Scoala cu clasele I-VIII Floresti
Data: 18.10.2007
Institutor: georgiana elefterios
Aria curriculara: Matematica si Stiinte ale naturii
Obiectul : Matematica
Unitatea de invatare: Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 30 cu trecere peste ordin
Subiectul :Evaluare
Tipul lectiei: consolidarea priceperilor si deprinderilor (sistematizare)
Scopul lectiei:
Sistematizarea cunostintelor si exersarea deprinderilor dobandite de elevi cu privire la algoritmul adunarii si scaderii numerelor naturale formate din zeci si unitati;
Reactualizarea termenilor specifici limbajului matematic;
Exersarea gandirii prin calcul oral si rezolvarea unor probleme simple;
Consolidarea deprinderilor de munca independenta.
Obiective cadru:
1.Cunoasterea si utilizarea conceptelor specifice matematicii;
2.Dezvoltarea capacitatilor de explorare / investigare si rezolvare de probleme;
3.Formarea si dezvoltarea capacitatii de a comunica utilizand limbajul matematic;
4.Dezvoltarea interesului si a motivatiei pentru studiul si aplicarea matematicii in contexte variate.
Obiective de referinta:
1.1.sa efectueze operatii de adunare si de scadere;
2.1. sa exploreze modalitati variate de compunere si descompunere a numerelor;
2.2. sa estimeze ordinul de marime al rezultatului unei operatii pentru a limita erorile de calcul;
2.3. sa rezolve probleme care presupun o singura operatie dintre cele invatate;
2.4. sa formuleze, oral si in scris, exercitii si probleme cu numere, care se rezolva printr-o singura operatie;
2.5. sa sesizeze asocierea dintre elementele a doua categorii de obiecte pe baza unor reguli date;
3.1. sa exprime oral, in cuvinte proprii, etape ale rezolvarii unor probleme;
4.1. sa manifeste o atitudine pozitiva pentru aflarea rezultatelor unor exercitii si probleme;
4.2. sa manifeste disponibilitate in utilizarea numerelor si a calculelor in viata cotidiana;
Obiective operationale:
a) cognitive:
1.1.1 - sa efectueze corect exercitii de adunare si scadere cu doua numere naturale in concentrul 0 - 30, cu si fara trecere peste ordin;
1.1.2- sa cunoasca notiunile de: suma (total), termeni, diferenta (rest), descazut, scazator;
2.1.1- sa completeze tabelul cu rezultate corecte;
2.2.1- sa efectueze mintal operatii de adunare si scadere, apoi sa le verifice cu ajutorul obiectelor(joc didactic);
2.3.1- sa rezolve probleme care presupun o operatie din cele invatate;
2.4.1- sa compuna probleme cu ajutorul datelor sau imaginilor suport;
2.5.1- sa determine termenul necunoscut dintr-un exercitiu ;
3.1.1- sa spuna ,oral, inainte de rezolvarea problemei, etapele pe care trebuie sa le urmarim in aflarea rezultatului acesteia.
b) afective: 4.1.1- sa participe cu interes la lectie.
Forme de organizare:
- frontala,
- individuala.
Strategia didactica: activ-participativa
Resurse:
a)procedurale:
- exercitiul,
- explicatia,
- conversatia,
- problematizarea,
- jocul didactic-cubul;
b)materiale: - fisa de munca independenta,- manual;- un bol cu mingi de ping-pong;- un cub din carton.
c) bibliografice:
1.,,Ghidul programului de informare/formare a institutorilor/ invatatorilor - curriculum pentru clasele I si a II-a", Ministerul educatiei, cercetarii si tineretului, Centrul national de formare a personalului din invatamantul primar, Bucuresti, 2003
2.,,Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de Matematica - primar si gimnaziu",MEC si Consiliul National pentru curriculum, Bucuresti, 2001
3.,,Metodica predarii matematicii la clasele I-IV",Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1988
d)umane: 16 elevi
e)temporale: durata orei 45 minute
f)spatiale: locul desfasurarii activitatii: sala de clasa
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.