Proiect de educatie a parintilor

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

1.Titlul proiectului:

Accepta-ma asa cum sunt!

Am elaborat acest proiect pe o tema de educatie interculturala ,deoarece sunt educatoare la o gradinita din mediul rural, unde o treime din copiii grupei sunt de etnie rroma. Desi, la prima vedere as putea spune ca nu sunt probleme deosebite la nivelul grupei (copiii incearca sa se accepte intre ei, dezvolta chiar relatii de prietenie),exista totusi si mici rautati ,unele fiind aduse la gradinita ,din familie .De aceea consider ca, un program de consiliere al parintilor ar rezolva problemele neplacute care apar la nivelul grupei.

2.Definirea problemelor.

Consilierea parintilor pentru dezvoltarea stimei de sine si o comunicare eficienta cu proprii copii si acceptarea celui de langa tine.

3.Descrierea problemelor.

Comunicarea educationala realizata in scoala contemporana, aflata sub semnul ,diversitatii culturale, impune existenta, la nivelul educatorului ca principal initiator al comunicarii, a unor competente diverse ,legate in primul rand de comunicare. Avand in vedere nevoia de a crea un dialog intercultural in scoala si a determina o apropiere a copiilor de alterietatea culturala ,noi adultii, parinti si profesori deopotriva trebuie sa-i ghidam pe acestia pentru a-l accepta pe ce de langa noi asa cum este Inca de la inceputul carierei mele de educatoare, am observat ca unii copii cand soseau pentru prima data la gradinita nu-si acceptau colegul din motive ca: ,, nu vreau sa ma joc cu el, este tigan sau ,,mama mi-a spus sa nu ma imprietenesc cu X pentru ca nu este la fel ca mine ,este pocait".

M-am tot intrebat care o fi cauza apoi ,experienta de peste ani m-a ajut sa inteleg, ca totul porneste din familie si ca familia are un rol hotarator in cresterea si educarea propriilor copii.

4.Identificarea posibililor factori de formare si dezvoltare a problemei.

Competenta interculturala este, alaturi de competenta de comunicare, premisa principala pentru a putea dimensiona intercultural, comunicarea educationala.

Termenul de competenta interculturala, este definit drept ,,capacitate de a mobiliza cunostinte, metode de actiune ,dar si trairi afective ,atitudini pozitive in rezolvarea unor situatii de interactiune interculturala"(Perrenoud,1997,Rey,1996 apud Butnaru,S.,2001,p.84).

Aceasta competenta determina adaptabilitatea si acceptarea celui de langa noi, chiar daca face parte dintr-o minoritate.

Formarea si dezvoltarea competentei interculturale implica dezvoltarea competentei de comunicare, intelegerea si operarea cu diferentele precum si insusirea modului ,,de diminuare a incertitudinii fata de celalalt apartinand unei culturi diferite"(Butnaru,S.2001,p.83.

In literatura de specialitate exista modele ale competentei interculturale. Modelul teoretic integrativ al competentei interculturale- AUM (Anxiety/Uncertainty Management)a fost elaborat de catre W. Gudykunst in perioada 1988-1995(cf.Butnaru,S.,2001,p.85) a capatat atributul de integrativ datorita imbinarii sistemice a celor trei dimensiuni psihocomportamentale clasice: cognitiva, afectiva si comportamentala ,pe care le pune in relatii cauzale cu doi factori considerati raspunzatori pentru eficienta comunicarii si ,implicit ,a relatiilor intrapersonale si interculturale: incertitudinea si anxietatea ca si cauze ale competentei interculturale.

Aceasta teorie are trei categorii de cauze superficiale ale competentei interculturale considerate de Gudykunst si componente ale competentei interculturale :factori afectivi( dorinta de a comunica adecvat si eficient cu ceilalti);factori cognitivi (cunoasterea, constientizarea si intelegerea a ceea ce trebuie facut pentru o comunicare eficienta);factori comportamentali(abilitati ce trebuie manifestate ca si comportamente de relationare eficienta(Butnaru,S.,2001,p.88).

Bibliografie:

1. Butnaru, S., 2001,, Competente interculturale- demers explicativ, in vol. O noua provocare pentru educatie: interculturalitatea ", coord. Teodor Cozma, Ed. Polirom, Iasi.

2. Elinor Schulman Kolumbus, 2002, traducere Magdalena Dumitrana "Didactica Prescolara", Editia a II-a , Editura Integral, Bucuresti.

3. Felicia Iuroaia, 2010, "Management si comunicare coordonate si niveluri socio-educationale", Editura Spiru Haret, Iasi.

4. Lector univ. dr. Petruta Rusu, 2017, "Educatia si Consilierea Parintilor" , Universitatea "Stefan cel Mare " , Suceava.

5. Perrenoud, Ph; 1997,,Construire des competences des l'ecole ", ESF, Paris.

6. http://www.isjcj.ro/crei/crei/pdfeuri/formare/ghidurile%20Phare%202001/%5Beducatie_interculturala%20si%20anti-discriminare%5D.pdf

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
2 091 cuvinte
Nr caractere:
10 550 caractere
Marime:
44.17 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihologie
Data publicare:
24.06.2018
Structură de fișiere:
  • Proiect de educatie a parintilor.docx
Predat:
la master
Specializare:
MIE
Materie:
Psihologie
An de studiu:
I
Profesorului:
Petruta Rusu
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Argument Prin expresia "educabilitate" psihopedagogii desemneaza, de obicei,...
DATA: 12.03.2009 GRUPA: pregatitoare CATEGORIA DE ACTIVITATE: Educatie moral civica TEMA...
A. Educatie si societate. Educatia si provocarile lumii contemporane. Lumea contemporana se...
"ZI DE ZI LA SCOALA" I. Descrierea proiectului Proiectul " ZI DE ZI LA...
Educatia pentru sanatate este o preocupare de maxima importanta a medicinii omului sanatos care...
Sus!