GoPro, Nikon, Canon - O analiza a mijlocului de promovare

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Noile reguli de marketing si Social Media

"Schimbarile in modul in care consumatorii percep si recepteaza mesajele, ii determina pe marketeri sa isi schimbe abordarea si modul in care isi aloca cheltuielile deoarece noile relatii presupun patru prioritati pentru acestia:

Evaluarea strategica a rolului fiecarui canal media

Reechilibrarea timpului si a resurselor

Deyvoltarea unei strategii clare de social-media

Imbunatatirea stiintei si artei marketingului, prin imbunatatirea executiei campaniei si avand dtrept scop final oferirea unor experiente complete consumatorilor."1

Social Media, scrie Robert K. Logan in cartea sa ,,Understanding New Media: Extending Marshall McLuhan", reprezinta ,,acele mijloace media care sunt interactive, incorporeaza comunicarea in ambele directii si au la baza o anumita forma de operare a calculatorului."

Odata cu evolutia web-ului, piata s-a schimbat, iar marketerii si PR-istii trebuie sa isi schimbe regulile dupa care se ghideaza. Cu toate acestea, definitia marketingului ramane aceeasi: procesul de cercetare a pietei, al vanzarilor de produse si servicii, si al promovarii prin publicitate. Marketingul ,,genereaza strategia care sta la baza tehnicilor de vanzare, a comunicarii in afaceri si a dezvoltarii afacerilor".2 Acum este era tehnologiei si a comunitatilor, a comunicarii bilaterale, a dialogului, a relatiilor sociale care transced zonele geografice. Din acest punct de vedere, cartea Noile reguli de marketing si PR, a autorului David Neerman Scott, propune urmatoarea lista de noi reguli:

________________________

1.Florin Nechita, Arabela Briciu, "Mijloace de promovare" , Ed. Unitbv., 2013, p.8

2. Kotler, Philip; Gary Armstrong, Veronica Wong, John Saunders (2008). "Marketing defined". Principles of marketing (5th ed.), Pearsoned, Edinburgh Gate, Anglia, 2008. p. 7. E-book vizualizat de pe site-ul http://books.google.com/books?id=6T2R0_ESU5AC&lpg=PP1&pg=PA7#v=onepage&q&f=true, [descarcare realizata la data de 15.06.2018].

? ,,Marketingul inseamna mai mult decat publicitate.

? PR-ul nu se ocupa doar de publicul larg.

? Esti ceea ce publici.

? Oamenii doresc autenticitate, nu aiureli.

? Oamenii nu doresc propaganda, ci sa participe la discutii pe blog.

? In loc sa se bazeze pe tehnici de intrerupere ca sa transmita un mesaj unic, marketingul incearca sa transmita un continut exact, atunci cand publicul are nevoie de el.

? Oamenii care se ocupa cu vanzari trebuie sa isi reorienteze gandirea dinspre marketingul conceput pentru piete mari si un public foarte spre o strategie care sa tinteasca, prin intermediul web-ului, un mare numar de segmente de public slab deservite.

? PR-ul nu inseamna ca seful dumneavoastra sa isi vada compania prezentata la televizor, ci pe web, pentru a putea fi vazuta de clienti.

? Marketingul nu se refera la premiile pe care le castiga agentia dumneavoastra, ci la afacerile pe care le incheie organizatia dumneavoastra.

? Internetul a facut ca relatiile publice sa fie din nou publice, dupa ce, ani in sir, PR-ul s-a concentrat exclusiv asupra mijloacelor de comunicare in masa.

? Companiile trebuie sa-i indrume pe cumparatori cu ajutorul unui continut online extraordinar.

? Blogurile, podcast-urile, ebook-urile, comunicatele de presa si alte forme de continut online, le permit organizatiilor sa comunice direct cu clientii intr-un mod pe care acestia il agreaza.

? Pe web, liniile de demarcatie intre marketing si PR s-au sters."3

_____________________

3.David Meerman Scott, Noile reguli de marketing si PR, traducere Mircea Sabin Bors si Irina Henegar, editura Publica, 2010, pp. 64-65.

Social media este urmarea fireasca a dezvoltarii tehnologiilor. Social media face posibila comunicarea prin toate mediile online cunoscute, astfel ca aceste comunitati virtuale includ forumuri, lumi virtuale, social news organizations, comunitati de impartasirea opiniilor, retele sociale. "Retelele sociale sunt construite in jurul platformelor care le permit membrilor sa isi construiasca identitati, sa interactioneze si sa participe in diferite activitati ale site-ului".4 Retelele de socializare sunt construite ca lumi in 2 dimensiuni, pentru ca identitatea este limitata la un simplu profil, comparativ cu lumile in 3 dimensiuni care au avataruri bine detaliate grafic. Desi retelele sociale dau impresia de comunicare in timp real, caracterul mesajelor este mai degraba static decat dinamic, insa aceasta caracteristica nu limiteaza expunerea si promovarea identitatii proprii.

Bibliografie:

Barefoot, Darren, Szabo, Julie, Friends with Benefits - A Social Media Marketing Handbook, No Strach Press, San Francisco, California, 2010.

Safko,Lon, Brake, David K., The Social Media Bible - Tactics, Tools and Strategies for Business Success, Wiley, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, New Jersey, 2009.

Scott, David Meerman, Noile reguli de marketing si PR, traducere Mircea Sabin Bors si Irina Henegar, editura Publica, 2010.

Seda, Catherin, How to Win Sales & Influence Spiders - Boosting Your Business & Buzz on the Web, New Riders, Berkley, California, 2007.

Spurgeon, Cristina, Advertising and New Media, Routledge Taylor and Francis Grup, London and New York, 2008.

Tuten, Tracy L., Advertising 2.0. Social Media Marketing in a Web 2.0. World, Praeger Publishers, Westport, Connecticut London, 2008.

Kotler, Philip, Gary Armstrong, Veronica Wong, John Saunders (2008). "Marketingdefined". Principles of marketing (5th ed.), Pearsoned, Edinburgh Gate, Anglia, 2008. E-book vizualizat de pe site-ul

http://books.google.com/books?id=6T2R0_ESU5AC&lpg=PP1&pg=PA7#v=onepage&q&f=true, [descarcare realizata la data de 16.06.2018].

Mashable.com, http://mashable.com/2011/01/21/social-media-marketing-masterminds/ , [descarcare realizata la data de16.06.2018].

Moltgen, Julius L., Social Marketing Strategies Guide, 2008, e-book accesat de la http://www.scribd.com/doc/3901505/Social-Media-Marketing-Strategies-Guide [descarcare realizata la data de 16.06.2018]

Nikonblog.net, http://www.nikonblog.net/nikon-facebook , [descarcare realizata la data de 16.06.2018]

O'Reilly, Tim, What Is Web 2.0.Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?page=1, [descarcare realizata la data de 15.06.2018].

Wong, Weng Wah, Social Media & Marketing: Online Networking and Advertising, e-book accesat de la http://www.scribd.com/doc/7517340/Social-Media-Marketing-Online-Networking-Advertising-February-2008 [descarcare realizata la data de 28.1.2011].

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
4 431 cuvinte
Nr caractere:
24 543 caractere
Marime:
55.30 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Sociologie
Data publicare:
27.06.2020
Structură de fișiere:
  • GoPro, Nikon, Canon - O analiza a mijlocului de promovare.docx
Predat:
Facultatea de Sociologie si Comunicare , Universitatea Transilvania din Brasov
An de studiu:
II
Profesorului:
Lect. Univ. dr. Florin Nechita
Nota primita:
Nota 9

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Sus!