Data: 25.03.2009
Invatator: Smarandoiu Tamara
Practicanta : Barbu Simona
Unitatea de invatamant: Scoala Generala nr 5
Clasa: I B
Obiectul: Matematica
Subiectul:Exercitii de adunare si scadere in concentrul 0-100 fara trecere peste ordin
Tipul lectiei: consolidare
Obiective cadru
- Dezvoltarea gandirii logice, a atentiei si a memoriei
- Cultivarea interesului pentru rezolvarea de exercitii si probleme
- Dezvoltarea capacitatii de a rezolva cu usurinta exercitii si probleme folosind operatii de adunare si scadere
Obiective de referinta:
-sa efectueze operatii de adunare si scadere cu numere de la 0 la 100,fara trecere peste ordin;
-sa compuna oral probleme si exercitii cu numere da la 0 la 10 fara trecere peste ordin;
- sa manifeste disponibilitate si placere in a utiliza numerele;
- sa creeze siruri pe baza unor reguli date
Obiective operationale:
a)cognitiv-informationale:
O1 sa raporteze numarul la cantitatea corespunzatoare de obiecte (simboluri) si invers;
O2 sa recunoasca cifra corespunzatoare numarului de elemente (obiecte);
O3 sa determine locul fiecarui numar in sirul numeric;
O4 sa rezolve cu usurinta exercitiile cu numerele cuprinse intre 0-100, fara trecere peste ordin;
b)psiho-motorii:
O5 sa asocieze cifra numarului corespunzator;
O6 sa construiasca sirul numeric crescator si descrescator;
O7 sa manuiasca materialele puse la dispozitie;
c)afectiv-volitive:
O8 sa-si coordoneze actiunile in colectiv;
O9 sa recepteze afectiv regulile jocului;
O10 sa manifeste independenta in realizarea sarcinilor activitatii fisei;
Resurse
Procedurale :conversatia, explicatia, exercitiul, munca independenta,problematizarea,jocul didactic;
Materiale :fise, numaratoare, , carioci;
Temporale:50 min
Forme de organizare:frontal, individual;
Bibliografie
M. E.C.T ,Programa scolara pentru cls I,II ,Bucuresti, 2003 ;
M. Neagu, M. Mocanu," Metodica predarii matematicii in ciclul primar", Polirom,2007;
Maria Oprescu, Culegere de matematica pentru clasele I, II, Ed. Hieropolis, 2008;
www.didactic.ro
Desfasurarea lectiei
Etapele lectiei Obiective opera-
tionale
Continutul lectiei Metode didactice Forme de organizare a activitatii
Momentul
organizatoric Asigur conditiile necesare desfasurarii lectiei in bune conditii.
conversatia
Reactualiza-
rea
cunostintelor
insusite
anterior
O3
O6
O3
Copii,haideti sa ne aducem aminte impreuna de cateva lucruri invatate impreuna.
Cine numara crescator de la 20 la 30?
Cine numara descrescator de la 50 la 40 ?
Care sunt vecinii lui 56?
Dar ai lui 31?
Care este numarul cu 5 mai mare ca 21?Care este numarul cu 7 mai mare ca 41?
Foarte bine copii!
Cum se numeste rezultatul adunarii?
Dar rezultatul scaderii?
Conversatia
Exercitiul
Exercitiul
Frontala
Frontala
Frontala
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.