Semnificațiile textului - Jurnalul de călătorie - Proiect didactic

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

PROFESOR PROPUNĂTOR: Burzo Gabriela-Monica

DATA: 21.05.2018

CLASA: a V-a

OBIECTUL: Limba și literatura română

UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Din carte spre departe

SUBIECTUL: Semnificațiile textului-Jurnalul de călătorie

TIPUL LECȚIEI: mixtă

COMPETENȚE GENERALE:

2. Receptarea textului scris de diverse tipuri

COMPETENȚE SPECIFICE:

2.1. Identificarea informațiilor importante din texte literare și nonliterare, continue, discontinue și multimodale;

2.3. Formularea unui răspuns personal și/sau a unui răspuns creativ pe marginea unor texte de

diferite tipuri, pe teme familiare;

2.4. Manifestarea interesului și focalizarea atenției în timpul lecturii unor texte pe teme familiare.

COMPETENȚE DERIVATE:

Cognitive:

Pe parcursul și la sfârșitul orei, elevii vor fi capabili :

C.C.1. să definească conceptul de jurnal;

C.C.2. să precizeze ce semnifică titlul textului;

C.C.3. să identifice particularități specifice domnitorilor și locurilor amintite în text;

C.C.4. să rezolve exercițiile propuse.

Afective- Elevii vor fi capabili:

CA : Să participe afectiv la lecție;

CA : Să accepte solicitările profesorului și să se mobilizeze pentru realizarea lor.

Psihomotorii- Elevii vor fi capabili:

CP : Să-și dirijeze efortul oculo-motor către centrul de interes vizat de profesor;

CP : Să-și reprime tendința de a practica mișcări inutile în timpul orei.

MOMENTELE

LECȚIEI TIMP C.S. CONȚINUTUL LECȚIEI STRATEGIA DIDACTICĂ EVALUARE

METODE MIJLOACE FORME DE

ORGANIZARE

Activitatea profesorului Activitatea elevilor

1.Moment organizatoric 2’ C.P. Profesorul salută, verifică prezența elevilor și face o scurtă conversație. Elevii răspund la salut și se pregătesc pentru începerea orei.

Conversația Frontală

2. Actualizarea conținuturilor însușite anterior

3’

C.A.

Se vor reactualiza, pe baza întrebărilor, cunoștintele despre conținutul textului.

Elevii răspund întrebărilor puse. Brainstorming

Conversația

Caiete

Frontală cu raportare individuală

Analiza

răspunsurilor elevilor

3.Captarea

atenției

6’

C.C.1.

C.C.2.

După actualizarea cunoștințelor, profesorul arată elevilor o imagine (reprezentând un jurnal), iar pe baza ei, pune întrebări elevilor legate de conceptul de jurnal și de titlul textului.

În funcție de răspunsurile pe care le vor da elevii, profesorul va aduce lămuririle necesare.

Elevii recunosc obiectul din imagine ca fiind un jurnal, își spun propria părere referitoare la conceptul precizat și încearcă să deslușească semnificația titlului.

Își notează eventuale explicații.

Reflecția

Conversația euristică

Tablă

Caiet

Frontală

Analiza răspunsurilor elevilor

4.Anunțarea subiectului lecției și enunțarea obiectivelor

2’

C.P. Profesorul anunță elevii că astăzi vor vorbi despre ce semnifică textul narativ nonliterar- Jurnalul de călătorie.

Se scrie pe tablă titlul lecției și

se enumeră, într-o manieră accesibilă, obiectivele lecției. Notează titlul lecției pe caiete: Semnificațiile textului, Jurnal de călătorie. Explicația

Tablă Frontală

5. Dirijarea învățării

15’

C.C.3.

Profesorul, pentru a pătrunde mai ușor în lumea textului, prezintă elevilor trei imagni a trei mari domnitori care sunt amintiți în text și le cere elevilor să-i identifice.

Profesorul le va da elevilor o fișă de lucru reprezentând o hartă a celor trei domnitori, pentru fiecare dintre ei, trebuind să identifice în text câte o caracteristică reprezentativă.

Tot pe aceeași fișă elevii vor trebui să noteze numele locurilor vizitate de Monica și câte un lucru reprezentativ pentru fiecare loc în parte.

Elevii privesc cele trei imagini și identifică domnitorii pe care ii reprezintă fiecare.

Elevii vor lucra pe perechi și se vor folosi de manual pentru a raspunde cerințelor de pe fișa de lucru, elaborând răspunsurile în manieră proprie.

Conversația euristică

Conversația Explicația

Exercițiul

Problematizarea

Harta

Imagini

Tablă

Fișa de lucru (1)

Frontală

Frontală

În perechi

Observarea sistematică a elevilor

Observarea sistematică a elevilor

Bibliografie:

A. BIBLIOGRAFICE:

1. OFICIALE:

Programa școlară pentru clasa a V-a

Limba și literatura română, Manual pentru clasa a V-a, Editura Art, București, 2017

2. PEDAGOGICE:

C. Cucoș, Pedagogie, Iași, Polirom, 1996

3. METODICO-DIDACTICE:

C. Parfene, Metodica studierii limbii și literaturii române în școală, Polirom, Iași, 1999

V. Goia, I. Drăgătoiu, Didactica predării limbii și literaturii române, Cluj, 1995

B. METODOLOGICE:

1. STRATEGIA DIDACTICĂ: deductivă

2. METODE ȘI PROCEDEE: reflecția,brainstorming, conversația euristică, explicația, problematizarea, harta.

3. FORMA DE ORGANIZARE: frontală, individuală, în perechi.

4. MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT: fișe de lucru, tablă, caiete, manualul.

C. TEMPORALE: 50 minute

D. UMANE: colectivul clasei a V-a

E. PSIHOLOGICE: cunoștințele elevilor.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Semnificatiile textului - Jurnalul de calatorie - Proiect didactic.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
1 141 cuvinte
Nr caractere:
6 645 caractere
Marime:
203.16KB (arhivat)
Publicat de:
Burzo G.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Burzo Gabriela
Nota primită:
Nota 10
Sus!