"A lucra pentru copil, a duce pana la capat munca obositoare de a-l salva, inseamna a cuceri taina umanitatii."
Ca fiinta sociala, omul este dependent de ceilalti oameni. Aceasta dependenta inseamna, de fapt, ajutor, posibilitatea de a comunica si coopera. Acest lucru da nastere la sentimentul de apartenenta si solidaritate umana, precum si la sentimentul de securitate al individului.
Problematica educatiei copiilor cu CES a devenit in ultimii ani o preocupare aparte in randul specialistilor. Aparitia conceptelor de educatie integrata si scoala incluziva a determinat modificari fundamentale in perceptia actului educativ.
Analizand particularitatile specifice procesului de invatare a copiilor cu diferite tipuri de deficienta, se ajunge la concluzia ca una dintre calitatile esentiale ale curriculum-ul ui scolar vizeaza un grad cat mai mare de flexibilitate, astfel incat sa permita fiecarui copil sa avanseze in ritmul sau si sa fie tratat in functie de capacitatile sale de invatare. Pentru aceasta este nevoie ca formularea obiectivelor, stabilirea continuturilor instruirii, modalitatile de transmitere a informatiilor in clasa si evaluarea elevilor sa se faca diferentiat.
Elaborarea unui curriculum flexibil si usor de adaptat cerintelor educationale ale fiecarui elev are la baza mai multe argumente:
- Respectarea dreptului fiecarui copil la instructie si educatie pe masura potentialului si capacitatilor sale;
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.