ȘCOALA: Gimnazială Nr. 1 Românești
PROFESOR :
DATA : 15.04.2019
CLASA: a V-a
DISCIPLINA: Matematica
UNITATEA DE INVATARE: Elemente de geometrie
SUBIECTUL LECTIEI: Unghiul
TIPUL LECTIEI: Lecție mixtă
DURATA : 50 min
SCOPUL LECȚIEI : Însușirea de către elevi a noțiunii de unghi, identificarea unghiurilor, scrierea și citirea corectă a unghiurilor.
COMPETENTE GENERALE :
1. Identificarea unor date si relatii matematice, în contextul în care acestea apar
2. Prelucrarea unor date matematice de tip cantitativ, calitativ, structural, cuprinse în diverse surse informaționale;
3. Utilizarea conceptelor și a algoritmilor specifici în diverse contexte matematice ;
4. Exprimarea în limbaj specific matematicii a informațiilor, concluziilor și demersurilor de rezolvare pentru o situație dată;
5. Analizarea caracteristicilor matematice ale unei situații date;
6. Modelarea matematica a unei situații date, prin integrarea achizițiilor din diferite domenii.
COMPETENȚE SPECIFICE:
CS 1. Identificarea noțiunilor geometrice elementare și a unităților de măsură în diferite context
CS 2. Utilizarea instrumentelor geometrice pentru a măsura sau pentru a construi configurații geometrice
CS 3. Interpretarea pein recunoașterea elementelor, a măsurilor lor și a relațiilor dintre ele, a unei configurații geometrice dintr-o problem dată
Obiectivele operaționale ale lecției: Pe parcursul activității și la sfârșitul lecției fiecare elev va fi capabil:
A. Cognitive:
OC1: Să observe unghiuri în diferite contexte;
OC2: Să definească și să identifice elementele unghiurilor ;
OC3 : Să citească corect unghiurile, să utilizeze corect notațiile ;
OC4: Să identifice interiorul și exteriorul unui unghi;
OC5 : Să rezolve exerciții simple, aplicând noțiunile teoretice învățate;
B. Psiho-Motorii :
OP1 : Să-și dezvolte atenția, gândirea, imaginația, spiritul de observație și comparație ;
OP2 : Să aducă completări la enunțurile din fișele de lucru;
OP3: Să - și dezvolte modul de exprimare orală și scrisă.
C. Afective:
OA1: Să conștientizeze prezența unor exigențe referitoare la noțiunile teoretice învățate;
OA2: Sa-si dezvolte interesul pentru studiul matematicii prin aplicarea cunostintelor în probleme variate;
OA3: Să-și dezvolte capacitatea de reflecție și de formulare a concluziilor referitoare la sensul lecției desfășurate;
STRATEGII DIDACTICE:
a) Metode si procedee: conversatia, explicatia, exercitiul, modelarea, descoperirea, sinteza, problematizarea;
b) Mijloace materiale : prezentare PPT, vidioproiector, tablă interactivă, creta, tabla, instrumente geometrice, fișă de lucru;
c) Forme de organizare : Frontala, individuală.
d) Forme de evaluare : observare sistematică;
1. Cicu, I. și col. - Matematică.Manual pentru clasa a V - a , Editura Intuitext, București, 2018.
2. Matematică pentru clasa a V a, Editura CD Press, Cristian Alexandrescu, A.C.Birta, C.T.Olteanu
3. Resurse educaționale pe Internet: https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Matematica/Intuitext/A519.pdf
4. Imagini Internet pentru realizarea PPT
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.