NIVEL: I - Grupa mijlocie
TEMA ANUALĂ : ,,CUM ESTE, A FOST ȘI VA FI AICI PE PĂMÂNT?”
SUBTEMA: ,,Paștele-Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului”
TEMA ACTIVITĂȚII: ,, În ziua de Paști”
MIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrată: ADP+ALA+ADE(DLC+DEC)
FORMA DE REALIZARE: frontal, pe grupuri, individual
TIPUL DE ACTIVITATE: transmitere și consolidare de cunoștințe, priceperi și deprinderi
DOMENII EXPERIENȚIALE VIZATE: DLC (Memorizare - “În ziua de Paști” (fragment) de Elena Farago)+ DEC (Pictură- “Ouă de Paști”)
TIPUL ACTIVITĂȚII: mixtă
DURATA: o zi
LOCUL DESFĂȘURĂRII: sala de grupă
SCOPUL ACTIVITĂȚII: Educarea unei exprimări verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical și sintactic, dezvoltarea atenției voluntare și a memoriei logice. Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor picturi.Transmiterea unor noi cunoștințe despre sărbătoarea Paștelui, formarea virtuților creștine și cultivarea comportamentului moral-religios.
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
DLC: -să rețină conținutul de idei al poeziei, îmbogățindu-și sfera de reprezentări despre sărbătoarea Paștelui;
-să memoreze logic textul;
- să-l recite expresiv, respectând pauzele, folosind un ton și un ritm potrivit;
-să rețină cuvinte și expresii noi:
- să le integreze pe acestea în contexte noi, prin formulare de propoziții.
DEC: -să utilizeze adecvat instrumentele și materialele de lucru în vederea realizării picturii;
-să picteze oul alegând liber culorile;
-să respecte poziția corectă a corpului pentru o bună coordonare oculo-motorie.
ALA 1: -să reconstituie imaginea din bucățile de puzzle;
-să colaboreze în realizarea temei date (unul sortează, celălalt potrivește imaginea);
-să sorteze jucăriile după formă;
-să construiască prin alăturare, îmbinare, suprapunere coșulețe pentru ouă;
-să relaționeze cu partenerii de joc;
ALA 2: -să plimbe oul din mână în mână;
-să respecte regulile de joc;
-să manifeste spirit de echipă;
STRATEGII DIDACTICE:
Metodee și procedee: demonstrația, conversația, observația, explicația, exercițiul, turul galeriei
Resurse materiale: planșe demonstrative pentru memorizare, iepuraș de pluș, ouă vopsite din material plastic, coșulețe, joc de construcție, puzzle, acuarele, pensule, fișe de lucru pictură, pahare cu apă, servețele, modelul educatoarei, recompense - ouă de ciocolată.
- Curriculum pentru învățământul preșcolar (3-6/7 ani), 2008
- Georgeta Toma, Daniela Petre, Maruța Ristoiu, Magdalena Anghel ,,Suport pentru aplicarea noului curriculum pentru învățământul preșcolar”, nivel 3-5 ani, Editura Delta, Pitești, 2009;
- Laurenția Culea ,,Aplicarea noului Curriculum”, Editura Diana, 2009;
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.