repartizarea lui pe grupe, promovarile si recompensarile. Se ocupa de probleme care tin de buna organizare si desfasurare a procesului instructiv-educativ la fiecare inceput de semestru, de proiectarea activitatii manageriale (director, educatoare), cu responsabilitati si termene. Consiliul se intruneste de fiecare data cand trebuiesc discutate probleme si luate decizii, dar in mod obisnuit, o data la 2 luni. Se prezinta si se aproba tematicile consiliului profesoral, comisiei metodice, activitatilor extra-curriculare, activitatilor comune cu scoala si familia. De asemenea, in cadrul Consiliului Profesoral se evalueaza activitatea copiilor si caracterizarea psiho-pedagogica privind aptitudinea de scolaritate. La sfarsitul anului scolar, Consiliul se intruneste pentru autoevaluarea activitatii de catre educatoare, prin fisele de evaluare, conform criteriilor de competente profesionale precizate, dar si pentru organizarea activitatii pe perioada vacantei de vara.

Consiliul de administratie ia decizii alaturi de Consiliul Profesoral privind buna functionare a institutiei, aproba cheltuieli, sanctioneaza abateri.

Consiliul de administratie se poate reorganiza la fiecare inceput de an scolar, daca acest lucru este necesar. Acesta se intruneste in fiecare luna

Bibliografie:

1. Alina Profiroiu, Irina Popescu - Introducere in Stiinta Administrativa, Editura ASE, Bucuresti, 2003

2. Ion Corbeanu - Drept administrativ, Editura Lumina LEX, Bucuresti, 2002

3. Ion Corbeanu - Management public, Editura ASE, Bucuresti 2003

4. Site-ul oficial al Ministerului Educatiei si Cercetarii - http://www.edu.ro/

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect practica institutie publica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
32 pagini
Imagini extrase:
32 imagini
Nr cuvinte:
8 288 cuvinte
Nr caractere:
53 278 caractere
Marime:
56.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
institutie, structura organizatorica, administrare
Predat:
la facultate
Materie:
Știința Administrației
Sus!