Proiectarea procesului tehnologic de reparații

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

1. Disciplina: Intretinerea si repararea masinilor, instalatiilor si utilajelor

2. Clasa: clasa a XII-a, liceu tehnologic, profil tehnic, domeniul mecanic,

specializarea - tehnician mecanic intretinere si reparatii

3. Tema: Proiectarea procesului tehnologic de reparatii

4. Subiectul: Diagnosticarea si sortarea pieselor

5. Tipul lectiei: Laborator tehnologic

6. Timpul acordat: 100'

7. Data: 12.12.2006

8. Cadru didactic:

9. Scopul lectiei:

Stabilirea strategiilor de elaborare a tehnologiilor de diagnosticare si sortare a pieselor in vederea reparatiilor, in conditii de productivitate si eficienta economica prin:

Formarea de noi competente privind strategiile, metodele, mijloacele si tehnologiile specifice pentru diagnosticarea si sortarea pieselor in conformitate cu defectele constatate.

Formarea de priceperi si deprinderi pentru:

- Identificarea solicitarilor si tipurilor de uzura ale pieselor.

- Selectarea metodelor de control a pieselor.

- Efectuarea controlului pieselor.

- Depistarea defectelor pieselor.

- Determinarii cauzelor uzarii pieselor.

- Sortarea pieselor in vederea repararii

- Identificarea si rezolvarea problemelor complexe

Formarea abilitatilor necesare pentru integrarea noilor cunostinte in sistemul celor anterioare si valorificarea lor prin transfer si creativitate.

10. Obiective operationale:

Dupa parcurgerea lectiei elevii vor fi capabili sa:

Codul obiectivului

Continutul obiectivului

Conditiile in care se probeaza comportamentul

Criteriul de realizare

O1 Identifice si sa caracterizeze constructiv si functional organele de masini componente ale sistemelor tehnice. Se ofera desenele de ansamblu a doua sisteme tehnice (prin fise de lucru) Identificarea si caracterizarea corecta a cel putin 50 % dintre organele de masini ale sistemelor tehnice oferite.

O2 Determine solicitarile si tipurile de uzura ale organelor pieselor componente ale sistemelor tehnice. Se ofera doua organe de masini componente ale sistemelor tehnice prezentate anterior. Determinarea corecta a cel putin 66,6 % a solicitarilor si uzurilor corespunzatoare.

O3 Constate defectele semifabricatelor, pieselor si sistemelor tehnice

Se ofera modele fizice de semifabricate si organe de masini, respectiv doua fise de lucru cu sisteme tehnice cu diferite grade de uzura. Constatarea argumentata a cel putin 75 % din defecte.

O4 Analizeze cauzele producerii defectelor semifabricatelor, pieselor si sistemelor tehnice Precizarea corecta si argumentata a cel putin 50 % din cauze.

O5 Aleaga metodele, respectiv mijloacele si aparatele de masura si control corespunzatoare metodelor de apreciere a uzurilor Se ofera modele fizice de organe de masini cu diferite grade de uzura. Alegerea corecta si argumentata a metodelor si A.M.C.-urilor corespunzatoare in proportie de cel putin 66,6 %.

O6 Sorteze semifabricatele si piesele dupa cauzele si valorile uzurilor.

Se ofera modele fizice de semifabricate si organe de masini cu diferite grade de uzura.

Sortarea corecta a cel putin 75 % din numarul de piese analizate si diagnosticate

O7 Precizeze documentele specifice si tehnica elaborarii tehnologiilor necesare pentru repararea sistemelor tehnice, a subansamblurilor si a pieselor. Precizarea corecta si argumentata a cel putin 75% din documentatia necesara si continutul tehnicilor pentru elaborarea tehnologiei de reparare.

O8 Aplice legislatia si reglementarile privind securitatea si sanatatea la locul de munca, prevenirea si stingerea incendiilor la operatiile de intretinere si reparatii ale masinilor, instalatiilor si utilajelor. Prezentarea a 10 reguli pentru N.T.S.M., P.S.I., respectiv sanatatea si igiena la locul de munca. Cunoasterea si respectarea

100 % a regulilor.

