Caiet de practică - Administrație publică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Scurt istoric:

Anul 1820 inseamna fara indoiala , inceputul vietii municipale la Botosani, in sens modern , organizatoric.

A fost mai intai placerea targovetilor botosaneni catre Domnitorul Mihail Sutu, o plangere asupra relelor cu care se confrunta Targul Botosanilor , un targ fara uliti practicabile si nicio inlesnire de traiu , cerand pentru Targul Botosanilor o punere la cale Receptiv , Domnitorul Mihail Sutu a dat satisfactie targovetilor botosaneni

Se hotaraste ca pentru administarea Botosanilor sa se infiinteze o Euforie."hotaram ca sa se alcatuiasca si o casa obsteasca de sase persoane alese din partea obstei , din care doi vor fi din boierii sezatori in Botosani, doi din negutitorii fruntasi ai Moldovei sau Greci si doi din fruntasiii Armeni , care sub numele de epitropi sa fie indatorati a strange veniturile si de a fi lucratori spre facerea soselelor , precum si altor intamplatoare trebuinte ale targului".

Primul prezident al Casei Obstesti , ales dintre epitropi , a fost comisul Anghelache Climent.Intr-un fel ,Eforia Targului Botosani avea echivalenta unui Consiliu Municipal de astazi si e bine de stiut acest lucru.primul buget al Eforiei, adoptat in 1832 , la capitolul cheltuieli a fost chiria casei municipalitatii.In 1851 ,Eforia cumpara un local propriu pentru cancelarie , aflat pe actualul loc al sediului Primariei.Casa a apartinut stolnicului Enachi Codrescu , de altfel fiind cunoscuta si sub numele de "Casa Codrescu", apoi prin testament lasat de stolnic , lui Gheorghe si Ioan Loiz , acesta din urma a vandut-o lui Anastasie Basota, hatman in 1806.

Botosanean de origine, Domnitorul Moldovei Grigore Ghica savarseste un gest generos, cumpara casele "Codrescu " si "Basota" , in 1851 , daruindu-le Eforiei Botosanilor , orasul sau natal. Documentul care atesta acest lucru se pastreaza , in original , la Filiala Botosani a Directiei Generale a Arhivelor Nationale.

Prezentare :

Stagiul de practica a fost efectuat in cadrul Agentiei Judetene de Prestatii Sociale Botosani.

in cadrul Memorandumului privind modernizarea administrativa a domeniului asistentei sociale, aprobat in iunie 2005 de catre Guvernul Romaniei, se fac referiri la reforma institutionala in domeniul asistentei sociale si politici familiale, in special la infiintarea de noi institutii in perioada 2005-2007 : Observatorul Social, Inspectia Sociala si Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale

Deficientele identificate in cadrul Memorandumului privind modernizarea administrativa a domeniului asistentei sociale, si care au determinat infiintarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale sunt urmatoarele:

- lipsa de coordonare intre diversi actori care activeaza in domeniul asistentei sociale

- lipsa de eficacitate si coerenta ( plati efectuate de diversi actori atat la nivel central cat si local

- imposibilitatea de a masura impactul real al programelor de asistenta sociala in randul populatiei

- prestatiile sociale ramasese ultimul domeniu gestionat direct de catre Ministerul Muncii, care are menirea doar de a defini, coordona si evalua politicile publice

Infiintarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, s-a realizat in cadrul proiectului PHARE 2005/ 17-553.04.02.03.32.01,, intarirea capacitatii Ministerului Muncii Familiei si Egalitatii de sanse in domeniul asistentei sociale-Asistenta Tehnica pentru intarirea capacitatii institutionale privind implementarea masurilor in domeniul asistentei sociale- proiect finantat de Uniunea Europeana si implementat de BBI- ADECRI-Universitat de Barcelona.

Organizarea, functionarea si finantarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale s-a stabilit prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.116/2007, aprobata prin Legea 90/2008.

