Primaria orasului Nasaud - Practica

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Sediul Primariei orasului Nasaud este in orasul Nasaud, Piata Unirii, Nr. 15, judetul Bistrita Nasaud, cod postal 425200.

Primaria orasului Nasaud functioneaza potrivit prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, aparuta in Monitorul Oficial nr. 123 din 20 februarie 2007 si Constitutia Romaniei.

Administratia publica in unitatile administrativ teritoriale se organizeaza si functioneaza in temeiul principiilor descentralizarii, autonomiei locale, deconcentrarii serviciilor publice, eligibilitatii autoritatilor administratiei publice locale, legalitatii si al consultarii cetatenilor in solutionarea problemelor de interes deosebit.

Autoritatile administratiei publice locale sunt consiliile locale si primarii. Primarul este seful administratiei publice locale si al aparatului propriu, de specialitate, al autoritatilor administratiei publice locale, reprezentand orasul in relatiile cu alte autoritati publice, cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine, precum si in justitie.

Autonomia locala confera dreptul autoritatilor publice locale de a solutiona si de a gestiona treburile publice, in conditiile legii si in numele si in interesul colectivitatii locale pe care o reprezinta.

Autonomia locala este numai administrativa si financiara, fiind exercitata numai pe baza si in limitele prevazute de lege.

Compartimentele din cadrul Primariei Nasaud sunt urmatoarele: Compartiment de Relatii cu Publicul, Serviciul de Asistenta Sociala, Birou Impozite si Taxe, Compartiment Agricol-Topo, Compartiment Control Comercial si Autorizarea Liberei Initiative, Compartiment gestiunea deseurilor, salubrizare, mediu, transporturi, Compartiment financiar-contabil, buget, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta Informatizata a Persoanei, Compartiment Stare Civila, Compartiment Juridic, Compartiment Urbanism si Amenajarea Teritoriului, Autorizatii, Disciplina in Constructii, Compartiment Lucrari(GAZ) si Achizitii Publice.

Compartiment Stare Civila

Starea civila incepe odata cu nasterea persoanei si inceteaza la moartea sau declararea judecatoreasca a mortii acesteia. Ea este determinata de anumite fapte juridice (evenimente) care se produc independent de vointa omului, cum sunt nasterea si moartea, precum si de unele manifestari de vointa facute in conformitate cu legea, cum ar fi: casatoria, divortul, recunoasterea filiatiei, schimbarea numelui. Trebuie spus ca exercitarea si apararea drepturilor si libertatilor fundamentale ale oamenilor pot fi realizate doar in conditiile existentei actelor de stare civila.

In cadrul Compartimentului de Stare Civila am desfasurat stagiu de practica in perioada 27.07.2009-07.08.2009.

Activitatea desfasurata in cadrul Compartimentului Stare Civila a fost permanent asistata de referent.

Compartimentul Stare Civila are urmatoarele atributii:

- inregistrarea tardiva a nasterii unei persoane;

- intocmirea in tara a actului de nastere al persoanei care a depasit varsta

de un an, daca nasterea s-a produs in strainatate, dar nu a fost inregistrata ori a

fost inregistrata cu date nereale;

- declararea judecatoreasca a disparitiei sau mortii unei persoane;

- anularea, modificarea, rectificarea sau completarea actelor de stare civila

si a mentiunilor inscrise pe acestea;

- reconstituirea sau intocmirea ulterioara a actelor de stare civila;

- transcrierea certificatelor si extraselor de stare civila procurate din strainatate in registrele de stare civila romane;

- inscrierea mentiunilor primite din strainatate sau a hotararilor straine care se refera la statutul civil al persoanelor, care sunt recunoscute de plin drept;

- inscrierea unor mentiuni in cazul neconcordantei dintre datele

comunicate si cele din actele in care urmeaza a se opera;

- identificarea parintilor nou-nascutului;

- identificarea copiilor parasiti de catre mama in spital, la nastere, a celor

gasiti si a parintilor acestora;

- inregistrarea decesului din cauze violente;

- schimbarea numelui pe cale administrativa.

Activitatea Stare Civila este reglementata de urmatoarele acte normative:

- Legea nr. 215/2001, privind Administratia

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
3 179 cuvinte
Nr caractere:
17 521 caractere
Marime:
28.69 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Stiinta Administratiei
Tag-uri:
primarie, raport
Data publicare:
22.01.2017
Structură de fișiere:
  • Primaria orasului Nasaud - Practica.docx
Predat:
la facultate
Specializare:
Administraţie Publică
Materie:
Practica
An de studiu:
II
Profesorului:
Asist. Univ. Ana Ranta

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1. Localizarea si caracterizarea zonei Judetul Bistrita-Nasaud are o suprafata totala de 5.355...
REZUMAT Scopul acestei lucrari il reprezinta analiza unor aspecte teoretice privind conceptul de...
Localitatea este situata in partea de sud-vest a judetului Bistrita-Nasaud, la 28 km de...
Cap. 1 Notiuni introductive. Prezentarea generala a Primariei si Consiliului Local al...
Turismul montan s-a nascut in secolul IX, odata cu dezvoltarea civilizatiei industriale. Mult...
Sus!