Educatia fizica si Educatia pentru sanatate - Dezvoltarea personala si Educatia pentru familie si viata in societate

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Data: 27.09.17

Grupa pregatitoare (6-7 ani )

Tema proiectului: ,,Accidente casnice"

Tema zilei: ,,Singur acasa"

Forma de realizare: activitate integrata

Forme de organizare: Grup mare, grup mic, individual

Tipul de activitate: De predare - invatare

Obiective de referinta:

- Sa identifice elementele unui mod sanatos de viata, situatiile de risc pentru sanatatea personala si a altora;

- Sa identifice, sa accepte si sa respecte un stil de viata sanatos,

Obiective operationale:

Cognitive:

- Sa identifice regulile de comportament acasa pentru a evita accidentele, situatiile de risc;

Socio-afective:

- Sa se implice cu usurinta in activitati si relatii noi;

Psihomotrice:

- Sa identifice persoanele care pot sa-i ajute in situatii periculoase;

Capacitati si atitudini in invatare:

- Sa demonstreze satisfactie in descoperirea si discutarea unor noi informatii si situatii ;

Strategii didactice:

- Metode si procedee: Brainstorming, observarea sistematica, conversatia euristca, demonstratia, explicatia, problematizarea, descoperirea, exercitiu, imitarea, traseu aplicativ, indicatii verbale, algoritmizarea.

- Resurse: Tablouri, imagini, foi de hartie mari, furtun, panza, CD, casetofon, pompier, masina de pompieri.

Referinte bibliografice:

1. Bolboceanu A, si grupul de autori, Curriculumul educatiei copiilor de varsta timpurie si prescolara(1-7ani) in Republica Moldova, Editura Cartier, Chisinau, 2008;

2.Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul de la nastere pana la 7 ani.

3. M. Vranceanu, M. si grupul de autori ,,1001de idei pentru o educatie timpurie de calitate Ghid pentru educatori" , Tipografia Centrala, Chisinau, 2010;

4.www. didactic.ro

Demersul didactic

Continutul didacticStrategii didactice

Evaluarea

Metode si procedeeResurse materiale

Forme

de organi zare

I.

Evocarea

II. Realizarea sensului

III.

ReflectiaAmenajarea spatiului educativ pentru realizarea demersului didactic.

Salutul

Educatoarea intreaba copiii, daca au avut ocazia sa ramina singuri acasa.

Copii raspund. Atunci educatoarea da citirii o povestioara ,,Peripetiile lui Mihai".

Dupa fiecare fragment citit educatoarea demonstreza un tablou si acorda intrebari.

Cum credeti de ce mama lui Mihai i-a spus asa?

Ce a facut Mihai in alta zi?

Ce trebuie sa facem atunci cand bate la usa un om strain?

De ce nu-i voie sa permitem ca sa intre la oameni straini in casa.

Ce s-ar fi intamplat daca Mihai ii dadea voie sa intre omului strain in casa?

Se citeste urmatorul fragment din povestioara.

Ce a facut Mihai in alta zi?

Ce a putut sa se intample ci Mihai?

De ce nu trebuie sa umblam la priza?

Se citeste urmatorul fragment din povestioara.

Ce avea sa pateasca Mihai?

De ce nu este voie sa ne urcam pe parapet?

Se citeste urmatorul fragment din povestioara.

Ce a facut Mihai?

De ce nu trebute sa luam medicamentele din dulap?

Ce s-a intamplat cu Grivei?

Se citeste urmatorul fragment din povestioara.

Ce a facut Mihai? De ce nu trebuie sa umblam cu chibriturile? Care sunt obiectele cu care nu trebuie sa ne jucam?

Jocul ,,Permis - Interzis"

Copiii vor selecta imagini cu obiecte cu care este pepmis sau interzis sa se joace.

Se continua conversatia in baza tabloului.

Ce s-a intamplat? Ce trebuie sa faca Mihai in asa caz?

(Copii spun diferite situatii: chemam vecinii, chemam pe mama, tata etc, strigam ,,Ajutor")

Cand ese fum ce trebuie sa facem?

Jocul ,, Fumul si aerul"

Se ia o panza, care imita fumul, copiii vor trece pe sub panza in genunchi si mani.

Apoi se organizeaza jocul ,,Asa Da" si ,,Asa Nu"

Copiii aleg cate o imagine si o comenteaza, apoi o plaseaza pe o coala de hartie la locul potrivit.

Dupa aceasta educatoarea intreaba, cine sunt persoanele sau sursele de ajutor in caz de pericol?

Jocul ,,Pompierii"

Copiii se apuca de furtun si imita stangerea focului.

Dupa joc educatoarea propune copiilor sa exerseze culegerea numarului de pompieri la telefon, sa-si numeasca numele, adresa. Apoi dupa exersare se include sirena si copii se vor evacua pe scara de evacuare.

Apoi urmeaza observarea propriu zisa a echipamentului a masinii de pompieri.

Evaluarea se efectuiaza in a doua parte a zilei prin Jocul ,,Ce reguli am invatat"

Povestirea

Brainstorming

Conversatie euristica

Problematizarea

Explicatie

Joc

Joc

Joc

Problematizare

Joc

Exercitiu

Joc

Observarea

Tablouri

Imagini

Panza

Furtun

Masina de pompieri

Echipament

Frontal

Frontal

Frontal

Grupuri mici

Frontal

Frontal

Chestionare orala

Apreciere verbala

Analiza modului de exprimare in propozitii

Aprecierea capacitatii copiilor de accepta corect mesajul

Aprecieri asupra modului de executare a jocului

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
828 cuvinte
Nr caractere:
4 532 caractere
Marime:
16.45 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Data publicare:
01.12.2017
Structură de fișiere:
  • Educatia fizica si Educatia pentru sanatate - Dezvoltarea personala si Educatia pentru familie si viata in societate.docx
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Educatia este un tip particular de actiune umana, o interventie sau directionare, o categorie...
DEZVOLTARE PERSONALA PENTRU EDUCATIE Tranzitia spre o lume noua, spre noi metode de productie,...
Toate fiintele umane se nasc libere si egale in demnitate si in drepturi. Ele sunt inzestrate cu...
Importanta familiei in educatie - pagina 1 din 2 Definitia si clasificarea familiei Alaturi de...
Conflictele, tensiunile si incordarile intre diferite grupuri umane au aprins lumea ca un urias...
Sus!