Matematică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Data: 7.01.2009

Invatator: Smarandoiu Tamara

Practicanta : Barbu Simona

Unitatea de invatamant: Scoala Generala nr 5

Clasa: I B

Obiectul: Matematica

Subiectul:Exercitii de adunare si scadere in concentrul 0-10

Tipul lectiei: consolidare

Obiective cadru

- Dezvoltarea gandirii logice, a atentiei si a memoriei

- Cultivarea interesului pentru rezolvarea de exercitii si probleme

- Dezvoltarea capacitatii de a rezolva cu usurinta exercitii si probleme folosind operatii de adunare si scadere

Obiective de referinta:

-sa efectueze operatii de adunare si scadere cu numere de la 0 la 10;

-sa compuna oral probleme si exercitii cu numere da la 0 la 10;

- sa manifeste disponibilitate si placere in a utiliza numerele;

- sa continue modele repetitive reprezentate prin desene sau numere mai mici decat 10

- sa creeze siruri pe baza unor reguli date

Obiective operationale:

a)cognitiv-informationale:

O1 sa raporteze numarul la cantitatea corespunzatoare de obiecte (simboluri) si invers;

O2 sa recunoasca cifra corespunzatoare numarului de elemente (obiecte);

O3 sa determine locul fiecarui numar in sirul numeric;

O4 sa rezolve cu usurinta exercitiile cu numerele cuprinse intre 0-10

b)psiho-motorii:

O5 sa asocieze cifra numarului corespunzator;

O6 sa construiasca sirul numeric crescator si descrescator;

O7 sa manuiasca materialele puse la dispozitie;

c)afectiv-volitive:

O8 sa-si coordoneze actiunile in colectiv;

O9 sa recepteze afectiv regulile jocului;

O10 sa manifeste independenta in realizarea sarcinilor activitatii fisei;

Resurse

Procedurale :conversatia, explicatia, exercitiul, munca independenta,problematizarea,jocul didactic;

Materiale :fise, numaratoare, , carioci;

Temporale: 45 min

Forme de organizare:frontal, individual;

Bibliografie

M. E.C.T ,Programa scolara pentru cls I,II ,Bucuresti, 2003 ;

M. Neagu, M. Mocanu," Metodica predarii matematicii in ciclul primar", Polirom,2007;

Maria Oprescu, Culegere de matematica pentru clasele I, II, Ed. Hieropolis, 2008;

www.didactic.ro

Desfasurarea lectiei

Etapele lectiei Obiective opera-

tionale

Continutul lectiei Metode didactice Forme de organizare a activitatii

Momentul

organizatoric Asigur conditiile necesare desfasurarii lectiei in bune conditii.

conversatia

Reactualiza-

rea

cunostintelor

insusite

anterior

O3

O6

O3 Copii,haideti sa ne aducem aminte impreuna de cateva lucruri invatate impreuna.

Cine numara pana la 10 crescator?

Cine numara pana la 10 descrescator?

Care sunt vecinii lui 5?

Dar ai lui 3?

Numarati din 3 in 3 si din 2 in 2.

Care este numarul cu 5 mai mare ca 2?Care este numarul cu 6 mai mare ca 1?

Care este numarul cu 4 mai mic ca 8?Dar cu 1 mai mic ca 5?

Foarte bine copii!

Cum se numeste rezultatul adunarii?

Dar rezultatul scaderii?

Conversatia

Exercitiul

Exercitiul

Frontala

Frontala

Frontala

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Matematica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
641 cuvinte
Nr caractere:
4 162 caractere
Marime:
15.03KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
lectie, desfasurare
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!