O9

Colaboreze cu membrii unei echipe, sa-si asume roluri, sa identifice sarcini si resurse la executarea lucrarilor de intretinere si reparatii ale masinilor, instalatiilor si utilajelor. Se ofera informatiile despre abilitatile de comunicare in echipa, abilitatile pentru crearea unui climat sanatos de grup, abilitati pentru un proces eficace in grup, evaluarea muncii in grup. Abilitatile de lucru in echipa (,,a fi un membru eficace a grupului") implementate corect si acceptate de grup, cel putin 75 %.

11. Resurse educationale:

a) Continutul invatarii

Campul de informatii

- Ardeleanu Carmen, Detectarea defectelor, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Banica Marina, Tehnologia materialelor, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Cucean Maria, Intretinere planificata, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Dobre Marinela, s.a., Planificarea si organizarea productiei, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Gheorghiu Tatiana, Constantin Nicolae, Tehnici de masurare in domeniu, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Maniga Vasile, s.a., Sanatatea si securitatea muncii, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Majinescu Ileana Maria, s.a., Asigurarea calitatii, Auxiliar curricular, M.Ed.C., Programul PHARE TVET RO 2003/005-551.01.02, clasa a XII-a, 2006.

- Soitu Laurentiu, s.a., Strategii educationale centrate pe elev, M.Ed.C., UNICEF, Bucuresti, 2006.

- M.Ed.C., C.N.D.I.P.T., Programa scolara pentru pregatire practica, clasele a XI-a si a XII-a, profilul Tehnic, specializarea mecanic, tehnician mecanic pentru intretinere si reparatii, nr. 4508/26.09.2001.

Continutul stiintific

ANEXA I - Fisa de documentare (Diagnosticarea si sortarea pieselor) si ANEXA V - fise de lucru, fise test de lucru si fise test.

Elementele care au o contributie esentiala la realizarea obiectivelor operationale

- utilizarea strategiilor educationale centrate de elev (active si mediate);

- folosirea invatarii prin cooperare (ANEXA IV);

- legarea organica a teoriei cu practica;

- facilitarea invatarii active (invatarea prin descoperire, acordarea timpului necesar pentru reflectie, alcatuirea de grupe de elevi, etc.);

- incurajarea gandirii critice (utilizarea metodelor de grup, invatarea pe baza de proiect, etc.);

- instruirea practica se desfasoara in spatii special amenajate si dotate corespunzator cu utilizarea preponderenta a: fiselor de lucru, fiselor tehnologice, schemelor structurale, cartilor tehnice si instructiunilor de utilizare a mijloacelor de masurare, suporturilor de curs/ aplicative audio-video sau / si multimedia, soft-urilor educationale);

- utilizarea unui sistem de evaluare modern si eficient caracterizat prin: validitate, fidelitate, aplicabilitate practica, rentabilitate, credibilitate, compatibilitate cu invatarea eficienta si flexibilitate.

- folosirea intensiva a interdisciplinaritatii si a intradisciplinaritatii (utilizarea si aplicarea cunostintelor, priceperilor si deprinderilor dobandite anterior in cadrul disciplinelor tehnologice : Studiul materialelor, Organe de masini, Rezistenta materialelor, Desen tehnic industrial, Masurari tehnice, Tehnologia elaborarii si prelucrarii semifabricatelor, Asamblarea, intretinerea si repararea masinilor, instalatiilor si utilajelor, instruire practica, Fizica, Chimie, etc.).

b) Resurse psihologice

Capacitatea de invatare de care dispune clasa

In general elevii clasei poseda nivelul de cunostinte necesar pentru invatarea mediata activa. Totusi se constata adesea, in timpul proceselor instructiv-educative, blocaje ale acestora datorate:

- necunoasterii tuturor, conceptelor manifestata prin imposibilitatea formularii si definirii acestora;

- cunoasterii partiale a procedurilor si algoritmilor de rezolvare a tehnicilor de masurare in domeniu;

- lipsei abilitatilor de planificare si executie a sarcinilor, cat si a monitorizarii performantelor;

- lipsei abilitatilor de lucru in grup;

- aptitudinilor si atitudinilor care sa le faciliteze saltul de la ,,a sti" la cel ,,a sti a face".

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiectarea procesului tehnologic de reparatii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 229 cuvinte
Nr caractere:
24 654 caractere
Marime:
258.26KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
proces tehnologic, reparatii, planificare, metodologii
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!