Caiet practică pedagogică

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Obiectivele practicii pedagogice
2. Continutul si secventele practicii pedagogice
3. Planificarea activitatilor de practica pedagogica
3.1. Orarul saptamanal al profesorului - mentor
3.2. Planificarea lectiilor de proba si a lectiei finale
4. Evaluarea practicii pedagogice - Documentele portofoliului de evaluare
4.1. Planul cadru de invatamant si programa scolara a disciplinei de specialitate
4.2. Planificarea calendaristica (semestriala / anuala) si planificarea pe unitati de invatare
4.3. Fise de asistenta
4.4. Grile de observare a lectiei
4.5. Proiectele de lectie ale activitatilor didactice sustinute evaluate si semnate de profesorul mentor
4.6. Proiect didactic pentru dirigentie
4.7. Materiale didactice rezultate din activitatea cu elevii (fise de lucru, fise de evaluare)
4.8. Fisa de caracterizare psihopedagogica
4.9. Fise de evaluare a lectiilor
4.10. Notele obtinute de student la practica pedagogica
4.11. Adeverinta privind realizarea practicii pedagogice in institutia educationala aleasa

Extras din proiect:

1. OBIECTIVELE PRACTICII PEDAGOGICE

Practica pedagogica, parte integranta a procesului de invatamant, prezinta urmatoarele obiective:

- consolidarea si aprofundarea pregatirii de specialitate, psihopedagogice si metodice;

- invatarea, exersarea si formarea abilitatilor si competentelor necesare exercitarii profesiunii didactice;

- cunoasterea documentelor scolare care fundamenteaza organizarea si conducerea procesului didactic;

- aplicarea particularizata la disciplinele de invatamant a tuturor componentelor procesului general de predare - invatare - evaluare (principiile, finalitatile, continutul, metodele, mijloacele, formele de organizare, sistemele de evaluare a rezultatelor scolare);

- formarea si dezvoltarea abilitatilor practice de proiectare didactica;

- efectuarea si exersarea unor actiuni specifice procesului de invatamant pe baza pregatirii teoretice de psihologia educatiei, pedagogie, didactica a specialitatii;

- formarea capacitatii de cunoastere a elevilor (individual si in grupul scolar), in vederea tratarii diferentiate a acestora;

- cultivarea abilitatilor si a capacitatilor de autoevaluare si de integrare a rezultatelor autoevaluarii in proiectia personala a dezvoltarii profesionale.

2. CONTINUTUL SI SECVENTELE

PRACTICII PEDAGOGICE

a) Componentele de baza ale continutului practicii pedagogice sunt:

1. cunoasterea unitatilor de invatamant, ca organizatii sociale avand ca misiune formarea, educarea si socializarea tinerei generatii;

2. cunoasterea structurii organizatorice, a relatiilor functionale dintre compartimentele si serviciile componente, a sistemelor manageriale ale unitatilor scolare;

3. cunoasterea sistemului de activitati didactice, educationale, administrative, economico-financiare etc., a relatiilor si a interactiunilor reciproce dintre acestea;

4. intelegerea raporturilor reciproce dintre scoala-familie-organizatiile sociale si ale administratiei locale, comunitatile locale si a schimburilor permanente cu mediul in care actioneaza;

5. asimilarea principalelor componente, calificari, responsabilitati, indatoriri si drepturi ale profesiei de cadru didactic;

6. capacitatea de transpunere a continutului stiintific, de specialitate al obiectelor de studiu, in continuturi didactice, in masura sa faca posibila si accesibila insusirea de catre elevi a valorilor stiintei, tehnologiei si culturii;

7. construirea de demersuri si strategii didactice adecvate finalitatilor si continuturilor disciplinelor de studiu, formarea si dezvoltarea deprinderilor de apreciere si sustinere a activitatilor didactice cu elevii;

8. formarea abilitatilor si a capacitatilor de observare si de studiere a particularitatilor de varsta si individuale ale elevilor;

9. dezvoltarea capacitatilor de evaluare si apreciere a activitatilor instructiv-educative proprii, ale elevilor si ale colegilor.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caiet Practica Pedagogica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
112 pagini
Imagini extrase:
112 imagini
Nr cuvinte:
20 910 cuvinte
Nr caractere:
133 909 caractere
Marime:
182.80KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
practica, Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!