Tema lectiei (subiectul): Inteligenta - ca aptitudine generala
Tipul lectiei: dobandire de cunostinte
Scopul (cadrul specific): asimilarea si aplicarea cunostintelor referitoare la inteligenta ca aptitudine generala
Obiective operationale:
1.Sa defineasca corect inteligenta ca aptitudine generala
2.Sa enumere factorii care determina inteligenta
3.Sa enumere stadiile de dezvoltare din teoria genetica a lui Piaget
4.Sa faca diferenta dintre caracteristicile factorului g din teoria lui Spearman si caracteristicile factorului s din teoria lui Thurstone
Strategia Metode: expunerea, conversatia, explicatia, problematizarea Forme de organizare: frontal si individual Evaluare: -
Bibliografie:
- Neculau , A.(coordonator), Iacob, L., Salavastru, D., Boncu. S., Lungu. O., Psihologie - Manual pentru clasa a X-a, Ed.Polirom, 2000
Nr.crt.
Evenimentele/etapele lectiei
Obiective
Timp Continutul lectieiStrategia didactica
Obsevatii
Metode
MijloaceForme de organizare
Evaluare
1.Captarea atentiei
1'Se creeaza conditii optime pentru desfasurarea lectiei. Profesorul stimuleaza curiozitatea elevilor intrebandu-i ,,Ati auzit de atatea ori vorbindu-se despre oameni destepti sau inteligenti si despre oameni mai putin inteligenti. Haide-ti sa aflam impreuna ce inseamna sa fim inteligenti."Expunerea
Conversatia
Frontal
2.Anuntarea subiectului si a obiectivelor
2'Profesorul anunta subiectul lectiei si enunta obiectivele pe care, impreuna cu elevii, doreste sa le atinga la finalul celor 50 de minute si anume: Sa defineasca corect inteligenta ca aptitudine generala, sa enumere factorii care determina inteligenta, sa enumere stadiile de dezvoltare din teoria lui Piaget, sa faca diferenta dintre caracteristicile factorului g din teoria lui Spearman si caracteristicile factorului s din teoria lui Thurstone
Expunerea
Frontal
3.Reactualizarea cunostintelor anterioare
3'Profesorul face o analogie cu aptitudinile - ii intreaba pe elevi definitia aptitudinilor si le spune ca in lectia aceasta este vorbe despre inteligenta ca aptitudine generala.Explicatia
Conversatia
Frontal
4.
Prezentarea noului continut si dirijarea invatarii
O1
O2
O3
O4
27'Profesorul face o scurta introducere despre inteligenta. Elevii asculta activ ceea ce le spune profesorul.
Profesorul prezinta definitia inteligentei, factorii care se iau in considerare atunci cand catalogam o persoana ca fiind inteligenta si teoriile lui Piaget respectiv cea a lui Spearman si Thurstone.
Elevii asculta activ continutul prezentat de profesor, iau notite si pun eventuale intrebari.
Expunerea
Explicatia
Conversatia
Frontal
5.Aplicarea cunostintelor7'Profesorul le arata elevilor cateva planse din testul de inteligenta Raven si le cere sa le rezolve.
Explicatia
Conversatia
Problemati-area
Individual
6.Conexiunea inversa7'Profesorul ii intreaba pe elevi cateva aptitudini care fac parte din aptitudinea generala care se numeste inteligenta.ConversatiaPe grupe
Frontal
7.Asigurarea retentiei si transferuluiO2
O31'Profesorul le da tema elevilor sa rezolve exercitiul ExplicatiaFrontal
8.Aprecierea activitatii si concluzii2'Atat profesorul cat si elevii fac aprecieri referitoare la desfasurarea orei.Conversatia Frontal
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.