NIVEL: I - Grupa mijlocie
TEMA ANUALA : ,,CUM ESTE, A FOST SI VA FI AICI PE PAMANT?"
SUBTEMA: ,,Pastele-Sfanta Sarbatoare a Invierii Domnului"
TEMA ACTIVITATII: ,, In ziua de Pasti"
MIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrata: ADP+ALA+ADE(DLC+DEC)
FORMA DE REALIZARE: frontal, pe grupuri, individual
TIPUL DE ACTIVITATE: transmitere si consolidare de cunostinte, priceperi si deprinderi
DOMENII EXPERIENTIALE VIZATE: DLC (Memorizare - "In ziua de Pasti" (fragment) de Elena Farago)+ DEC (Pictura- "Oua de Pasti")
TIPUL ACTIVITATII: mixta
DURATA: o zi
LOCUL DESFASURARII: sala de grupa
SCOPUL ACTIVITATII: Educarea unei exprimari verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical si sintactic, dezvoltarea atentiei voluntare si a memoriei logice. Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor picturi.Transmiterea unor noi cunostinte despre sarbatoarea Pastelui, formarea virtutilor crestine si cultivarea comportamentului moral-religios.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
DLC: -sa retina continutul de idei al poeziei, imbogatindu-si sfera de reprezentari despre sarbatoarea Pastelui;
-sa memoreze logic textul;
- sa-l recite expresiv, respectand pauzele, folosind un ton si un ritm potrivit;
-sa retina cuvinte si expresii noi:
- sa le integreze pe acestea in contexte noi, prin formulare de propozitii.
DEC: -sa utilizeze adecvat instrumentele si materialele de lucru in vederea realizarii picturii;
-sa picteze oul alegand liber culorile;
-sa respecte pozitia corecta a corpului pentru o buna coordonare oculo-motorie.
ALA 1: -sa reconstituie imaginea din bucatile de puzzle;
-sa colaboreze in realizarea temei date (unul sorteaza, celalalt potriveste imaginea);
-sa sorteze jucariile dupa forma;
-sa construiasca prin alaturare, imbinare, suprapunere cosulete pentru oua;
-sa relationeze cu partenerii de joc;
ALA 2: -sa plimbe oul din mana in mana;
-sa respecte regulile de joc;
-sa manifeste spirit de echipa;
STRATEGII DIDACTICE:
Metodee si procedee: demonstratia, conversatia, observatia, explicatia, exercitiul, turul galeriei
Resurse materiale: planse demonstrative pentru memorizare, iepuras de plus, oua vopsite din material plastic, cosulete, joc de constructie, puzzle, acuarele, pensule, fise de lucru pictura, pahare cu apa, servetele, modelul educatoarei, recompense - oua de ciocolata.
- Curriculum pentru invatamantul prescolar (3-6/7 ani), 2008
- Georgeta Toma, Daniela Petre, Maruta Ristoiu, Magdalena Anghel ,,Suport pentru aplicarea noului curriculum pentru invatamantul prescolar", nivel 3-5 ani, Editura Delta, Pitesti, 2009;
- Laurentia Culea ,,Aplicarea noului Curriculum", Editura Diana, 2009;
Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont
Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?