Semnele de punctuație - Linia de dialog și două puncte

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

PROIECT DIDACTIC

Data: 19.12.2017

Clasa: a I a B

Profesor: Coman Alexandra

OBIECTUL: Limba română

SUBIECTUL:Semnele de punctuație:linia de dialog și două puncte

TIPUL LECȚIEI: consolidare

Competențe generale:

- sa semnaleze prin replici adecvate intelegerea mesajului interlocutorului

- sa utilizeze conventii ale limbajului scris(linia de dialog,doua puncte)

OBIECTIVE OPERAȚIONALE:

- sa identifice semnele de punctuatie din propozitii date(-,:);

-sa justifice folosirea semnelor de punctuatie( - , :);

- sa citeasca propozitii cu intonatia impusa de semnele de punctuatie;

- sa alcatuiasca propozitii asezand cuvinte si semne de punctuatie in ordine fireasca;

- sa completeze propozitii cu semne de punctuatie omise;

- sa manifeste interes fata de interlocutor ,semnaland cu replici adecvate intelegerea mesajului acestuia;

METODE ȘI PROCEDEE:exercițiul,jocul didactic,problematizarea,joc de rol,conversatia,explicația;

MODALITATI DE EVALUARE:frontala,individuala,observația sistematică

RESURSE MATERIALE: fișe ,calculator,videoproiector,recompense ecusoane;

ETAPELE

ACTIVITĂȚII O.R. ACTIVITATEA

ÎNVĂȚĂTOAREI ACTIVITATEA

ELEVILOR METODE ȘI PROCEDEE MIJLOACE DE

ÎNVĂȚĂMÂNT FORME DE

ORGANIZARE

EVALUARE

1.Moment

organizatoric -organizez colectivul de elevi;

-pregătesc materialele necesare; -se așază la măsuțe;

-își iau rechizitele necesare;

2.Captarea atentiei

Joc de atentie:”Reporterul intreaba ”

Elevii sunt solicitati sa participe la un joc de rol. Primesc rolurile de reporter,Stefan cel Mare,

Vrancioaia si isi realizeaza dialoguri pornind de la intrebarile adresate de reporter.

Joc de rol

Exercițiul

Coroana

Pelerina

Microfon

Frontal

Observarea

sistematică

3.Anunțarea temei și a obiectivelor

Le prezint tema și obiectivele.

Ascultă

Frontal

4.Dirijarea

învățării

5.Fixarea

cunoștințelor

6.Obtinerea

performantei

Prezentarea materialului PPT .

Materialul contine exercitii de consolidare a semnelor de punctuatie ( -,: ),dar si a celor de la sfarsitul propozitiei ,pentru a structura notiunile legate de dialog.

Prezint urmatorul joc :”Salata de personaje”.

Prin intermediul imaginilor cu personaje istorice, elevii vor avea sarcina sa serveasca din “salata” cate o cerinta ,care va consolida notiunile insusite.

Le explic elevilor ca urmatoarea sarcina o vor efectua in grup.

Impart jetoanele cu cuvinte si solicit sa le ordoneze pentru a forma propozitii.Solicit apoi sa scrie propozitia in caiete.

Explic sarcinile fișei de evaluare.Stabilesc timpul de lucru.

Elevii vor parcurge pas cu pas etapele de consolidare a notiuniunilor legate de semnele de punctuatie invatate.

Participa cu interes.

Sunt atenti la explicarea modalitatii de participare la “jocul” propus.

Exerseaza notiuni referitoare la alcatuirea de propozitii cu semne de punctuatie cerute..

Asculta care este sarcina

grupului ,colaboreaza si rezolva .

Scriu propozitia in caiete.

Ascultă indicațiile.

Rezolvă sarcinile.

Jocul didactic

Problematizarea

Explicatia

Exercitiul

Problematizarea

Explicatia

Exercitiul

Exercitiul.

Exercițiul

Calculatorul

Videoproiectorul

Portrete de domnitori

Castron

Furculita

Jetoane

Caiete/stilou

Fișe de evaluare

Frontal

Individual

Frontal

Individual

Grup

Individual

Individual

Evaluare orală

Observare

sistematica

Observare

sistematica

Probă scrisă

7.Aprecieri si recomandări Fac aprecieri generale,dar si individuale.Ofer recompensele ecusoane.

Cer să-și exprime opinia în legătura cu reușita activității. Asculta.

Isi exprima opinia, sentimentele trăite în timpul activității și părerea despre modul în care s-au descurcat.

Frontal

Individual

Autoevaluarea

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Semnele de punctuatie - Linia de dialog si doua puncte.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
508 cuvinte
Nr caractere:
3 496 caractere
Marime:
150.53KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!