1. OBIECTIVELE PRACTICII PEDAGOGICE
Practica pedagogica, parte integranta a procesului de invatamant, prezinta urmatoarele obiective:
- consolidarea si aprofundarea pregatirii de specialitate, psihopedagogice si metodice;
- invatarea, exersarea si formarea abilitatilor si competentelor necesare exercitarii profesiunii didactice;
- cunoasterea documentelor scolare care fundamenteaza organizarea si conducerea procesului didactic;
- aplicarea particularizata la disciplinele de invatamant a tuturor componentelor procesului general de predare - invatare - evaluare (principiile, finalitatile, continutul, metodele, mijloacele, formele de organizare, sistemele de evaluare a rezultatelor scolare);
- formarea si dezvoltarea abilitatilor practice de proiectare didactica;
- efectuarea si exersarea unor actiuni specifice procesului de invatamant pe baza pregatirii teoretice de psihologia educatiei, pedagogie, didactica a specialitatii;
- formarea capacitatii de cunoastere a elevilor (individual si in grupul scolar), in vederea tratarii diferentiate a acestora;
- cultivarea abilitatilor si a capacitatilor de autoevaluare si de integrare a rezultatelor autoevaluarii in proiectia personala a dezvoltarii profesionale.
2. CONTINUTUL SI SECVENTELE
PRACTICII PEDAGOGICE
a) Componentele de baza ale continutului practicii pedagogice sunt:
1. cunoasterea unitatilor de invatamant, ca organizatii sociale avand ca misiune formarea, educarea si socializarea tinerei generatii;
2. cunoasterea structurii organizatorice, a relatiilor functionale dintre compartimentele si serviciile componente, a sistemelor manageriale ale unitatilor scolare;
3. cunoasterea sistemului de activitati didactice, educationale, administrative, economico-financiare etc., a relatiilor si a interactiunilor reciproce dintre acestea;
4. intelegerea raporturilor reciproce dintre scoala-familie-organizatiile sociale si ale administratiei locale, comunitatile locale si a schimburilor permanente cu mediul in care actioneaza;
5. asimilarea principalelor componente, calificari, responsabilitati, indatoriri si drepturi ale profesiei de cadru didactic;
6. capacitatea de transpunere a continutului stiintific, de specialitate al obiectelor de studiu, in continuturi didactice, in masura sa faca posibila si accesibila insusirea de catre elevi a valorilor stiintei, tehnologiei si culturii;
7. construirea de demersuri si strategii didactice adecvate finalitatilor si continuturilor disciplinelor de studiu, formarea si dezvoltarea deprinderilor de apreciere si sustinere a activitatilor didactice cu elevii;
8. formarea abilitatilor si a capacitatilor de observare si de studiere a particularitatilor de varsta si individuale ale elevilor;
9. dezvoltarea capacitatilor de evaluare si apreciere a activitatilor instructiv-educative proprii, ale elevilor si ale colegilor.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.