Acest act normativ prevede organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Muncii Familiei si Egalitatii de sanse. Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, are in subordine agentii judetene pentru prestatii sociale, ca servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica. Agentiile judetene, in functie de nevoile locale si pentru eficientizarea activitatii proprii pot organiza in subordine unitati fara personalitate juridica.

In acest context, incepand cu data de 1.11.2008, functioneaza in subordinea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale ,Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale Botosani,cu sediul in Vaslui, avand ca scop gestionarea sistemului prestatiilor sociale la nivel teritorial.

Agentia judeteana pentru Prestatii Sociale Botosani, are obiective precise stabilite de autoritatile romane si un angajament asumat fata de Uniunea Europeana, astfel:

-reducerea birocratiei si schimbarea atitudinii fata de beneficiari

-gruparea platilor si reducerea termenelor de plata

-acordarea dreptului corect si reducerea posibilitatilor de fraudare a sistemului

-viziune globala asupra situatiei familiei

-reducerea cheltuielilor de administare si functionare

A.J.P.S. Botosani, asigura un sistem integrat pentru plata prestatiilor sociale, conform caruia prestatiile cuvenite unei familii se aproba o data pe luna. Unul dintre cele mai importante beneficii ale noului sistem consta in crearea unui dosar de familie si de gospodarire care asigura o situatie clara si completa a prestatiilor acordate familiei si a platilor efectuate pentru membrii acesteia.

Crearea Agentiei va avea un impact pozitiv pe termen lung asupra beneficiarilor prin simplificarea procedurilor de stabilire a dreptului la prestatii sociale si de plata propriu-zisa.Prin acordarea prestatiilor sociale intr-un sistem integrat , beneficiarii se adreseaza unei singure institutii si incaseaza prestatiile care se cuvin familiei, intr-o plata unica,efectuata lunar.Astfel, se economiseste timpul necesar pentru indeplinirea formalitatilor de solicitare a drepturilor, precum si a formalitatilor privind plata propriu-zisa.

in prezent , procesarea si plata prestatiilor sociale se fac pe baza mai multor aplicatii informatice dezvoltate atat la nivel national, cat si local.in plus ,exista prestatii gestionate de structurile consiliilor locale in absenta unei aplicatii I.T.

A.N.P.S. lucreaza cu un sistem informational integrat care va facilita si reglementa gestionarea unitara la nivel national a informatiilor pe baza carora se acorda prestatiile sociale.Acest sistem informational este creat special pentru a raspunde nevoilor din domeniul asistentei sociale din Romania si utilizeaza solutii tehnologice de ultima generatie.

Trecerea de la aplicatiile informatice actuale la noul sistem informational integrat este prevazuta sa aiba loc treptat, pentru a evita aparitia unor eventuale disfunctionalitati in procesul de plata a prestatiilor. Includerea si procesarea prestatiilor in sistem se vor realiza in etape, pentru a permite imbunatatirea continua a performantelor si a adaptabilitatii acestuia.Mentionez ca in prezent, Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale Botosani, gestioneaza un numar de 31 de prestatii sociale, pentru un numar mediu lunar de beneficiari de 293.192, iar platile lunare depasesc suma de 15.000.000 lei.

ANPS, organ de specialitate cu personalitate juridica,care initial se afla in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, are in subordine agentii pentru prestatii sociale judetene, respectiv in sectoarele municipiului Bucuresti. Agentiile teritoriale sunt servicii publice deconcentrate.

Printre principalele obiective ale Agentiei se numara administrarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru plata prestatiilor sociale; asigurarea unui sistem eficient si integrat

Bibliografie:

-Tofan A.D.- Drept administrativ, Ed. C.H.Beck, Bucuresti 2008

-Legislatia AJPS Botosani

-www.primariabt.ro

- Legea nr. 29/1990

Observații:

a fost prezentat la U.A.I.C, FEAA, obtinand nota 10

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caiet de practica - Administratie publica.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
49 pagini
Imagini extrase:
49 imagini
Nr cuvinte:
17 068 cuvinte
Nr caractere:
101 947 caractere
Marime:
79.22KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
persoane juridice, organizare, societati
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Știința Administrației
Sus!