A. Algoritm introductiv
Unitatea de invatamant: .................
Profesor: ....................
Clasa: a VI-a
Data: 05.12.2012
Unitatea de invatare: Iisus Hristos - Mantuitorul lumii
Lectia: Binefacere si recunostinta - Vindecarea celor zece leprosi
Tipul de lectie: mixta
Locul de desfasurare: cabinetul de religie
Competente generale: Manifestarea valorilor si a cunostintelor religioase in propriile atitudini si comportamente
Competente specifice: Analiza mesajului moral - religios din minunea studiata
Concepte operationale:
Cognitive: CO1: definirea notiunilor de minune, recunostinta, binefacere, lepra;
CO2: prezentarea, pe scurt, a evenimentelor scripturistice;
Formative: CO3: compararea atitudinii leprosului recunoscator cu a celorlalti noua, nerecunoscatori;
CO4: formularea unor invataturi morale desprinse din minunea studiata;
Atitudinale: CO5: identificarea unor modalitati de exprimare a recunostintei in relatia cu Dumnezeu si cu aproapele, in imprejurarile vietii.
Evaluarea: complementara: Realizarea unui plan de idei, in vederea alcatuirii unei compuneri, care sa aiba ca tema ,,recunostinta".
Obiective ale evaluarii:
Cognitive: O1: sa opereze cu notiunile invatate: minune, recunostinta, binefacere;
Formative: O2: sa compare, sa interpreteze si sa argumenteze atitudinile identificate in
minunea studiata;
Atitudinale: O3: sa formuleze aprecieri personale referitoare la recunostinta si binefacere.
Valori si atitudini vizate: relationare pozitiva cu semenii
Strategii: dirijata, explicativ - conversativa, activ - participativa
Metode:
Expozitiv euristice: M1: expunerea, M2: explicatia, M3: conversatia euristica, M4: lectura si interpretarea textului biblic;
Interactive: M5: comparatia, M6: problematizarea, M7: exercitiul, M8: argumentarea
Instrumente de evaluare: verificarea orala, observarea sistematica, Fisa de personaj
Forme de organizare a activitatii: frontala, individuala, pe grupe
Resurse: umane: 28 elevi
de timp: 50'
materiale: oficiale: m1: Programa scolara,
m2: Proiect didactic
manuale: auxiliar Religie, ed, Sf. Mina, Iasi
Izvoare cartografice: m3: Harta
m4: plansa Minuni savarsite de Mantuitorul
Izvoare narative: m5: Sfanta Scriptura,
m6: Povestiri moralizatoare (orice carte care sa contina literatura religioasa).
B. DEMERSUL DIDACTIC
Secventele didactice Continuturi vizate Competente Op. /ob. ev. Activitatea profesorului Activitatea elevului Res. mat. Res. Proced. Evaluare
Moment organizatoric
- - rugaciunea, noteaza absentele, organizeaza materialele si clasa;
- creeaza un climat cooperant; - raspund cerintelor
- pregatesc materialele solicitate
- se asaza la locurile indicate;
Reactualizarea cunostintelor/ evaluare Pescuirea minunata
- ascultare
- credinta
- rasplata
- evolutia sufleteasca a lui Simon Petru
Obiectivele lectiei anterioare - formuleaza intrebari referitoare la legatura dintre ascultare, credinta si rasplata;
- analizeaza impreuna cu elevii importanta ascultarii de cuvantul lui Dumnezeu si a ascultarii in general;
- dirijeaza spre invatatura finala a temei reactualizate, organizandu-I frontal si pe grupe; - elaboreaza raspunsurile la cerintele profesorului, frontal si pe grupe; m1, m2, m3, m5, M1, M6,
M8 - orala
- frontala
- observarea sistematica
- aprecieri verbale;
Evocare Vindecarea celor zece leprosi
-localizarea textului in Sfanta Scriptura
- definirea continuturilor noi:
lepra
minune, recunostinta, binefacere
CO1
CO2
CO3
CO4
CO5 - solicita elevilor sa identifice textul in Sfanta Scriptura; noteaza pe tabla titlul lectiei;
- identifica si noteaza cerintele profesorului m5,
M1, M2, M3, M4, M5, M6,
M7
- orala,
- frontal.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.