Semnele de punctuatie - Linia de dialog si doua puncte

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

PROIECT DIDACTIC

Data: 19.12.2017

Clasa: a I a B

Profesor: Coman Alexandra

OBIECTUL: Limba romana

SUBIECTUL:Semnele de punctuatie:linia de dialog si doua puncte

TIPUL LECTIEI: consolidare

Competente generale:

- sa semnaleze prin replici adecvate intelegerea mesajului interlocutorului

- sa utilizeze conventii ale limbajului scris(linia de dialog,doua puncte)

OBIECTIVE OPERATIONALE:

- sa identifice semnele de punctuatie din propozitii date(-,:);

-sa justifice folosirea semnelor de punctuatie( - , :);

- sa citeasca propozitii cu intonatia impusa de semnele de punctuatie;

- sa alcatuiasca propozitii asezand cuvinte si semne de punctuatie in ordine fireasca;

- sa completeze propozitii cu semne de punctuatie omise;

- sa manifeste interes fata de interlocutor ,semnaland cu replici adecvate intelegerea mesajului acestuia;

METODE SI PROCEDEE:exercitiul,jocul didactic,problematizarea,joc de rol,conversatia,explicatia;

MODALITATI DE EVALUARE:frontala,individuala,observatia sistematica

RESURSE MATERIALE: fise ,calculator,videoproiector,recompense ecusoane;

ETAPELE

ACTIVITATII O.R. ACTIVITATEA

INVATATOAREI ACTIVITATEA

ELEVILOR METODE SI PROCEDEE MIJLOACE DE

INVATAMANT FORME DE

ORGANIZARE

EVALUARE

1.Moment

organizatoric -organizez colectivul de elevi;

-pregatesc materialele necesare; -se asaza la masute;

-isi iau rechizitele necesare;

2.Captarea atentiei

Joc de atentie:"Reporterul intreaba "

Elevii sunt solicitati sa participe la un joc de rol. Primesc rolurile de reporter,Stefan cel Mare,

Vrancioaia si isi realizeaza dialoguri pornind de la intrebarile adresate de reporter.

Joc de rol

Exercitiul

Coroana

Pelerina

Microfon

Frontal

Observarea

sistematica

3.Anuntarea temei si a obiectivelor

Le prezint tema si obiectivele.

Asculta

Frontal

4.Dirijarea

invatarii

5.Fixarea

cunostintelor

6.Obtinerea

performantei

Prezentarea materialului PPT .

Materialul contine exercitii de consolidare a semnelor de punctuatie ( -,: ),dar si a celor de la sfarsitul propozitiei ,pentru a structura notiunile legate de dialog.

Prezint urmatorul joc :"Salata de personaje".

Prin intermediul imaginilor cu personaje istorice, elevii vor avea sarcina sa serveasca din "salata" cate o cerinta ,care va consolida notiunile insusite.

Le explic elevilor ca urmatoarea sarcina o vor efectua in grup.

Impart jetoanele cu cuvinte si solicit sa le ordoneze pentru a forma propozitii.Solicit apoi sa scrie propozitia in caiete.

Explic sarcinile fisei de evaluare.Stabilesc timpul de lucru.

Elevii vor parcurge pas cu pas etapele de consolidare a notiuniunilor legate de semnele de punctuatie invatate.

Participa cu interes.

Sunt atenti la explicarea modalitatii de participare la "jocul" propus.

Exerseaza notiuni referitoare la alcatuirea de propozitii cu semne de punctuatie cerute..

Asculta care este sarcina

grupului ,colaboreaza si rezolva .

Scriu propozitia in caiete.

Asculta indicatiile.

Rezolva sarcinile.

Jocul didactic

Problematizarea

Explicatia

Exercitiul

Problematizarea

Explicatia

Exercitiul

Exercitiul.

Exercitiul

Calculatorul

Videoproiectorul

Portrete de domnitori

Castron

Furculita

Jetoane

Caiete/stilou

Fise de evaluare

Frontal

Individual

Frontal

Individual

Grup

Individual

Individual

Evaluare orala

Observare

sistematica

Observare

sistematica

Proba scrisa

7.Aprecieri si recomandari Fac aprecieri generale,dar si individuale.Ofer recompensele ecusoane.

Cer sa-si exprime opinia in legatura cu reusita activitatii. Asculta.

Isi exprima opinia, sentimentele traite in timpul activitatii si parerea despre modul in care s-au descurcat.

Frontal

Individual

Autoevaluarea

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
508 cuvinte
Nr caractere:
3 496 caractere
Marime:
150.53 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Data publicare:
06.04.2018
Structură de fișiere:
  • Semnele de punctuatie - Linia de dialog si doua puncte.docx
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
In vorbire se stabilesc raporturi logice intre cuvinte, grupuri sintactice si propozitii care...
Cratima[-] : - Leaga cuvinte diferite ce formeaza silabe comune, prin elidarea unor vocale sau...
1. PUNCTUL (.) este semnul grafic care se noteaza la sfarsitul propozitiei sau frazei cu inteles...
In Romania accesul la invatatura este garantat si se asigura sanse egale tuturor cetatenilor...
Viata a demonstrat ca este aproape imposibil ca oamenii sa traiasca in societate fara ca...
Sus!