Matematică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Data: 25.03.2009

Invatator: Smarandoiu Tamara

Practicanta : Barbu Simona

Unitatea de invatamant: Scoala Generala nr 5

Clasa: I B

Obiectul: Matematica

Subiectul:Exercitii de adunare si scadere in concentrul 0-100 fara trecere peste ordin

Tipul lectiei: consolidare

Obiective cadru

- Dezvoltarea gandirii logice, a atentiei si a memoriei

- Cultivarea interesului pentru rezolvarea de exercitii si probleme

- Dezvoltarea capacitatii de a rezolva cu usurinta exercitii si probleme folosind operatii de adunare si scadere

Obiective de referinta:

-sa efectueze operatii de adunare si scadere cu numere de la 0 la 100,fara trecere peste ordin;

-sa compuna oral probleme si exercitii cu numere da la 0 la 10 fara trecere peste ordin;

- sa manifeste disponibilitate si placere in a utiliza numerele;

- sa creeze siruri pe baza unor reguli date

Obiective operationale:

a)cognitiv-informationale:

O1 sa raporteze numarul la cantitatea corespunzatoare de obiecte (simboluri) si invers;

O2 sa recunoasca cifra corespunzatoare numarului de elemente (obiecte);

O3 sa determine locul fiecarui numar in sirul numeric;

O4 sa rezolve cu usurinta exercitiile cu numerele cuprinse intre 0-100, fara trecere peste ordin;

b)psiho-motorii:

O5 sa asocieze cifra numarului corespunzator;

O6 sa construiasca sirul numeric crescator si descrescator;

O7 sa manuiasca materialele puse la dispozitie;

c)afectiv-volitive:

O8 sa-si coordoneze actiunile in colectiv;

O9 sa recepteze afectiv regulile jocului;

O10 sa manifeste independenta in realizarea sarcinilor activitatii fisei;

Resurse

Procedurale :conversatia, explicatia, exercitiul, munca independenta,problematizarea,jocul didactic;

Materiale :fise, numaratoare, , carioci;

Temporale:50 min

Forme de organizare:frontal, individual;

Bibliografie

M. E.C.T ,Programa scolara pentru cls I,II ,Bucuresti, 2003 ;

M. Neagu, M. Mocanu," Metodica predarii matematicii in ciclul primar", Polirom,2007;

Maria Oprescu, Culegere de matematica pentru clasele I, II, Ed. Hieropolis, 2008;

www.didactic.ro

Desfasurarea lectiei

Etapele lectiei Obiective opera-

tionale

Continutul lectiei Metode didactice Forme de organizare a activitatii

Momentul

organizatoric Asigur conditiile necesare desfasurarii lectiei in bune conditii.

conversatia

Reactualiza-

rea

cunostintelor

insusite

anterior

O3

O6

O3

Copii,haideti sa ne aducem aminte impreuna de cateva lucruri invatate impreuna.

Cine numara crescator de la 20 la 30?

Cine numara descrescator de la 50 la 40 ?

Care sunt vecinii lui 56?

Dar ai lui 31?

Care este numarul cu 5 mai mare ca 21?Care este numarul cu 7 mai mare ca 41?

Foarte bine copii!

Cum se numeste rezultatul adunarii?

Dar rezultatul scaderii?

Conversatia

Exercitiul

Exercitiul

Frontala

Frontala

Frontala

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Matematica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
647 cuvinte
Nr caractere:
4 126 caractere
Marime:
97.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
lectie, desfasurare
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!