Rolul Desenului în Dezvoltarea Capacităților Creative la Vârsta Preșcolară Mare

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

I. Actualitatea temei.......................................................................................2
I.1. Problemele conceptuale si factorii care contribuie la
dezvoltarea creativitatii...............................................................................7
I.2. Bazele psiho-pedagogice de dezvoltare a capacitatilor creative..............18
I.3. Conditiile psiho-pedagogice de dezvoltare a capacitatilor creative
la varsta prescolara mare..........................................................................37
I.4. Rolul desenului in dezvoltarea capacitatilor creative...............................49
II. Baza experimentala..................................................................................69
II.1. Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a capacitatilor creative a
copiilor de varsta prescolara mare la etapa initiala...................................69
II.2. Conditiile pedagogice de dezvoltare a capacitatilor creative la activitatea
de desen cu copiii de varsta prescolara mare la etapa formativa...............78
II.3. Determinarea nivelului de dezvoltare a capacitatilor creative la etapa
finala..........................................................................................................84
III. Concluzii...................................................................................................86
IV. Anexe........................................................................................................87
V. Bibliografie.............................................................................................100

Extras din proiect:

Asigurarea succesului la invatatura al copiilor in functie de potentialul lor biologic si psihic, pe de-o parte si depasirea esecului pe de alta parte, se prezinta ca obiective educationale de mare complexitate la etapa actuala de dezvoltare a teoriei si practicii pedagogice.

Eficienta prescolarului mare depinde nu numai de capacitatea de asimilare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor, dar si de anumite trasaturi de personalitate, in particular de imaginatia lui. Fara de imaginatie este imposibila acumularea acelorasi cunostinte, priceperi si deprinderi, este cu neputinta formarea personalitatii in ansamblu a prescolarului mare.

Pana in anii 1980 cercetarea asupra creativitatii a pus foarte mult accentul pe identificarea tipurilor de personalitati creatoare si pe organizarea de cursuri care sa predea tehnici de gandire creatoare. Unii autori care fac stiinta la nivel de popularizare sugereaza faptul ca-ti poti aranja intreaga viata astfel incat ea sa fie o ,,colectie" de creatii alimentate de pasiune si conduse de viziune (Fritz, 1989).

Un alt manual de psihologie descrie creativitatea ca fiind ,,printre cele mai confuze si mai gresit folosite concepte in cadrul studiului comportamentului uman" (Child, 1981).

Creativitatea desi este cercetata de jumatate de secol, este inca o disciplina nematurizata plina de contraverse si incertitudini. In prezent, unii specialisti ai domeniului inca mai discuta faptul daca aceasta este intr-adevar o disciplina stiintifica.

In 1989, Teresa Amabile a publicat cartea ,,Creativitatea ca mod de viata" in care a propus mai multe metode ce au pus accentul pe complexitatea modului in care unii factori de personalitate, de mediu etc. se pot combina pentru a determina o persoana sa indeplineasca o sarcina intr-un mod mai mult sau mai putin creativ.

Un rol important, il are arta plastica in dezvoltarea capacitatilor creative la varsta prescolara mare. Dar e lucru stiut ca in multe din institutiile prescolare nu se tine cont de aceasta conexiune dintre arta plastica si dezvoltarea capacitatilor creative.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Rolul Desenului in Dezvoltarea Capacitatilor Creative la Varsta Prescolara Mare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
100 pagini
Imagini extrase:
100 imagini
Nr cuvinte:
28 610 cuvinte
Nr caractere:
153 899 caractere
Marime:
113.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
Pedagogie, desen, copil
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!