SCOALA: Gimnaziala Nr. 1 Romanesti
PROFESOR :
DATA : 15.04.2019
CLASA: a V-a
DISCIPLINA: Matematica
UNITATEA DE INVATARE: Elemente de geometrie
SUBIECTUL LECTIEI: Unghiul
TIPUL LECTIEI: Lectie mixta
DURATA : 50 min
SCOPUL LECTIEI : Insusirea de catre elevi a notiunii de unghi, identificarea unghiurilor, scrierea si citirea corecta a unghiurilor.
COMPETENTE GENERALE :
1. Identificarea unor date si relatii matematice, in contextul in care acestea apar
2. Prelucrarea unor date matematice de tip cantitativ, calitativ, structural, cuprinse in diverse surse informationale;
3. Utilizarea conceptelor si a algoritmilor specifici in diverse contexte matematice ;
4. Exprimarea in limbaj specific matematicii a informatiilor, concluziilor si demersurilor de rezolvare pentru o situatie data;
5. Analizarea caracteristicilor matematice ale unei situatii date;
6. Modelarea matematica a unei situatii date, prin integrarea achizitiilor din diferite domenii.
COMPETENTE SPECIFICE:
CS 1. Identificarea notiunilor geometrice elementare si a unitatilor de masura in diferite context
CS 2. Utilizarea instrumentelor geometrice pentru a masura sau pentru a construi configuratii geometrice
CS 3. Interpretarea pein recunoasterea elementelor, a masurilor lor si a relatiilor dintre ele, a unei configuratii geometrice dintr-o problem data
Obiectivele operationale ale lectiei: Pe parcursul activitatii si la sfarsitul lectiei fiecare elev va fi capabil:
A. Cognitive:
OC1: Sa observe unghiuri in diferite contexte;
OC2: Sa defineasca si sa identifice elementele unghiurilor ;
OC3 : Sa citeasca corect unghiurile, sa utilizeze corect notatiile ;
OC4: Sa identifice interiorul si exteriorul unui unghi;
OC5 : Sa rezolve exercitii simple, aplicand notiunile teoretice invatate;
B. Psiho-Motorii :
OP1 : Sa-si dezvolte atentia, gandirea, imaginatia, spiritul de observatie si comparatie ;
OP2 : Sa aduca completari la enunturile din fisele de lucru;
OP3: Sa - si dezvolte modul de exprimare orala si scrisa.
C. Afective:
OA1: Sa constientizeze prezenta unor exigente referitoare la notiunile teoretice invatate;
OA2: Sa-si dezvolte interesul pentru studiul matematicii prin aplicarea cunostintelor in probleme variate;
OA3: Sa-si dezvolte capacitatea de reflectie si de formulare a concluziilor referitoare la sensul lectiei desfasurate;
STRATEGII DIDACTICE:
a) Metode si procedee: conversatia, explicatia, exercitiul, modelarea, descoperirea, sinteza, problematizarea;
b) Mijloace materiale : prezentare PPT, vidioproiector, tabla interactiva, creta, tabla, instrumente geometrice, fisa de lucru;
c) Forme de organizare : Frontala, individuala.
d) Forme de evaluare : observare sistematica;
1. Cicu, I. si col. - Matematica.Manual pentru clasa a V - a , Editura Intuitext, Bucuresti, 2018.
2. Matematica pentru clasa a V a, Editura CD Press, Cristian Alexandrescu, A.C.Birta, C.T.Olteanu
3. Resurse educationale pe Internet: https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Matematica/Intuitext/A519.pdf
4. Imagini Internet pentru realizarea PPT
Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont
Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?