Școala, o nouă atitudine

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Titlul proiectului: Scoala, o noua atitudine

Domeniul : Educatie si formare profesionala initiala de calitate

Perioada: 3 ani (sept.2010- iun.2013)

Institutia coordonatoare: Scoala Gimnaziala Milisauti,jud Suceava

Parteneri/Colaboratori: ISJ Suceava,Primaria orasului Milisauti,Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica,OrganizatiaNonguvernamentala,,Salvati copiii",Suceava,PJFAIMM (Patronatul Judetean al Femeilor de Afaceri al Intreprinderilor Mici si Mijlocii)-Suceava,Muzeul etnografic Radauti,TVplus Suceava,Ziarul Crai Nou,Ziarul Monitorul de Suceava;FMplus-SV.

Grup tinta: 32 de elevi

Beneficiari:32 elevi,parinti, cadre didactice, studenti,someri,voluntari

2.OBIECTIVE,ACTIVITATI SI REZULTATE

2.1 OBIECTIVELE PROIECTULUI

Obiectivul general: Imbunatatirea capacitatii institutionale si operationale a scolii de a dezvolta si a implementa programe extracurriculare, pentru asigurarea continuarii si intaririi educatiei formale a elevilor, prin crearea unei surse de activitati integrative, accesibila elevilor din toate categoriile sociale.

Obiective specifce:

- Furnizarea de servicii educationale specializate formale si nonformale care sa amelioreze comportamentul de adaptare scolara.

- Asigurarea unui cadru securizat de petrecere a timpului liber.

- Prevenirea neglijarii copilului si a problemelor de adaptare scolara.

- Integrarea mai rapida in programul scolar prin cresterea adaptabilitatii la acest tip de mediu.

- Cresterea gradului de accesibilitate al familiilor care doresc alternative mai bune pentru ingrijirea si educarea copiilor.

- Optimizarea capacitatii de imbinare a carierei profesionale a parintilor, cu cresterea si educarea copilului.

- Sensibilizarea comunitatii fata de problematica nevoii copilului de a fi asistat in a-si forma deprinderi dezirabile de petrecere a timpului liber, de a invata, de a se comporta, de a se integra in grup, de a accepta diversitatea etc.

- Schimbarea perceptiei comunitatii asupra problemelor scolarului mic din familia prea ocupata, aflat in situatia de risc de a fi neglijat si ameliorarea intensitatii factorilor generatori de situatii de risc.

- Optimizarea psihocomportamentala a scolarului mic, prin folosirea activitatilor de grup si a unor metode inspirate din tehnicile art-terapeutice.

- Stimularea si implicit cresterea semnificativa a nivelului stimei de sine, a constiintei propriei identitati, a comunicarii interpersonale si relationarii.

2.2 CONTEXTUL PROIECTULUI

Relevanta fata de politicile si strategiile europene

Obiectivul general al proiectului se adreseaza, in principal, liniei directoare care vizeaza cresterea investitiilor in capitalul uman prin educatie si formare profesionala, dar, totodata, are in vedere cresterea participarii si a mentinerii pe piata muncii a personalului didactic si nedidactic al scolii si al comunitatii, promovarea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor la noile realitati impuse de alinierea la cerintele Uniunii Europene. Viitorul institutiei in care ne desfasuram activitatea depinde, in mare masura, de calitatea educatiei pe care o oferim, de creativitatea, de capacitatea noastra de inovare.

Relevanta fata de politicile si strategiile nationale

Proiectul are relevanta si din punctul de vedere al Programului National de Reforme, intrucat atinge mai multe prioritati stabilite: imbunatatirea calitatii resurselor umane, imbunatatirea capacitatii administrative, cresterea gradului de ocupare si a ratei de participare pe piata muncii. Implementarea acestui proiect va avea drept rezultat dezvoltarea capitalului uman de care dispune scoala noastra, cresterea competitivitatii institutiei pe piata ofertelor educationale locale precum si asigurarea de oportunitati sporite pentru intregul personal in ceea ce priveste participarea viitoare la o piata a muncii moderna, flexibila, inclusiva.

2.3.JUSTIFICAREA NECESITATII IMPLEMENTARII PROIECTULUI

Necesitatea implementarii proiectului pentru atingerea obiectivelor

Proiectul raspunde unei necesitati vitale privind imbunatatirea capacitatii institutionale si operationale a scolii. Factorii care au influentat crearea centrului educational pentru scolarii mici, ca oferta de alternativa dezirabila,sunt:

1. Oferta de ingrijire personalizata, de educatie si suport pentru copil si familie

2. Consecintele imediate si tardive ale neglijarii, ale abandonului in fata televizorului (manifestari psihosomatice, intarziere in dezvoltarea afectiva si sociala a copilului, inadaptabilitate in relatii sociale ca adult etc.)

3. Crearea unui cadru optim, motivational pentru comunitatea locala

4. Experienta anterioara a echipei de management de proiect

Proiectul propus necesita finantare din Fondurile Structurale, dar, pe parcursul derularii activitatilor, va genera valoare adaugata deoarece:

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Scoala, o noua atitudine.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2014
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
3 458 cuvinte
Nr caractere:
21 299 caractere
Marime:
37.26KB (arhivat)
Publicat de:
Stefania D.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
scoala, Pedagogie
Predat:
Facultatea de Psihologie si Pedagogie din Brasov , Universitatea Spiru Haret din Brasov
Materie:
Psihopedagogie
An de studiu:
I
Sus!