Ce știi despre iarnă

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

GRUPA MARE

TEMA DE STUDIU: “ CÂND, CUM ȘI DE CE SE INTÂMPLĂ?”

ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE: ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERIENȚIALE

DOMENIUL ȘTIINȚĂ - CUNOAȘTEREA MEDIULUI

DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE - EDUCAREA LIMBAJULUI

TIPUL ACTIVITĂȚII: Activitate integrată ( D.Ș.1 + D.L.C.) de verificare și consolidare a cunoștințelor

TEMA ACTIVITĂȚII: “ Ce știi despre iarnă?”

FORMA DE REALIZARE: Joc didactic

SCOPUL ACTIVITATII:

- Consolidarea cunoștințelor despre anotimpul iarna prin aplicarea acestora în diferite

contexte de învățare

OBIECTIVE OPERAȚIONALE:

DOMENIUL ȘTIINȚĂ:

O1 - să înlăture din tabloul de iarnă elementele care nu sunt specifice iernii ( ghioceii, rândunica, bradul galben);

O2 - să formuleze întrebări legate de anotimpul iarna care să înceapă cu cuvintele: “Cine?”, “Ce?”, “De ce?”, “Unde?”, “Când?”.

DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE:

O1 - să alcătuiască propoziții enunțiative, exclamative și interogative cu cuvintele care denumesc imaginile de pe jetoanele prezentate;

O2 - să numere cuvintele din propoziții și să reprezinte grafic propoziția și cuvintele;

O3 - să transforme cuvintele date în alte cuvinte care au mai multe silabe (diminutive sau augmentative);

O4 - să reprezinte grafic cuvintele și silabele;

O5 - să ghicească cuvântul căruia îi lipsește prima silabă ;

O6 - să găsească alte cuvinte care încep cu aceeași silabă;

O7 -să spună cuvinte care încep cu ultima silabă a unui cuvânt dat;

O8 - să recunoască sunetul inițial și cel final al unui cuvânt dat;

O9 - să așeze jetoanele primite în diagrama sub formă de “Diamant” conform indicațiilor primite;

O10 - să se consulte cu colegii de echipă, să se într-ajutoreze;

O11 - să vorbească corect din punct de vedere gramatical, coerent, logic.

SARCINA DIDACTICĂ:

- formularea de întrebări despre anotimpul iarna ( aspecte, fenomene specifice, sărbatori specifice, tradiții și obiceiuri, jocuri și sporturi de iarnă, viața plantelor și a animalelor iarna) care încep cu cuvintele: Cine?, Ce?, De ce?, Unde?, Când?;

- formularea de propoziții, delimitarea cuvintelor din propoziții, specificarea numărului de silabe ale cuvintelor, reprezentarea grafică a propoziției și a cuvintelor, recunoașterea sunetului inițial și final al cuvântului.

REGULI DE JOC:

1. Copiii împărțiți in 5 echipe prin metoda “Mâinii oarbe” se consultă și formulează

întrebări despre iarnă (fenomene specifice, sărbatori de iarnă, tradiții și obiceiuri de iarnă, jocuri și sporturi de iarnă, viața plantelor și a animalelor iarna), folosind metoda “Exploziei stelare”: cei cu steluța verde - întrebări care încep cu cuvântul ”Cine?”, steluța roșie ”Ce?”, steluța portocalie ”De ce?”, steluța galbenă ”Unde?”, steluța albastră ”Când?”. Copiii din celelalte echipe dau răspunsurile, iar formulările și răspunsurile corecte se punctează cu o fundiță. Câștigă echipa cu cele mai multe fundițe.

2. Copiii sunt împărțiți în două echipe, cea a clopoțeilor și cea a globulețelor. Educatoarea

arată alternativ pentru fiecare echipă câte un jeton pe care sunt imagini care au legatură cu iarna și unul dintre semnele: punct, semnul întrebării sau semnul exclămării, iar copiii dintr-o echipă formulează propoziții enunțiative, exclamative sau interogative cu aceste cuvinte, în funcție de semnul arătat; numarără cuvintele din propoziție, iar alt copil din echipa adversă reprezintă grafic la tablă propoziția și cuvintele. Sarcinile se inversează;

3. Educatoarea dă exemple de cuvinte care au legaturâ cu iarna, iar copiii despart în silabe

cuvintele și le numără, apoi transformă cuvintele în altele cu mai multe silabe (diminutive sau augumentative);

4. Educatoarea spune cuvinte care au legatură cu iarna cărora le lipsește prima silabă, iar

copiii ghicesc cuvântul, apoi găsesc alte cuvinte care încep cu silaba ghicită;

5. Un copil dintr-o echipă spune un cuvânt care are legatură cu iarna și îl desparte în silabe,

iar alt copil din echipa adversă gasește cuvinte care încep cu ulima silabă a cuvântului dat;

6. Prin metoda “Răspunde, Aruncă, Întreabă!”, un copil dintr-o echipă spune un cuvânt care

are legatură cu iarna, aruncă mingea la alt copil din echipa adversă și întreabă: ”Cu ce sunete începe și se termină cuvântul?”. Sarcina alternează.

7. Copiii primesc jetoane cu diferite imagini care au legatură cu iarna, dar și altele care nu

se potrivesc cu iarna. Așază, după ce se consultă între ei, în diagrama sub forma de “Diamant” jetoanele astfel (începand de sus in jos): rândul1: un jeton ce are o imagine a cărei denumiri este un cuvânt format dintr-o silabă; rândul2: două cuvinte cu 2 silabe; rândul 3: trei cuvinte cu 3 silabe; rândul 4: trei imagini cu sporturi sau jocuri de iarnă; rândul 5: două imagini cu tradiții sau obiceiuri de iarnă și rândul 6: o imagine cu anotimpul despre care am vorbit în activitatea de astăzi.

Răspunsurile corecte se punctează cu câte un fulg de zăpadă. Câștigă echipa care a adunat cei mai mulți fulgi de zăpadă.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ce stii despre iarna.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
2 584 cuvinte
Nr caractere:
13 179 caractere
Marime:
32.24KB (arhivat)
Publicat de:
Vanesa D.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihopedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!