Proiectul Didactic și Rolul lui în Activitatea Profesorului în Psihologie

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Proiectarea didactica este o activitate de anticipare a pasilor ce urmeaza a fi parcursi pentru realizarea instructiei si educatiei. Analitic vorbind, ea se refera la ansamblul operatiilor de anticipare a obiectivelor, continutului, metodelor si mijloace lor de invatare, a instrumentelor de evaluare si a relatiilor ce se stabilesc intre toate aceste elemente in contextul unui mod specific de organizare a activitatii didactice.

In legatura cu proiectarea didactica, literatura pedagogica a acreditat si termenul de design instructional ("design al instruirii'), prin care se intelege actul de anticipare, de prefigurare a demersului didactic in scopul de a asigura o desfasurare eficienta a procesului de invatamant. Importanta design-ului instructional pentru optimizarea activitatii de predare-invatare-evaluare este sustinuta si argumentata in mod convingator de R. Gagne si L. Briggs "invatarea trebuie sa fie planificata si nu intamplatoare, astfel incat fiecare persoana sa ajunga cat mai aproape de obiectivele folosirii optime a talentelor sale, sa traiasca o existenta plenara si sa se integreze in mediul fizic si social. Evident, aceasta nu inseamna ca planificarea instruirii va avea ca efect formarea unor indivizi cat mai asemanatori. Dimpotriva, se va obtine o mai mare diversitate. Instruirea planificata isi propune sa-i ajute pe fiecare individ sa se dezvolte cat mai mult in propriile sale directii'.

Designul instructional are, in conceptia autorilor amintiti, urmatoarele caracteristici :

(a) planificarea instruirii trebuie facuta pentru fiecare individ (tipul de instruire descris este orientat spre individul uman in dezvoltarea sa de la stadiul de copil pana la cel de adult) ;

(b) design-ul instructional cuprinde faze care sunt atat de ordin imediat, cat si de durata ; design-ul in sens imediat este ceea ce face profesorul elaborandu-si planul de lectie, inainte de a realiza predarea; aspectele de ordin mai indepartat ale design-ului instructional vizeaza un set de lectii organizate pe "teme' si care sunt proiectate de profesori sau echipe de profesori ;

(c) instruirea proiectata sistematic poate afecta in mare masura dezvoltarea individului ; esential este sa ne asiguram ca nimeni nu este dezavantajat din punct de vedere educativ, ca fiecare are sanse egale de a-si folosi talentele la cel mai inalt nivel ;

(d) proiectarea instruirii trebuie sa se bazeze pe cunoasterea modului in care invata fiintele umane, altfel spus, design-ul instructional trebuie sa tina cont de conditiile invatarii, care trebuie stabilite in functie de efectele pe care dorim sa le obtinem.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiectul Didactic si Rolul lui in Activitatea Profesorului in Psihologie.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 841 cuvinte
Nr caractere:
11 746 caractere
Marime:
22.05KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
didactic, proiect
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!