Proiect didactic - Educație moral-civică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

DATA: 12.03.2009

GRUPA: pregatitoare

CATEGORIA DE ACTIVITATE: Educatie moral civica

TEMA ACTIVITATII: Norme de conduita; valori morale - cinstea si adevarul

MIJLOC DE REALIZARE: povestirea educatoarei

SUBIECTUL ACTIVITATII: Portofelul

SCOPUL ACTIVITATII:

- Valorificarea cunostintelor copiilor cu privire la norme de comportare civilizata, atitudini si conduite morale.

- Aprecierea in situatii concrete a unor comportamente pozitive in raport cu norme cunoscute.

- Transpunerea in relatiile cu cei din jur a trairilor afective pozitive.

OBIECTIVE OPERATIONALE:

O1. - sa asculte cu atentie expunerea educatoarei pentru a retine personaje si actiuni ale acestora;

O2 - sa analizeze faptele si comportamentele personajului central, identificand trasaturile morale ale acestuia;

O3 - sa exemplifice diferite comportamente si atitudini similare, din experiente proprii de viata.

Metode si procedee: conversatia euristica, povestirea, explicatia, problematizarea.

Forme de organizare: semicerc;

Resurse organizatorice temporale : 30 minute;

Desfasurarea activitatii

Evenimentul didactic Ob. Continutul

stiintific Strategii si metode didactice Evaluare Evaluare

1.Moment organizatoric - Aerisirea salii de grupa;

- Asezarea scaunelor in forma de semicerc;

- Intrarea organizata a copiilor in clasa.

2. Captarea atentiei

-Copii, voi spuneti adevarul?

-Cand va intreaba mama daca la gradinita ati fost cuminti, voi ce-i spuneti?

-E mereu asa? Sunteti in fiecare chiar atat de cuminti?

-conversatia

-discutia

colectiva

- evaluare colectiva;

3. Anuntarea subiectului activitatii Copii, eu am sa incep o poveste, despre un baietel, putin mai mare decat voi. Voi veti termina poveste, ii veti da un final cum veti dori voi.

- expunerea

4. Dirijarea

invatarii

O1

O2

O2

O2

O2

O2 Povestirea se spune rar, astfel incat copilul sa inteleaga mesajul pentru a dori sa continue povestea.

Intr-o zi frumoasa de primavara, cand iarba se legana in bataia vantului, cu verdele ei crud, pomii isi dezbracasera petalele florilor. Soarele cocea repede primele fructe ale primaverii.

Intorcandu-se de la scoala, Alin vazuse la aprozar (magazin in care se vand produse din agricultura) cirese coapte. Facandu-i-se pofta, alerga acasa si o ruga pe mama lui sa-i dea bani sa cumpere cirese. Mama ii da banii ceruti, el se intoarce la magazin si se aseza la rand.

In fata lui era un batran care purta ochelari si un baston in mana. Batranul cere vanzatoarei 2 kilograme de cirese si plati. Da sa puna portofelul in buzunar, dar nu l-a pus bine. Portofelul ii cazuse alaturi. Batranul a iesit din aprozar fara sa observe ca-i cazuse portofelul.

Alin, fiind in spatele batranului, a vazut cand portofelul i-a cazut.

Aici educatoarea intrerupe povestirea si-i roaga pe copii sa continue.

- Sa vedem copii, ce credeti voi ca ar trebui sa se intample in continuarea povestirii ?

- Ce credeti ca s-a intamplat mai departe?

-Dupa parerea vostra, ce a facut Alin, vazand portofelul pe jos?

Copil: A luat portofelul si a fugit dupa batran, inapoindu-i portofelul cazut.

-Bun, sa vedem. De ce credeti ca i-a dat inapoi portofelul?

Pentru ca era un copil bun, un copil cinstit si stia ca nu-i frumos sa ia un lucru care nu era al lui. Nu e bine sa luam noi lucrul altuia. A invatat la gradinita, la scoala, de la bunici ca nu e bine sa luam lucrurile care nu sunt ale noastre.

-Ce-ar fi zis bunicul, cand Alin i-ar fi dat portofelul? Bunicul s-a bucurat mult, i-ar fi multumit baiatului ca i-a dat portofelul inapoi. Alin ar fi fost multumit si el, ca facuse o fapta buna.

Copil: Alin a pastrat portofelul.

-Se putea intampla si asta. Ce facea Alin cu portofelul luat?

In portofel poate erau bani, si cu banii Alin isi putea cumpara si alte lucruri. In portofel poate erau si acte. Alin nu avea ce sa faca cu ele. Astfel, ii facea un mare rau batranului, cu siguranta el avand mare nevoie de acte.

- Oare proceda bine Alin, daca lua portofelul? Ar fi fost un copil rau, ar fi fost considerat un hot, pentru ca portofelul nu era al lui.

Copil: Alin nici nu a luat portofelul, nici nu l-a dat inapoi. L-a lasat acolo.

-Ce s-ar fi intamplat? Bunicul, pana la urma, si-ar fi dat seama pana la urma ca-si pierduse portofelul. Bineinteles ca ar fi fost suparat, ca nu mai avea bani si ca nu stie ce-o sa se faca, pana mai face rost de alti bani.

-Il putem condamna, in acest caz, pe Alin? A procedat el bine, ca nici nu l-a luat el, dar nici nu l-a dat inapoi? A facut foarte bine ca nu l-a luat el, ca nu l-a furat, dar putea sa-l dea inapoi.

- Ce putea sa faca Alin, daca nu-l mai gasise pe batran si voia totusi sa inapoieze portofelul?

Putea sa se duca la politie, sa zica celor de acolo ca a gasit acel portofel si poate cineva il cauta.

-Oare politistii ce-ar fi zis, cand au vazut ca Alin e un baiat cinstit si adusese portofelul? Bravo lui, se vede ca nu-i place sa se infrupte din munca altuia. Are o crestere si educatie frumoasa, este un copil cinstit si parintii trebuie sa se bucure de el.

Alin ar fi fost apreciat ca ar fi facut o fapta buna, politistii i-ar fi zis ca este un copil cinstit. Bravo lui!

-Ei copii, dupa ce am auzit toate variantele posibile, care credeti ca este decizia cea mai potrivita? Ca Alin sa dea inapoi portofelul batranului.

- Daca Alin ar fi dat inapoi portofelul, ce calitate ar avea el, cum ar fi el? Ar fi un baiat.. ? Bun, cinstit, care spune adevarul si ar face o fapta buna.

- expunerea

-conversatia

- problematizarea

- explicatia

- problematizarea

- explicatia

- problematizarea

- explicatia

-conversatia

- explicatia

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect didactic - Educatie moral-civica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 196 cuvinte
Nr caractere:
5 252 caractere
Marime:
13.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
educatie, scoala
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Mihaela Ungureanu
Sus!